סגור
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעדכון על מצבו הבריאותי בית חולים תל השומר
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעדכון על מצבו הבריאותי בבית החולים תל השומר (צילום מסך)

השתלת קוצב הלב ממחישה - מה שנתניהו עבר אינה רק "התייבשות"

בשבוע שעבר במרכז הרפואי שיבא לא אמרו את כל האמת אודות מצבו הרפואי של רה"מ. פרופ' בנאי, ראש מערך הקרדיולוגיה ב"איכילוב": "הסיכויים כי ההתעלפות של רה"מ היתה בגלל סיבות קרדיולוגיות - גבוהה מאוד"

"ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע למרכז הרפואי שיבא אתמול (ש') בשעות הלילה מכיוון שזיהינו במנטר התת-עורי שהשתלנו בגופו שבוע קודם הפרעת קצב זמנית שאירעה במהלך מוצאי שבת. זו הסיבה שהזמנו אותו בדחיפות לבית החולים לעבור הליך השתלת קוצב לב. ההשתלה עברה בצורה חלקה, ללא כל סיבוכים", כך מסר היום (א') רועי בינרט מנהל המכון להפרעות קצב בשיבא שהשתיל את קוצב הלב – בתהליך בהול כלשונו - בליבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
פרופ׳ איל נוף מנהל שירות אלקטרופיזיולוגיה פולשנית בשיבא הוסיף "בזכות השתלת מכשיר ניטור, ברגע שיש חשד לאירוע שיכול להיגמר בהפרעה בהולכה החשמלית שלו, אפשר לעלות על הבעיה ועל ההפרעה אתמול בלילה, וכך יכולנו להשתיל את הקוצב שימנע את האירועים האלה בעתיד במידה ויקרו שוב". הדברים הוקלטו כבר ב-6:30 בבוקר על ידי מערך הדוברות של שיבא.
האירועים האחרונים מעוררים שאלות נוקבות לגבי מה שאירע לפני שבוע - אז דווח "שיבא" על אירוע התייבשות סטנדרטית ושגרתית- דבר שמתברר כעת כלא מדויק או כדיווח חלקי בלבד. תגובת שיבא לפני כשבוע,כאשר הובהל נתניהו לבית החולים בפעם הראשונה, הדגישה כי ליבו תקין לחלוטין: "ראש הממשלה נתניהו סיים סדרת בדיקות ונמצא במצב מצוין. אבחנתנו, בסיומן של כלל הבדיקות שבוצעו, כולל בדיקות המעבדה, שסיבת האשפוז היא התייבשות. ליבו תקין לחלוטין, ללא שום ממצא והוא ישוחרר לביתו כבר בשעות הקרובות. הצוות הרפואי החליט לבצע סדרת בדיקות מקיפות ושגרתיות שמתבצעות בהכרה מלאה, כולל בדיקה חשמלית של הלב, שכולן יצאו תקינות לחלוטין. לצורך המשך מעקב שגרתי החלטנו להשתמש בהולטר תת-עורי, כפי שנהוג, כדי לאפשר לצוות המקצועי הרפואי הצמוד של ראש הממשלה להמשיך במעקב שוטף".
היה קושי אמיתי הבוקר לאתר קרדיולוג בכיר ובעל שם שיסכים לשוחח על הדברים. פרופ' שמוליק בנאי, מנהל המערך הקרדיולוגי, המרכז הרפואי תל אביב (איכילוב) אמר ל"כלכליסט": "ראש הממשלה התעלף והובא לבית החולים כאשר היו 3 אפשרויות: אירוע לב, התייבשות או אירוע ניורולוגי".
לדבריו, התייבשות אכן יכולה לגרום לפעילות לא שגרתית בלב אבל בנאי מסביר כי גם בעיות לב יכולות לגרום לפעילות בלתי שגרתית בלב ולכן הוא משבח את עמיתיו ב"שיבא" שהשתילו לו מנטר תת-עורי:" האק"ג יצא לא תקים אבל אצל נתניהו זה יוצא לא תקים כבר 20 שנה. כלומר, עבורו, זה לא אינדיקציה. השינוי שיש לו באק"ג, קיים שנים, וגם קיים בהרבה אנשים בריאים, והוא לכשעצמו אינו מעיד על מחלה. ככה הלב שלו עובד. הקרדיולוגים לא הסכימו לשחרר מטופל בן 74 עם סימפוטמים כאלו בלי לשלול אפשרות שאין גם בעיה בלב ולכן השתילו לו מנטר תת-עורי, שזה שבב ש'מתריע' אם קצב פעילות הלב (הולכה חשמלית) מגיע לרמה שמתחתיה עלולה לגרום להתעלפות ועד לסכן חיים".
לדברי בנאי, בדיעבד, העובדה כי כמה ימים בודדים אחרי שמנטר התריע בפני האטה מסוכנת בפעילות הלב ממחישה כי ההסתברות שההתעלפות של נתניהו ארעה בגלל התייבשות אמנם קיימת, אך היא נמוכה מאוד- וזו היתה פעילות לא תקינה (איטית מדי) של הלב שהובילה ככל הנראה להתעלפות (בגלל פעילות איטית מדי של הלב).