סגור
בריאות בארגונים חדש דף כתבה

אימון בהפתעה והפי אוור של בריאות: כך הפכה ההשקעה בספורט ללהיט במשרד החקלאות

במשרד הממשלתי לא משקיעים באימונים רק לעובדים אלא גם לבני משפחותיהם. כתבה נוספת בפרויקט ״עובדים בריא, ארגון בריא״

נוסדה: 1948
מס׳ עובדים: 1,800
מס׳ סניפים/מרכזים בישראל: 5 (מטה מרכזי ו-4 שלוחות)
משרדי ממשלה סובלים לא פעם מתדמית בעייתית, של מקום עבודה מקובע ובעל תפיסות מיושנות. זה היה אחד האתגרים שעמדו בפני מנהלת תחום הרווחה וההדרכה במשרד החקלאות, אביטל אורים, כשביקשה לכתוב תוכנית ארגונית לאורח חיים בריא. ״אני חושבת שזה לא שונה מהאופן שבו המשרד מתנהל בתחום העיסוק העיקרי שלו״, היא מסבירה, ״בדיוק כפי שחייבים להתעדכן כל הזמן בפיתוחים חקלאיים חדשים ובדרכי חשיבה יצירתיות, כך זה גם לגבי העובדים. העובדה שיש מגבלות תקציב רק הופכת את זה לאתגר מעניין ומתגמל עוד יותר עבורנו״.
4 צפייה בגלריה
מנהלת תחום הרווחה וההדרכה במשרד החקלאות, אביטל אורים
מנהלת תחום הרווחה וההדרכה במשרד החקלאות, אביטל אורים
מנהלת תחום הרווחה וההדרכה במשרד החקלאות, אביטל אורים
(אלבום פרטי)
אורח החיים הבריא נכנס לתוכניות העבודה שגובשו במשרד בשנים האחרונות, והתוכנית הנוכחית מציבה במרכז את החוסן האישי והמשפחתי. ״אנשים מרגישים רחוקים אחד מהשני בגלל הסיטואציה של הקורונה, וזה חידד לנו את הצורך לתמוך לא רק בעובדים, אלא גם בתא המשפחתי שלהם״, אומרת אורים.
חדר הכושר של המשרד פועל חמישה ימים בשבוע בליווי מדריך מוסמך, ובנוסף מפעיל ארבעה חוגים: פילאטיס, יוגה, התעמלות ועיצוב דינמי. שירות המדינה מאפשר לעובדים פעילות של שעה וחצי ביום על חשבון שעות העבודה, בעידוד הנהלת המשרד, כשרבות מהפעילויות זמינות גם בזום, בהשתתפות בני משפחתם של העובדים.
אימון כושר משרדי בהפתעה
מלבד נושא הכושר, במשרד דואגים גם לסדנאות שקשורות לבריאות הנפש ותזונה. דגש מיוחד ניתן למודעות קשובה, פסיכולוגיה חיובית ואורח חיים בריא כמשפחה. ההיענות המרשימה של העובדים, כמו גם התגובות הנלהבות שהגיעו למשרד, הובילו ליוזמות כמו קייטנה בת שבועיים בזום, סדנאות בישול מקוונות לילדים, חוגי ספורט מותאמים ועוד. ״ההוכחה הטובה ביותר שעשינו משהו נכון היא שמשרדים ממשלתיים אחרים וחברות נוספות יצרו איתי קשה כדי להבין איך עשינו את כל זה״, מספרת אורים. ״הרעיון הוא שעם יצירתיות אפשר לעשות הרבה גם עם משאבים מצומצמים יחסית, וזה הסוד שלנו: היכולת להבין מה העובדים צריכים. כך למשל פתחנו שני חוגים במחוזות בפריפריה – העמקים והנגב – ומצאנו את הדרך לענות על הצורך בהתאם ליכולת שלנו״.
4 צפייה בגלריה
קבוצת אופניים של עובדי המשרד
קבוצת אופניים של עובדי המשרד
קבוצת אופניים של עובדי המשרד
(עובר אורח)
ההתמקדות במשפחה הוכיחה את עצמה כשתגובות החלו להגיע ממשפחות העובדים עצמן. ״לפעמים יש ממש רגשות אשם, במובן הקטוב, כשצריך לסיים פעילות כזאת שתחומה מראש בזמן״, אומרת אורים. ״הילדים מחכים לפעילויות האלה ועצובים כשהן נגמרות, אבל זה רק אומר שסימנו את המטרה הנכונה, והתכנון שלנו ממשיך להיות מכוון לשם״.
4 צפייה בגלריה
צוות מוביל פעולות רווחה
צוות מוביל פעולות רווחה
צוות מוביל פעולות רווחה
(יעל פרידנרייך יחידת הדוברות במשרד)
תגובות נלהבות הגיעו לאחרונה גם אחרי פעילות נוספת שנערכה במשרד, וכונתה ״יום האנרגיה״. במסגרת הפעילות, הגיעו מאמנות כושר בהפתעה אל המשרד, וערכו אימון ספונטני לעובדים. במהלך האירוע חולקו גם משקאות וחטיפי אנרגיה. לדברי אורים, האווירה במשרד הושפעה באופן נהדר. ״זה ממש הרים את כולם, לא ראינו אף אחד יושב בצד. כולם רצו להשתתף ולקחת חלק בדבר הזה״. להיט נוסף שנערך אחת לשבוע הוא
Happy Hour של בריאות.
פירות ההשקעה בעידוד אורח חיים בריא ניכרים בשינויים האישיים שהעובדים עצמם עוברים. אודים מעידה שבעקבות הסדנאות והחוגים, החלו עובדים רבים שמעולם לא עשו זאת קודם – לעסוק בספורט באופן קבוע. התקווה של אנשי המשרד היא שעם כל יום ספורט והפנינג בריאות, יתווספו עובדים נוספים לרשימה הזו.
4 צפייה בגלריה
קבוצת ריצה של העובדים
קבוצת ריצה של העובדים
קבוצת ריצה של העובדים
(עובר אורח)

הכתבה מתפרסמת במסגרת פרויקט מיוחד של כלכליסט וקבוצת "מובמנט". במסגרת הפרויקט נסקר את החברות והארגונים המובילים בקידום אורח חיים בריא בישראל.