סגור
אוטובוסים דן
אוטובוסים של דן (צילום: נמרוד גליקמן)

בלי הנחה: דן מאפשרת לשלם באשראי באוטובוסים

במסגרת השירות, שיוטמע בשלב הראשון במספר מצומצם של אוטובוסים וצפוי להתרחב בקרוב, ניתן יהיה לשלם גם באמצעות אפליקציות ארנק של גוגל ואפל; עם זאת, האפשרות לשלם באשראי או באפליקציות הארנק אינה מכילה את האפשרות לקבל הנחה בתשלום או לטעון חוזה

משרד התחבורה וחברת דן השיקו היום שירות המאפשר תשלום בתחבורה הציבורית בעזרת כרטיס אשראי ואמצעי תשלום מתקדמים כגון אפליקציות ארנק כמו גוגל פיי ואפל פיי. השירות החדש הוטמע כרגע במספר חד-ספרתי של אוטובוסים, אך לפי משרד התחבורה ודן, הוא צפוי להשתלב בכל האוטובוסים של החברה במרחב תל אביב בתוך חודש.
האפשרות לשלם באשראי ובאפליקציות ארנק מהווה נדבך נוסף ברפורמת "דרך שווה", שעליה הכריזה שרת התחבורה מרב מיכאלי לפני כחמישה חודשים ונכנסה לתוקף בחודש שעבר. עם זאת, האפשרות לשלם באשראי או באפליקציות הארנק אינה מכילה את האפשרות לקבל הנחה בתשלום או לטעון חוזה, וזאת בניגוד להנחות שמתקבלות בשימוש חוזר ברב-קו או באפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית כמו מוביט ורב-פס.
במשרד התחבורה אף הדגישו כי התשלום הישיר באשראי הוא על נסיעה עירונית בודדת בלבד, במחיר מלא (5.5 שקלים), אינו מזכה במעבר חופשי למשך 90 דקות, ואינו מקנה הנחות פרופיל לזכאים כמו בני נוער, אזרחים ותיקים וזכאי ביטוח לאומי.
לפי משרד התחבורה, המהלך נועד לקרב את התחבורה הציבורית לקהלים חדשים, בעיקר תיירים ונוסעים מזדמנים בתחבורה הציבורית, שאינם מחזיקים רב-קו או יישומון תשלום ייעודי בתחבורה הציבורית.
מיכאלי ציינה כי "כניסת הטכנולוגיה הזאת מתאפשרת בזכות אחידות המחירים במסגרת רפורמת דרך שווה. אנו פועלות ופועלים כדי להעביר כמה שיותר נוסעות ונוסעים לתחבורה הציבורית, כי רק ככה נוכל למגר את תאונות הדרכים ולצמצם את העומס בכבישים".