סגור

דעה
יפה בן דוד עושה בית ספר: העיקר לא לצאת פראייר

למזכ"לית הסתדרות המורים יש הרגל לראות את מסע האלונקות של הקורונה ותמיד ללכת בכיוון ההפוך. סביר להניח שהרבה מאוד הורים שאלו את עצמם הערב האם אכפת לה בכלל מהילדים שלהם

במקום המורים לא היתי מזדרז לעשות תכניות של הליכה למוזיאון או להצגה יומית מחר. בסופו של דבר גם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד יודעת שעל סכסוך עבודה צריך להודיע שבועיים מראש, ומי שיכריע אם תהיה שביתה מחר זו לא היא אלא בית הדין לעבודה. אבל מה אכפת לה להכניס מיליוני הורים ללחץ? הם הרי לא משפטנים, ואם בן דוד אומרת שלא יהיו לימודים היא בטח יודעת. הרי להשבית את הלימודים, זו העבודה שלה, לא?
בן דוד קיבלה פניות רבות ממורים זועמים על מתווה ביטול הבידודים של הממשלה והיא פועלת בשיטת מצליח. תהיה שביתה? מה טוב. אם כצפוי, לא תהיה? זה בית הדין לעבודה אשם. לא היא. והיא הרי לא הפוליטיקאית הראשונה ולא האחרונה שמשתמשת במערכת המשפט כשכפ"צ.
1 צפייה בגלריה
תלמידים מסכה בית ספר קורונה לימודים כיתה
תלמידים מסכה בית ספר קורונה לימודים כיתה
תלמידים בזמן קורונה. מי קובע את המדיניות - יפה בן דוד או הממשלה?
(צילום: רויטרס)
המספרים הגדלים והולכים של המאומתים משמעותם שאם היה נמשך מתווה הבידודים, היה נוצר סגר בפועל. קשה למנות את הנזקים הרבים שגרמו הסגרים הקודמים למשק, לילדים ולמאות אלפי מבוגרים. לממשלה הזאת יש מדיניות מאוד נכונה לא לסגור את המשק ומה שחשוב עוד יותר – לא לסגור את מערכת החינוך. הממשלה נבחרה כדי לקבוע את מדיניות הקורונה, לא יפה בן דוד. ולמרות כל הלחצים, יש לממשלה הזו מדיניות עקבית ביותר.
לבן דוד יש הרגל לראות מסע האלונקות של הקורונה ותמיד ללכת בכיוון ההפוך. היום כבר ברור שהנזקים שגורמת סגירת מערכת החינוך לילדים, נשירה, קשיים לימודיים, דיכאונות, השמנה ואובדנות הם אדירים. סביר להניח שהרבה מאוד הורים שאלו את עצמם הערב האם ליפה בן דוד בכלל אכפת מהילדים שלהם.
אם יש משהו שללא ספק ישראל לילדים ממשבר הקורונה זה השיעור באזרחות שיפה בן דוד נתנה להם, מי שחזק מנצח. הכי חשוב לא לצאת פראייר. לא חשוב מי צודק ומה הנזקים
אין ספק, מבחינת בן דוד הכוחניות הוכיחה את עצמה. בעקבות הסירוב להחזיר ימי חופש עבור הלמידה מרחוק. היא הפכה לאחד ממנהיגי העובדים החזקים ומטילי המורא במשק ואפילו זכתה לדמות בארץ נהדרת – סמל מעמד שאין לאף יו"ר ועד עובדים אחר. את הדיבידנדים היא פדתה באמצעות הקדמת הבחירות להסתדרות המורים בהן ניצחה ברוב עצום.
מי זוכר עכשיו שבדיוק כמו שהאוצר טען, התברר שהלמידה מרחוק לא שווה אפילו חלק קטן מיום לימודים רגיל. מחקר שנערך עבור משרד החינוך הוכיח שלמרות המאמצים הגדולים של מורים רבים ללמד בקורונה, מעמד המורה נשחק עוד יותר. כל פעם שיפה בן דוד עושה שרירים, עולה השאלה במה דמם של המורים סמוק יותר מדמו של כל עובד אחר שמקבל קהל ומסכן את עצמו לא פחות מהמורים, למשל עובדי קופות החולים.
אם יש משהו שללא ספק יישאר לילדים ממשבר הקורונה זה השיעור באזרחות שיפה בן דוד נתנה להם, מי שחזק מנצח. הכי חשוב לא לצאת פראייר. לא חשוב מי צודק ומה הנזקים. וההצדקה היחידה שדרושה היא: כי אני יכולה.