פשרה בתביעה ייצוגית נגד גט: לקוחות יזכו בפטור מתשלום דמי שירות
במסגרת תובענה ייצוגית נטען כי החברה המפעילה את אפליקציית "גט טקסי", גבתה סכומים גבוהים יותר עבור נסיעות בין עירוניות לעומת מה שהציגה ללקוחות. מנגד טענה החברה כי פעלה על פי החוק. לאחרונה אישר ביהמ"ש המחוזי הסדר פשרה מתוקן בין הצדדים לפיו החברה תעניק ללקוחות פיצוי בסך כולל של כ-3.2 מיליון שקל
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר החודש הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה בשנת 2018 נגד חברת Gett (ג'יטי גטאקסי סיסטמס) במסגרתו תעניק החברה ללקוחות פיצוי בסך כולל של כ-3.2 מיליון שקל.
בבקשה לאישור תביעה ייצוגית נטען כי גט, המפעילה את אפליקציית "גט טקסי", הציגה בעבר ללקוחותיה מחיר מחירון מסוים עבור נסיעות בין עירוניות, אך בדיעבד גבתה מהם סכומים גבוהים יותר. לטענת המבקש, המיוצג על ידי עו"ד אסף שובינסקי ועו"ד שקד שטורפר ממשרד מטרי מאירי, וכט ושות' ההפרש נבע על פי הנטען מתוספות תשלום שלא הוצגו בפני הלקוח בעת ההזמנה, כגון דמי הזמנה מראש או תוספת תשלום עבור מזוודה.
מנגד גט טענה כי שירות ההסעה במונית אינו מסופק על ידה, אלא על ידי נהגי מוניות עצמאיים, ולכן אין עליה חובה לספק מידע על תעריפי הנסיעה. עוד טענה החברה כי היא פועלת בהתאם לחוק בכך שהיא מציגה באפליקציה את המחיר הבסיסי ממחירון משרד התחבורה, ללא תוספות, ומציינת שהמחיר המוצג הוא מחיר בסיסי בלבד ושעשויות להתווסף עליו תוספות. לטענתה, הלקוחות הסכימו לגבייה זו כאשר בחרו להשלים את הזמנת הנסיעה. גט אף ציינה כי התוספות שנגבו הועברו לנהגים ולא נותרו אצלה.
לאחר הליכי גישור ממושכים, הצדדים הגיעו להסדר פשרה מתוקן שקיבל תוקף של פסק דין. סכום הפשרה הכולל שהוסכם עליו כפיצוי ללקוחות עומד על 3.2 מיליון שקל, אשר יינתן באמצעות פטור מתשלום דמי שירות למשתמשי אפליקציית Gett, תוך שהיתרה הלא מנוצלת של סכום הפיצוי, ככל שתיוותר, תועבר לקרן לניהול וחלוקת כספים שהוקמה מכוח חוק תובענות ייצוגיות. הפיצוי יינתן על פני 24 חודשים עד גמר המלאי לכלל המשתמשים. כלומר, ההנחות תעמודנה לרשות כלל המשתמשים באפליקציית Gett באופן שוויוני עד למימוש מלא של סכום הפיצוי, תוך שמירת שיקול דעתה של גט ביחס לאופן ומועד חלוקת ההנחות.
הקבוצה שעליה יחול ההסדר היא כלל המשתמשים שעשו שימוש באפליקציית גט שהזמינו נסיעות בינעירונית שמחיר המחירון שלה הוצג באפליקציה, זאת עד ל-31 בדצמבר 2019, אז בוטל מחירון משרד התחבורה ובהתאם הוסרו מהאפליקציה מחירי המחירון. השופטת לימור ביבי מבית המשפט המחוזי בתל אביב אישרה את הסדר הפשרה החודש וקבעה שהוא הוגן.
באי כוח המבקש מסרו בתגובה כי "אנחנו שמחים על כך שאחרי 8 שנים של ניהול הליכים, באה הפרשה אל סופה, והביאה סוף לתופעה של הצגת מחירי נסיעה אטרקטיביים ותחרותיים, כביכול, מראש, וחיוב במיני תוספות בדיעבד".






























