סגור
עובדים סיעודיים זרים עם קשישים מטפלת קשיש
קשיש נתמך בעובדת זרה (צילום: עמית שעל)

פרסום ראשון
"כדי לשמור על רצף טיפולי": הבנקים יממנו משכורות עובדי מוריה

בנק הפועלים שאינו בין הבנקים שמממנים את המשכורות, ציין בפני בית המשפט כי החוב כלפיו עומד על סכום עתק של כ-380 מיליון שקל. הקבוצה הגישה אתמול בקשה לעיכוב הליכים לאחר שצברה חוב של כמיליארד שקל לכלל נושיה - בקשה שהתקבלה

קבוצת מוריה, בנק מזרחי-טפחות ומרכנתיל דיסקונט הגיעו להסכמות באשר לתשלום משכורות עובדי הקבוצה. בהודעה שהגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה ציינו כי "לפנים משורת הדין נענו הבנקים לבקשת הקבוצה להעביר סך כולל של כ-16.6 מיליון שקל שישמשו לצורך תשלום משכורות לעובדי קבוצת מוריה". לקבוצה כ-6000 עובדים. התשלום ייחשב כהוצאות הליכי חדלות פירעון וישולם על ידי קבוצת החברות לבנקים בתוך 120 ימים בתוספת ריבית של פריים פלוס 1.5%.
ההודעה נמסרה לבית המשפט על ידי קבוצת מוריה באמצעות בא כוחה עו"ד חובב ביטון, מזרחי טפחות באמצעות עו"ד ישראל בכר ומרכנתיל דיסקונט באמצעות עו"ד עדינה וויל.
בנק הפועלים שהינו גם נושה הקבוצה, הגיש באמצעות עוה"ד דורית לוי טילר ומור נרדיה עמדה במסגרתה ציין כי "הבנק נושה בכ-12 חברות בקבוצה בסכום כולל העומד על כ-380 מיליון שקל. הבנק אוחז בשעבודים שוטפים וקבועים ראשונים בדרגה על נכסיהן של חברות בקבוצה. בכלל כך לבנק שעבודים קבועים וראשונים בדרגה ללא הגבלה בסכום על בתי האבות ובתי החולים המרכזיים של קבוצת החברות, אשר הבנק מימן את בנייתם במאות מיליוני שקלים". הפועלים מציין כי "נוכח היקף החוב העצום כלפיו, מוקנית לבנק הזכות לנקוט הליכי אכיפת שעבודים ולמינוי באי כוחו ככונסי נכסים". עוד ציין הפועלים כי יש הכרח למינוי יותר מבעל תפקיד אחד וכמו כן יש לתת לבעלי התפקיד סמכויות פיקוח מוגברות.
אתמול (ב') חשפנו כי קבוצת מוריה, אחת מקבוצות הסיעוד הגדולות בישראל, נקלעה לחוב של כמיליארד שקל. הקבוצה פנתה אתמול לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה דחופה לעיכוב הליכים כנגדה ולמניעת קריסה כלכלית. מהבקשה שהוגשה באמצעות עוה"ד חובב ביטון וזכריא קאסם ממשרד חובב ביטון ועל ידי עו"ד יניב הרינג וגיא הרינג עולה כי הקבוצה מעסיקה כ-6000 עובדים אשר נותנים שירותים חיוניים ל-7000 מטופלים (חסויים, קשישים, תשושי נפש, ניצולי שואה). מהבקשה עולה כי הקבוצה מחזיקה בנכסים בשווי של כ-850 מיליון שקל. השופטת בטינה טאובר נעתרה לבקשת הקבוצה והוציאה בשלב זה צו עיכוב הליכים זמני וכן הוציאה צו זמני האוסר בשלב זה ביטול חוזי התקשרות.
במסגרת הבקשה ציינה אתמול הקבוצה כי "קבוצת מוריה הינה קבוצת חברות המונה כ- 30 חברות המוחזקות במישרין או בעקיפין ע"י אמיר ח'יר ו/או סעיד ח'יר (אחים), הקבוצה פועלת בשלושה מגזרי פעילות עיקריים: סיעוד אשפוזי (בתי חולים), לרבות רפואה בקהילה (חדרי מיון) מכון דיאליזה, מרכז שיקום יום, לרבות הפעלתם ו/או אחזקת הקבוצה בנכסי מקרקעין, סיעוד ביתי ועוד. מטה חברות הקבוצה בעיר נשר, בקבוצה כ-6,081 עובדים (מתוכם כ-300 עובדים פלסטינאיים/עובדים זרים). הקבוצה מראשית דרכה בשלהי שנות ה-90 החלה את דרכה בכדי לענות על הצורך העצום והאקוטי שהיה חסר בצפון הארץ לטיפול בדיירים סיעודיים".
עו"ד חובב ביטון, אחד מבאי כוח קבוצת מוריה מסר בתגובה כי " במסגרת דיונים שנוהלו בין החברות לבין נציגי בנק מרכנתיל דיסקונט ומזרחי טפחות הושגה הסכמה מתוך ראייה שבראש ובראשונה יש לשמור על הרצף הטיפולי לכלל מטופלי החברה, ישולם שכר העובדים במימון בנקים אלה לכלל עובדי החברה וזאת באופן מיידי".
עו"ד אופיר רונן המייצג חלק מעובדי אחת מחברות הבת של הקבוצה מסר כי הוא מברך על ההסכמות של הקבוצה עם הבנקים, המאפשרות את תשלום המשכורות לעובדים הרבים בקבוצה.
מקבוצת מוריה נמסר בתגובה: "קבוצת מוריה הגיעה להסכמה ראשונית עם חברות הבנקים להעברת מידית של משכורות העובדים וזאת לקראת הסדר קבע עבור המשך פעילותה של החברה. אנו חוזרים ומדגשים כי פעילות החברה, על כלל חברותיה, ממשיכים לשרת את כלל לקוחותיה בצורה מלאה ורציפה".