סגור
צעדת המחאה לירושלים
צעדת המחאה לירושלים (צילום: AP)

הסבירות אבדה מזמן: כל נחשולי ההתנגדות להפיכה - מהמילואימניקים ועד ההייטקיסטים

ריצת האמוק הממשלתית לביטול עילת הסבירות, שמחר תעלה להצבעה במליאת הכנסת, מעצימה את נחשולי ההתנגדות. מחאת קפלן עלתה לרגל לכנסת בגיבוי ארטילרי מתרחב של בכירי המשק, המערכת הביטחונית והמשפטית. והיחסים עם ארה"ב בשפל

משרתי המילואים: אלפי קצינים ולוחמים מפסיקים להתנדב
אלפי משרתי מילואים, ובהם קצינים בכירים, הודיעו על כוונתם להפסיק להתנדב בעקבות הליכי החקיקה של ההפיכה המשטרית. בין החותמים 500 קצינים ב־8200, 1,142 אנשי חיל אוויר כולל טייסים ונווטים, כ־300 רופאים ואנשי צוות רפואי, מאות לוחמים בסיירות ביחידות המיוחדות, אנשי מערך הסייבר והמ"מ ועוד. הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר תומר בר קיימו מנסים למנוע אובדן שליטה.
בכירי האקדמיה: החוקרים מציבים קו אדום
הסנאטים של האוניברסיטה העברית והאוניברסיטה הפתוחה, וכן המועצה המדעית של מכון ויצמן, פרסמו קריאות להשבתה כללית של ההוראה והמחקר באוניברסיטאות אם יעבור חוק ביטול עילת הסבירות.
נשיא ארה"ב: מסר חד-משמעי מביידן
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לא יושב על הגדר בכל הקשור לקידום החד־הצדדי של ההפיכה המשטרית, ובשיחות עם נתניהו והרצוג הוא הביע באופן חד־משמעי התנגדות לקידום החקיקה וקרא לנתניהו לעצור כל עוד אין קונצנזוס על השינויים שמבקשים להעביר. לאחר שנתניהו, הרצוג וראש המל"ל הנגבי ניסו לטשטש את המסר הזה, דוברת הבית הלבן קארן ז'אן־פייר הדגישה כי הבית הלבן עומד מאחוריו.
עורכי הדין: 73% מהם הצביעו בבחירות נגד ההפיכהה המשטרית
28,483 עורכי דין שהם 73% מהמצביעים בבחירות ללשכת עורכי הדין, בחרו בעו"ד עמית בכר שנושא את דגל ההתנגדות לחוקי ההפיכה המשטרית והצהיר מעל כל במה שהלשכה תילחם בה בחורמה.
המחאה העממית: אין הזדמנות שנייה"
מנהיגי המחאה החריפו את הטון עם צעדה בת ארבעה ימים מקפלן בתל אביב לירושלים, בניסיון לגייס עוד מפגינים בדרך ולהעביר את התהודה הציבורית בחזרה לירושלים. במקביל מתכננים ראשי המחאה להמשיך בהפגנות ובשיבושים גם בשבוע הקרוב בניסיון להוביל לביטול ההצבעה בכנסת על ביטול עילת הסבירות.
מחאת ההייטק מגיעה לוול סטריט
מחאת ההייטק עולה מדרגה: בכירים רבים , ובהם ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר שנמצאת בתהליך מכירה לאינטל ב־5 מיליארד דולר; וצבי לנדו, מנכ"ל סולאראדג', החברה הישראלית הגדולה ביותר במונחי שווי שוק (15 מיליארד דולר), יוצאים בקריאה לעצור את ההפיכה המשטרית. "אנו, מנכ"לי חברות ציבוריות גלובליות הפעילות בישראל ובעולם, רואים בדאגה את האירועים העכשוויים בישראל וקוראים לראש הממשלה לבצע שינויים שיפוטיים משמעותיים רק על בסיס הסכמה רחבה", נכתב במכתב, שעליו חתומים עשרות מנכ"לים.
ראשי מערכת הביטחון בעבר: חשים כמו 'ערב מלחמת יום כיפור' ומרימים תמרור עצור"
בכירי מערכת הביטחון בעבר, בהם רמטכ"לים, אלופים בצה"ל וראשי שב"כ ומוסד, יצאו בקול קורא לנתניהו: "תהליך החקיקה מפר את האמנה החברתית בין ממשלת ישראל לאלפי מפקדי וחיילי המילואים. רואים בך את האחראי הישיר לפגיעה הקשה בצה"ל ובביטחון ישראל".
104 ראשי חברות: "נזק עצום לכלכלה"
יו"רים ומנכ"לים קוראים לממשלה לעצור את החקיקה החד־צדדית ולהגיע להסכמות ומאיימים להשבית את המשק אם החקיקה החד־צדדית תימשך. ב"אוהל האחדות" שהקימו מול הכנסת הם קוראים לבכירים נוספים להצטרף אליהם.
עובדי התעשיות הביטחוניות מפסיקים לשתוק
לצד בכירי מערכת הביטחון וקציני צה"ל במילואים הצטרפו גם עובדים בהווה ובעבר של התעשיות הביטחוניות הגדולות — אלביט מערכות, התעשייה האווירית, רפאל והמכון הביולוגי בנס ציונה — שהפגינו מול הקריה בתל אביב במחאה על ההפיכה.
הרופאים: מערכת הבריאות עלולה לצעוד עשרות שנים אחורה"
ההסתדרות הרפואית כבר נקטה "שביתת אזהרה" בת שעתיים ביום רביעי, וצפויה להחליט על המשך הצעדים, לרבות החרפת המאבק. פרופ' ציון חגי כתב לראש הממשלה: "הממשלה בראשותך שועטת לעבר חקיקה חד־צדדית למרות כל האזהרות והתחינות, שהושמעו בין היתר על ידי הרופאות והרופאים".