סגור
ועידת התחזיות 2022 ישי דוידי מייסד ומנכל קרן פימי
ישי דוידי מייסד ומנכ"ל קרן פימי (צילום: יריב כץ)

פימי רוכשת 30% מפייטון תעשיות, ספקית השנאים לטיל החץ, תמורת 123 מיליון שקל

העסקה מתבצעת לפי שווי של 340 מיליון שקל לפייטון, בדומה לשווי השוק בבורסה בת"א; לאחר השלמתה תחזיק קרן פימי 30% מהחברה, ואחזקת הבעלים הנוכחי דוד יטיב תרד מ-51% ל-30%

קרן פימי רוכשת 30% ממניות פייטון תעשיות, חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בת"א בשווי 340 מיליון שקל בבורסה בתל אביב.
פימי תשלם עבור המניות 123 מיליון שקל, לפי שווי השוק של החברה וללא פרמיה.
הבעלים הנוכחי, דויד יטיב, שמחזיק לפני העסקה 51% מהמניות, ירד לאחזקה של 30%, בדומה לפימי, שעמה יחזיק לאחר העסקה בשליטה משותפת. קרן אלפא תישאר עם אחזקה של 14.4%.
יטיב יקבל עבור המניות שימכור ישירות לפימי 50 מיליון שקל, והקרן תקבל את יתר המניות באמצעות הזרמה של 73 מיליון שקל לתוך החברה.
פייטון שהונפקה בבורסה ב-1993 עוסקת בפיתוח שנאים מגנטיים, באמצעות החברה הבת פייטון פלאנר מגנטיקס מנס ציונה. בתשעה החודשים הראשונים של 2023 רשמה החברה הכנסות של 40 מיליון דולר, רווח תפעולי של 12 מיליון דולר ורווח נקי של 11 מיליון דולר. הפער הקטן בין השורה התפעולית לרווח הנקי נובע מהעובדה שלחברה אין כמעט הוצאות מימון.
השנאים של החברה שולבו בטיל החץ הישראלי ובמטוסים של בואינג העולמית ותעשיית החלל, וכן בכלי רכב חשמליים. החברה הבת פייטון פלאנר מגנטיקס נסחרת בבורסת יורונקסט בבריסל - היא הוקמה ב-1987 ומעסיקה 180 עובדים.
גילון בק, שותף בכיר בפימי, אמר בעקבות העסקה: "ההשקעה בפייטון תעשיות מהווה המשך לאסטרטגיה של פימי בזיהוי חברות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה. פייטון חברה מובילה בתחומה המפתחת מייצרת ומשווקת מוצר טכנולוגי ייחודי עם שימושים בתעשיות צומחות בעולם, כגון רכב חשמלי, חלל תקשורת וכן אפליקציות צבאיות".