סגור

בלעדי
חברת הבנייה אלראמז נקלעה לחוב של כ-9 מיליון שקל; בית המשפט הוציא לה צו עיכוב הליכים

בית המשפט מינה לתפקיד הנאמנת של החברה את עו"ד אלונה בומגרטן. מהבקשה שהגישה החברה למתן צו לפתיחת הליכים עולה כי החברה ביצעה ועדיין מבצעת עבודות בנייה עבור רשויות מקומיות כמו פרדסיה, אום אל פחם, טירת הכרמל, קריית ים, פתח תקווה, מזכרת בתיה, נהריה ועוד

בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא צו עיכוב הליכים ומינה נאמנת זמנית לחברת הבנייה אלראמז, זאת לאחר שצברה חובות בסך של כ-9 מיליון שקל. החברה מעסיקה כ-29 עובדים ונקלעה למצוקה תזרימית קשה. בית המשפט מינה לתפקיד הנאמנת של החברה את עו"ד אלונה בומגרטן ממשרד נשיץ ברנדס אמיר. השופטת בטינה טאובר הוציאה צו עיכוב הליכים לחברה וקבעה דיון לתחילת יוני.


במסגרת הבקשה שהגישה החברה למתן צו לפתיחת הליכים באמצעות עו"ד תחסין עוואד, נטען כי החברה מבצעת עבודות בנייה ועבודות פיתוח ושיפוצים בכל הארץ. "החברה בנתה מאות יחידות דיור במאות פרויקטים בארץ, לרבות עבודות ציבוריות מורכבות ורחבות היקף שרובם עם החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי (משכ"ל). יובהר כי התאגיד משמש כזכיין אצל משכ"ל בפרויקטים שונים". מהבקשה עולה כי החברה ביצעה ועדיין מבצעת עבודות בנייה עבור רשויות מקומיות כמו פרדסיה, אום אל פחם, טירת הכרמל, קריית ים, פתח תקווה, מזכרת בתיה, נהריה ועוד.
1 צפייה בגלריה
עו"ד אלונה בומגרטן
עו"ד אלונה בומגרטן
עו"ד אלונה בומגרטן. מונתה לנאמנת הזמנית של החברה
(צילום: JACOB MAGHERYigal Alexander)
עוד נטען במסגרת הבקשה כי בשל התפרצות מגפת הקורונה והמשבר הכלכלי החברה "חטפה טלטלה, אשר התבטאה בסגרים וגל התייקרויות אשר הקשו והכבידו על תחום הביצוע ובין היתר גרמו לעיכוב אישור ותשלום חשבונות בגין עבודות שבוצעו בפועל עבור מזמיני העבודה השונים שחלקם ציבוריים, דבר אשר גרם למחנק תזרימי שגדל".
לפי הנתונים שהציגה החברה, המחזור שלה מביצוע עבודות הגיע בשנת 2018 לסכום של כ-37 מיליון שקל, בשנת 2019 לסכום של כ-65 מיליון שקל, בשנת 2020 לסכום של 8 מיליון שקל, בשנת 2021 לסכום של 13 מיליון שקל ובשנת 2022 עד סוף אפריל לסכום של כ-1.4 מיליון שקל.