סגור
בנייה ב מאחז אביתר ב שומרון
בנייה במאחז אביתר שבשומרון (צילום: עמית שאבי)

קווי היסוד
מאחזים ביו"ש יחוברו לחשמל ומים; סערת השבת - תיבחן הקמת מתקני אגירת אנרגיה

כך עולה מההסכמים הקואליציוניים עם עוצמה יהודית והציונות הדתית; עוד נקבע כי יבוטל "חוק החשמל" שיזמה רע"מ ואיפשר חיבור חוקי לרשת של בתים שחוברו אליה באופן פיראטי

עשרות מאחזים לא חוקיים שמוקמים על ידי צעירים ברחבי יהודה ושומרון ללא הסדרה ("ההתיישבות הצעירה") יחוברו לתשתיות של חשמל ומים - כך עולה מההסכמים הקואליציוניים עם עוצמה יהודית והציונות הדתית.
בהסכם עם עוצמה יהודית נקבע גם כי הממשלה תקים צוות חדש בשיתוף המשטרה, הפרקליטות וחברת החשמל שתפקידו למנוע גניבות חשמל. בשנת 2020 הוערכו הנזקים לחברת החשמל מחיבורי חשמל פיראטיים בנגב היא כ - 40 מיליון שקל. בדיון שנערך בכנסת לפני כשנה על הנושא, אמר נציג חברת החשמל "חיבור פיראטי קורה כל יום, כל לילה. יש כל הזמן טרקטורים ומחפרנים בשטח. יש סוחרי חשמל שהמונה אצלם, ומשלמים להם. כשאנו באים לנתק חיבור פיראטי, העובדים שלנו בסכנה ממשית, ותוך 24 שעות הם מתחברים בחזרה".
כמו כן, כפי שפורסם לאחר החתימה על ההסכם עם יהדות התורה – סערת הפסקת ייצור החשמל בשבת תסתכם בוועדה בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה לקידום הקמה של מתקני אגירה.
בהסכם מול הציונות הדתית נקבע כי הממשלה תוביל לביטול "חוק החשמל" בחוק התכנון והבנייה, שיזמה רע"מ בכנסת הקודמת. החוק מאפשר לשר הפנים לאשר חיבור של מבני מגורים שנבנו לפני שנת 2018 לחשמל מים וטלפון, במידה שכמה תנאים מתקיימים כגון הגשת תוכנית בנייה מפורטת. החוק נועד לאפשר חיבור של בתים שחוברו בצורה לא בטיחותית ולא חוקית למערכת החשמל, מה שקרה בעיקר ביישובים ערביים שבמשך שנים התמודדו עם היעדר תכנון.