סגור
ועידת התעשייה של ישראל ישי דוידי מייסד ומנכ"ל קרן פימי
מייסד ומנכ"ל קרן פימי ישי דוידי (צילום: עמית שעל)

קרן פימי במגעים מתקדמים לרכישת השליטה בחברת ביו לאב

הקרן שמוביל המייסד ישי דוידי נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת 51% בחברה לפי שווי של 300 מיליון שקל; ביו לאב עוסקת בייצור חומרים מורכבים בתחום הכימיה

קרן פימי מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת 51% בחברת הכימיה הרפואית ביו לאב, שיספקו לה שליטה בחברה. הקרן שבראשות ידי דוידי תרכוש את הנתח תמורת 150 מיליון שקל מידי המייסדים ד"ר מאיר ארנפורינד וד"ר לאו סמואל ומידי ד"ר ז'אן הילדסהיים.
ביו לאב עוסקת בייצור של חומרים כימיים מורכבים ברמת טיהור גבוהה לחברות פארמה בינלאומיות, מעבדות מחקר, חברות ביו-טכנולוגיה, מיקרו-אלקטרוניקה ועוד. החומרים הכימיים שהיא מספקת לחברות אלה משמשים חומרי גלם בתהליכי הייצור והבקרה. בנוסף היא מייצרת חומרים וציוד מתכלה בתחום הביולוגיה על פי צרכי לקוחותיה.
החברה הוקמה לפני חמישים שנה על ידי סמואל וארנפורינד. היא מעסיקה כ-200 עובדים, המטה והמפעל הראשי שלה נמצאים בירושלים והיא נמצאת בישורת האחרונה של הקמת מפעל ייצור חדש בקריית גת. היא מחזיקה במפעל נוסף בצרפת ויש לה שתי חברות בנות שפועלות בהולנד ובהודו.
בפימי רואים בתחומי הפעילות של ביו לאב פוטנציאל צמיחה גבוה ומעריכים כי עסקה לרכישת החברה תיחתם במהלך השבועות הקרובים. אם העסקה תחתם, ביו לאב תהיה החברה ה-32 בפורטפוליו החברות של פימי והרכישה ה-102 שלה.
לפני כשלושה שבועות פימי סיכמה על רכישה של 30% מפייטון תעשיות שמשמשת, בין השאר, ספקנית שנאים למערכת טילי ההגנה חץ של התעשייה האווירית ולמטוסים של חברת בואינג בכ- 123 מיליון שקל ולפי שווי של 340 מיליון שקל, הדומה לשווי השוק שלה בבורסה בתל אביב.