סגור
Dun's 100

מה קורה עם שוק הנדל״ן בעשור האחרון ולמה יותר משקיעים רוכשים קרקעות

התשואה של השקעה בקרקעות עולה מידי שנה, וזאת בניגוד להשקעה בנכסים. משקיעים החלו להבין זאת ודווקא עכשיו מסיטים את כספם אל עבר השקעות בקרקעות

בעוד מחירי הנדל״ן עולים בקצב מטורף, נראה כי אפיק ההשקעה בקרקעות הפך לנחשק בעיני משקיעים. מה שהיה שמור עד לפני כמה שנים לאליטות בלבד, נפתח בעשור האחרון לקהל המשקיעים הרחב, שהבין היטב שהכסף הגדול מסתתר בהשקעות בקרקעות ופחות בבנייה, כלומר ברכישת נכס.

עליית מחירי הנדל״ן תמשיך בקצב מהיר יותר

מחירי הנדל״ן הולכים ומאמירים ומסתבר שאין על שולחן הממשלה אף תוכנית שתעצור את הטירוף. רק בשנה החולפת מחירי הנדל״ן עלו ב- 13% שזוהי עליה דרמתית, אך נראה כי המחירים יעלו עוד יותר בשנים הקרובות. על פי נתוני הלמ״ס, קצב עליית המחירים התמתן מעט בסוף שנת 2018, אך לאורך השנים המחירים עלו חזרה. על פי הערכות הם יעלו עוד יותר לקראת שנת 2023.

למה זה קורה?

״ממגוון רחב של סיבות״, כך מספר לנו מאיר צ׳צ׳קס הבעלים של חברת שבירו לנד המתמחה באיתור קרקעות ובמיזמים בעלי מיקומים אסטרטגיים. לדבריו, ״אחת הסיבות לעליית המחירים היא ההיצע הדל של הקרקעות בישראל אשר מתמעט עם השנים, לצד הירידה בהיצע הנכסים למגורים ובקצב התחלת בניית פרויקטים למגורים״. עוד ממשיך ואומר: ״משקיעים מבינים היטב שהכסף הגדול טמון בקרקעות במיקומים אסטרטגיים, ובדגש על קרקעות שאינן חקלאיות״.

1 צפייה בגלריה
מאיר צ'צ'קס מנכ"ל שבירו לנד
מאיר צ'צ'קס מנכ"ל שבירו לנד
מאיר צ'צ'קס מנכ"ל שבירו לנד
(צילום: אוראל כהן)
פוטנציאל לתשואות של סביב 20-25% לשנה
ההשקעה בקרקעות מאז ומעולם הייתה רווחית, רק שעם הביקוש לקרקעות פוטנציאל הרווח עולה ומגיע ל- 20-25% תשואה לשנה. ״בנוסף לרווח הגדול, המשקיעים לא צריכים למצוא שוכרים ולדאוג לתחזוקה, רק רוכשים וממתינים שהמחיר יעלה, כך שמדובר על השקעה המקנה ביטחון עצום למשקיעים״. מסכם צ׳צ׳קס.
מאת מאיר צ'צ'קס – מנכ"ל שבירו לנד בע"מ