סגור

המשנה ליועמ"ש רז נזרי פורש לאחר שנותר מחוץ למרוץ: "הופתעתי עד מאוד"

נזרי שלח מכתב ובו הביע את אכזבתו הרבה מכך ששמו לא נכלל בין שלושת המומלצים של ועדת האיתור להחלפת היועמ"ש היוצא. הודיע שלמרות שהקדנציה שלו מסתיימת בעוד שנתיים וחצי, יפרוש בחודשים הקרובים: "לא נולדתי יועמ"ש ומובן כי איש אינו 'חייב' לי את התפקיד הזה"

עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני ניהול ותפקידים מיוחדים ולמשפט ציבורי-חוקתי, הודיע הערב כי יפרוש מהתפקיד. זאת לאחר ששמו לא נכלל אמש ברשימת המומלצים לתפקיד היועמ"ש הבא במקומו של ד"ר אביחי מנדלבליט.


במכתב שהפיץ הערב (ב') נזרי, שניכרת בו אכזבתו ואף תדהמתו מההחלטה, הוא כתב כי "אף שהקדנציה שלי מסתיימת עוד כשנתיים וחצי, איני מתכוון להשלימה בנסיבות – בכוונתי לקבוע מועד פרישה לעוד חודשים ספורים ואשתדל לסייע בתקופה זו ככל הניתן".
כזכור, ועדת האיתור לתפקיד היועמ"ש בראשות שופט העליון בדימוס אשר גרוניס המליצה אמש על שלושה מועמדים פוטנציאליים למשרה: עו"ד גלי בהרב מיארה, עו"ד איתי אופיר, ועו"ד ד"ר רועי שיינדורף. שר המשפטים גדעון סער, הודיע היום כי ימליץ על בהרב מיארה לממשלה, כפי שהיה צפוי מתחילת ההליך, לאור תמיכתו הפומבית בה.

2 צפייה בגלריה
מימין עו"ד גלי בהרב מיארה, עו"ד איתי אופיר ועו"ד רועי שיינדורף המועמדים הסופיים לתפקיד היועמ"ש
מימין עו"ד גלי בהרב מיארה, עו"ד איתי אופיר ועו"ד רועי שיינדורף המועמדים הסופיים לתפקיד היועמ"ש
מימין עו"ד גלי בהרב מיארה, עו"ד איתי אופיר ועו"ד רועי שיינדורף. המועמדים הסופיים לתפקיד היועמ"ש
(צילומים: יואב דודקביץ, יאיר שגיא)

באופן מפתיע נזרי, ששמו הוגש לוועדה על ידי השר סער, לא נכלל כלל ברשימת שלושת המומלצים אמש, ושני נציגי השר סער בוועדה, ח"כ צבי האוזר ושר המשפטים לשעבר דן מרידור התנגדו למינויו.
2 צפייה בגלריה
מימין אשר גרוניס גלי בהרב מיארה ו רז נזרי
מימין אשר גרוניס גלי בהרב מיארה ו רז נזרי
עו"ד רז נזרי
(צילום: עומר מסינגר, יאיר שגיא, יואב דודקביץ)
נזרי התייחס לכך במכתבו וכתב: "חשבתי, וכך חשבו גם רבים וטובים - ובכללם 22 ממליצים בכירים מכלל הדיסיציפלינות – שאני ראוי להיות היועמ"ש הבא, ומועמדותי הוגשה לוועדה על ידי שר המשפטים. אודה ולא אכחד – אף שהערכתי זה מכבר שלא אבחר ליועמ"ש נוכח עמדת השר שפורסמה לאחר הגשת המועמדות, כמו רבים אחרים הופתעתי עד מאוד, ואני בוחר שלא להשתמש במילים אחרות שעשרות אנשים מבפנים ומבחוץ כתבו לי – מכך שלא נכללתי בשלושת מומלצי הוועדה. אין לי כוונה או רצון להיכנס לפרסומים ולפרשנויות השונות שהיו על אודות הסיבות לכך, ואיני רואה בכך טעם. בסופו של דבר מובן שסמכותו של שר המשפטים לבחור ולהציע לממשלה את המועמד הטוב בעיניו".
נזרי בירך את שלושת המומלצים ובמיוחד את עו"ד בהרב מיארה, "שבכוונת השר להציע לממשלה את מינויה לתפקיד הנכבד והחשוב ומאחל לה הצלחה רבה". עוד הוא כתב שהוא אסיר תודה על השירות למען המדינה במהלך השנים וכי "מוסד היועץ המשפטי לממשלה הוא אמנם ביתי השני מזה למעלה מ-20 שנה (לגרסת רעייתי ומשפחתי – ביתי הראשון) אך לא נולדתי יועמ"ש ומובן כי איש אינו 'חייב' לי את התפקיד הזה".