סגור

ועדת האיתור המליצה: אלה המועמדים הסופיים להחליף את מנדלבליט

הוועדה בראשות אשר גרוניס המליצה לשר המשפטים על ד"ר רועי שיינדורף, עו"ד איתי אופיר ועו"ד גלי בהרב-מיארה כמועמדים הסופיים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. בהרב-מיארה, עורכת דין פרטית במשרד תדמור ולשעבר פרקליטת מחוז תל אביב והמרכז (אזרחי), נחשבת למועמדת המובילה, וזוכה לתמיכת שר המשפטים גדעון סער. מי שבאופן מפתיע נעדר מהרשימה הוא המשנה ליועמ"ש לניהול ותפקידים מיוחדים עו"ד רז נזרי

עו"ד גלי בהרב מיארה, עו"ד איתי אופיר, ד"ר רועי שיינדורף. אחד מהשלושה יהיה היועץ המשפטי לממשלה הבא. כך הודיעה הערב הוועדה להצעת מועמדים לתפקיד היועמ"ש הבא במקומו של ד"ר אביחי מנדלבליט שיסיים את כהונתו מחר.
בוועדה בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס חברים גם עו"ד תמי אולמן, ח"כ צבי האוזר, שר המשפטים לשעבר דן מרידור ופרופ' רון שפירא. בכך סיימה למעשה הוועדה את תפקידה היום עם העברת שלושת שמות המומלצים לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר המשפטים גדעון סער.
1 צפייה בגלריה
מימין עו"ד גלי בהרב מיארה, עו"ד איתי אופיר ועו"ד רועי שיינדורף המועמדים הסופיים לתפקיד היועמ"ש
מימין עו"ד גלי בהרב מיארה, עו"ד איתי אופיר ועו"ד רועי שיינדורף המועמדים הסופיים לתפקיד היועמ"ש
המועמדים הסופיים לתפקיד היועץ המשפטי הבא: מימין עו"ד גלי בהרב מיארה, עו"ד איתי אופיר ועו"ד רועי שיינדורף
(צילומים: יואב דודקביץ, יאיר שגיא)
ההערכה היא שסער נוטה לבחור בעו"ד מיארה, העובדת כיום כעורכת דין פרטית במשרד תדמור ובעברה שימשה כפרקליטת מחוז תל אביב והמרכז (אזרחי) בפרקליטות המדינה. בעבר אמר סער בריאיון בוועידת כלכליסט כי הגיע הזמן שלמדינת ישראל תהיה יועצת משפטית אישה.
לצדה מועמדים לתפקיד, כאמור, גם ד"ר שיינדורף שמכהן כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט בינלאומי), ועו"ד איתי אופיר המשמש כיועץ המשפטי למערכת הביטחון, ונחשב כמי שזוכה לתמיכתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושל שר הביטחון בני גנץ. שם של מועמד פוטנציאלי נוסף שבמפתיע לא נכלל ברשימת המומלצים היום הוא המשנה ליועמ"ש לעניני ניהול ותפקידים מיוחדים ולמשפט ציבורי-חוקתי, עו"ד רז נזרי.
ממשרד המשפטים נמסר הערב כי שלושת המומלצים נבחרו לאחר שהוועדה קיימה שמונה ישיבות שבהן בין היתר ראיינה את המועמדים "ולאחר שיקול, עיון ודיון".
היום נפרד מנדלבליט בישיבת הממשלה ואמר כי "ממשלה שפועלת להחלשת שלטון החוק או חלילה פועלת נגד שלטון החוק, פוגעת בציבור. היו כאלה שניסו להציג את הפגיעה בשלטון החוק כמהלך אידיאולוגי תחת הכותרת 'משילות', אבל פעם אחר פעם ראינו שמה שבאמת עמד מאחורי המהלכים הללוו היה רצון לקדם אינטרסים אישיים, תך פגיעה קשה בעיקרון הנאמנות הציבורית".
יש לציין, כי בחירת היועץ המשפטי לממשלה הבא מתבצעת על רקע כוונתו של סער לפצל את מוסד היועמ"ש בין מתן ייעוץ משפטי לממשלה ולמוסדות ציבוריים, לבין מי שיעמוד בראש התביעה הכללית. כל מועמד לתפקיד ידע טרם ההתמודדות שהוא צפוי לעבוד עם סער על הפיצול ועל החקיקה שתלווה לכך.