סגור
חינוך גג כתבה דסקטופ
קרן רובינשטיין מורה מחנכת מחדרה
קרן רובינשטיין מחנכת מחדרה (צילום: אלעד גרשגורן)

חינוך במשבר
"מעובדת של משרד החינוך הפכתי לעבד שלו"

קרן רובינשטיין מבכה את נטישת הלימוד המקוון על ידי מערכת החינוך: "המערכת נשארה 150 שנה אחורה מבחינת שני כיסאות ושולחנות והוראה פרונטלית"

קרן רובינשטיין, מורה מחנכת מחדרה, חושבת שמערכת החינוך צריכה לעבור כמו מקצועות אחרים ללמידה היברידית - שלושה ימים בבית ספר ויומיים למידה באמצעות מחשב מהבית. לדבריה, "המערכת נטשה את הלימוד המקוון וזה היה פספוס. אנחנו אמורים לעבוד כמו ההייטקיסטים, הימים בבית ספר יוקדשו בעיקר לכישורים החברתיים שמאוד נפגעו בקורונה, וביומיים בבית הילד יבנה מול המורה פרויקט שיצר מתחילת השנה".
לדבריה, "הקורונה היתה אמורה להיות המקפצה הכי גדולה כי היא ניערה את האבק מהחינוך הכאילו מודרני שהוא הכי לא מודרני. מערכת החינוך נשארה 150 שנה אחורה מבחינת שני כיסאות ושולחנות והוראה פרונטלית. משרד החינוך היה אבוד, לא הבין, לא הכיל, עשה הכל בדלתיים סגורות. ילדים מצאו את עצמם מבודדים וניתבו את זה לאלימות".
היא מסבירה את נטישת הלימודים המקוונים על ידי המערכת בכך ש"יש הרבה מורות שאצלן הלימוד המקוון היה בלית ברירה. הרבה מורות היו צריכות להמציא את עצמן מחדש כי בכיתה הילדים קהל שבוי. אצלי הילדים לא הסכימו לצאת משיעורי הזום. המנהלת ביקשה שאנחה את המורות האחרות איך עושים את זה טוב יותר. אני לא הצלחתי ללמד כי הבן שלי שם לי את השיער שלו על הפנים ושאל מה זה הריבועים ולא נתן לי ללמד. אז אמרתי לו' בוא תקרא יחד איתי', והמון מורות התקשרו ואמרו לי שהראיתי להן מה זה הכלה".
כמו מורים אחרים, גם רובינשטיין מתלוננת ש"להורים אין גבולות. הורה מתקשר ב־5:00 לפנות בוקר כי הילד לא יודע באיזו קבוצה הוא, והוא משגע לו את השכל. הורים מאיימים על כל דבר בפנייה לפיקוח. היו מקרים שהורה בא וחנק מורה. אני חושבת שמורה לא צריך להיות תחת חשש. ההורים שואלים את הילד שאלות בצורה שאין לו ברירה אלא להגיד דברים רעים על המורה. אני נתתי להורים דף של 12 שאלות לשאול את הילד, כמו מי הצחיק אותו ואיזה משפט שמע שהוא לא ישכח הרבה זמן".
רובינשטיין אומרת ש"אני לא רואה את עצמי עושה שום דבר אחר חוץ מלהדריך את דור העתיד. אין דבר שנותן לי יותר הערכה". לדבריה, "בקורונה הבנו כמה התפקיד של המורה גדול ורחב ואנחנו חייבות לקבל מה שמגיע לנו".
היא מספרת ש"אף פעם לא אהבתי שמאיימים בשביתה, אבל הפעם אני מרגישה שהמאבק של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הוא הכרחי. התחושה שלי היא שמעובדת של משרד החינוך הפכתי לעבד של משרד החינוך. לא יכול להיות שאני התחלתי ממשכורת של 3,300 שקל ובהייטק מתחילים מ־15-14 אלף שקל בחודש".
קרן רובינשטיין (45)
מצב משפחתי: נשואה + 4
תפקיד: היתה מחנכת ורכזת הכלה והשתלבות בבית ספר יסודי צליל בחדרה, בתהליך מעבר בי"ס. בשנה הקרובה כנראה מורה משלימת פערים בכיתות א'-ג'