סגור

דעה
מינוי היועמ"ש: התחרות נגמרה לפני סוף המרוץ

שר המשפטים גדעון סער, שכבר הודיע על עוה”ד גלי בהרב־מיארה כמועמדת המועדפת לתפקיד היועמ”ש, מייתר בעצם את ועדת האיתור, את התחרות לתפקיד וגם את שמונת המתמודדים הנוספים שמתייצבים על קו הזינוק

עם סגירת שמות המועמדים ליועץ המשפטי לממשלה ולבית המשפט העליון, ניתן להעריך שהנבחרים יהיו עוה"ד גלי בהרב־מיארה ויחיאל כשר.
בהרב־מיארה תחליף את אביחי מנדלבליט בלשכת היועמ”ש. כשר ייבחר לבית המשפט העליון ביחד עם חאלד כבוב, גילה שטייניץ־כנפי ורות רונן.

2 צפייה בגלריה
שר המשפטים גדעון סער בישיבת סיעת תקווה חדשה
שר המשפטים גדעון סער בישיבת סיעת תקווה חדשה
שר המשפטים גדעון סער
(צילום: עמית שאבי)

בהרב־מיארה, 62 (הגיל חשוב, כי משתמע ממנו שלא תהיה מועמדת לעליון עם סיום תפקידה), תהיה האישה הראשונה בתפקיד. המסורת היא שיועצים משפטיים מתמנים מחוץ למערכת ואילו פרקליטי מדינה באים מבפנים. מבחינה זו בהרב־מיארה היא "יצור כלאיים": את מרבית שנותיה הבכירות העבירה במשרד המשפטים, כמנהלת המחלקה האזרחית בתל אביב, אך לא היתה חלק מהדנ"א של מערך הייעוץ המשפטי שגדל לצד מנדלבליט.
שר המשפטים גדעון סער, שכבר הודיע עליה כמועמדת המועדפת, "מייתר" בעצם את ועדת האיתור, את התחרות לתפקיד וגם את שמונת המתמודדים הנוספים שמתייצבים על קו הזינוק. שדולת הנשים התרעמה על כך שמתוך התשעה יש רק שתי נשים. אבל המיעוט, מתברר, עומד לנצח.
לאחר שהקואליציה בוועדה לבחירת שופטים - סער, העליון ולשכת עורכי הדין - נתקעה בהסכמות על מועמד הלשכה לעליון, נפתחה הרשימה מחדש והיום יתפרסמו השמות החדשים מלבד כשר: עוה"ד עפר ברטל, עפר צור, אלי וילצ'יק, וכנראה גם יאיר עשהאל. מסתמן שהנבחר יהיה כשר שמתמחה במשפט אזרחי־מסחרי, משפטן סולידי, שמוכיח כי הדרך לעליון לא עוברת בהכרח בכותרות העיתונים.

2 צפייה בגלריה
מימין עו"ד גלי בהרב מיארה המשנים ליועמ"ש רז נזרי ו עו"ד רועי שיינדורף
מימין עו"ד גלי בהרב מיארה המשנים ליועמ"ש רז נזרי ו עו"ד רועי שיינדורף
מימין: עו"ד גלי בהרב מיארה, המשנים ליועמ"ש רז נזרי ועו"ד רועי שיינדורף
(צילומים: יואב דודקביץ, יאיר שגיא)

האם השניים ראויים? אין מועמדים מושלמים ששולטים בכל תחומי המשפט כנדרש מיועץ משפטי ושופט עליון. לכן, הדגש אינו בהכרח רק על משפטנות עילאית אלא על עמוד שדרה ועמידה בלחצים ובעומסים, תכונות שקשה לזהות מלכתחילה ומתגלות רק במעלה הדרך. לבהרב־מיארה ולכשר יש את הכלים לצאת לדרך.