סגור
סניף סופר פארם
סניף סופר פארם (אוראל כהן)
בלעדי

פשרה בייצוגית: סופר פארם תעניק ללוחמים ומפונים מוצרי טיפוח ב-1.6 מיליון שקל

לקוחות סופר פארם שרכשו מוצרים באינטרנט הגישו נגדה תובענה ייצוגית, בטענה לאיחור במשלוחים; במסגרת הפשרה, הרשת תתרום מוצרים לחיילים ומפונים, וכן תעניק לחלק מלקוחות האונליין הנחה בהיקף כולל של 700 אלף שקל

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר בשבוע שחלף הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה ביוני 2023 נגד רשת סופר פארם. במסגרת זו הרשת תספק פיצוי כולל של 2.3 מיליון שקל לציבור ותשנה את נהלי המשלוחים שלה.
במסגרת הבקשה שהגישו לקוחות שהזמינו מוצרים דרך אתר האינטרנט של סופר פארם, ויוצגו על ידי עו"ד משה בן דרור וינון חימי, נטען שהרשת לא עמדה בהתחייבותה לספק את המוצרים במשלוח עד שעתיים מהמועד שנקבע. כתוצאה מכך, לקוחות נאלצו להמתין לשליח מעבר למצופה או לחלופין לאסוף את המשלוח מסניף קרוב מבלי לקבל זיכוי על דמי המשלוח.
מנגד טענה הרשת כי מאז אפריל 2023 היא הסדירה את מדיניות המשלוחים של ההזמנות באתר, ומשכך אין מקום להמשך התובענה נגדה . עוד טענה הרשת כי התובענה עוסקת בפחות מ- 1% מסוג משלוחים זה, וב- 0.36% מכלל ההזמנות באתר.
במסגרת הסדר הפשרה אליו הגיעו הצדדים מבלי להודות בטענות, הוסכם כי הקבוצה המיוצגת היא כלל לקוחות הרשת שהזמינו משלוח, והמשלוח לא עמד בדרישות הדין בנוגע לטווחי המתנה לשליח, החל מ-1 בפברואר 2019 ועד למועד בו הוגשה הבקשה לאישור. בהתאם להסדר, סופר פארם תשלם פיצוי כולל של 2.3 מיליון שקל. הפיצוי יחולק לשניים:
תרומת מוצרים (1.6 מיליון שקל): סופר פארם תתרום מוצרים חיוניים לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון המשרתים ברצועת עזה ובגבול הצפון וכן למפונים מיישובי הדרום והצפון. התרומה, שתתבצע באמצעות עמותות שיאושרו על ידי בית המשפט, תכלול מוצרי טיפוח, קוסמטיקה, מכשור רפואי , מוצרי טקסטיל ופריטים נוספים.
הנחה ללקוחות אונליין (עד 700 אלף שקל): לקוחות עתידיים שיבצעו רכישה מעל 300 שקל באתר החברה יקבלו הנחה אוטומטית של 10 שקלים עד שההטבה תמוצה במלואה. הנחה זו תופיע בחשבון הסופי כחלק מפיצוי התביעה, ותתווסף לכל מבצע או הנחה אחרת. ההטבה תינתן למשך שנה, ובמידה שלא תמומש במלואה, היתרה תתווסף לתרומת המוצרים.
בנוסף לפיצוי, סופר פארם התחייבה לשנות את נהלי המשלוחים שלה כדי למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד. מעתה, עבור משלוחים הכוללים תרופות או מוצרים רגישים, הלקוח יקבל התרעה עם טווח זמן של עד שעתיים. עבור משלוחים רגילים, השליח ייצור קשר עם הלקוח כשהוא בקרבת מקום כדי לתאם מסירה בטווח של עד חצי שעה. במידה שהלקוח לא יהיה זמין ולא אישר להניח המשלוח מחוץ לדלת, הוא יזוכה בעלות דמי המשלוח במועד איסוף החבילה מהסניף הקרוב. נהלים אלו יוצגו באופן ברור ללקוחות באתר.
השופט אמיר לוקשינסקי-גל מבית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את הסדר הפשרה, והוסיף כי בעת תיאום מועד משלוח תרופות ומוצרים המצריכים קירור, סופר פארם לא תציב בפני הלקוח חלופה אחת בלבד, אלא יינתנו לו כמה אפשרויות של מועדים בטווחי זמן של שעתיים שהוא יוכל לבחון מהם.