סגור
סניף בנק דיסקונט תל אביב
דיסקונט יזכה לקוחות קיימים שהינם זכאים ובעלי חשבונות סגורים זכאים (צילום: רויטרס)

בעקבות פשרה: דיסקונט יזכה לקוחות בסך של 6.5 מיליון שקל

בית המשפט אישר הסדר פשרה בעקבות תביעה ייצוגית נגד דיסקונט שבה נטען כי הבנק השקיע פיקדונות ללא תנועה באפיק השקעה שאינו תואם את הסוג שלהם ולא פעל ליצירת קשר עם בעליהם בטרם השקעת הכספים שבחשבונם

בית המשפט המחוזי מרכז אישר לאחרונה הסדר פשרה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה לפני כחמש שנים נגד בנק דיסקונט על פיו בנק דיסקונט יזכה לקוחות קיימים שהינם זכאים ובעלי חשבונות סגורים זכאים בסך כולל של 6.5 מיליון שקל. עניינה של הבקשה לאישור תביעה ייצוגית בטענת המבקש - המוכחשת על ידי הבנק - כי הבנק נהג שלא כדין בקשר עם פיקדונות ללא תנועה בכך שהשקיע אותם באפיק השקעה שאינו תואם את סוג הפיקדון, בכך שלא פעל כביכול ליצירת קשר עם בעלי הפיקדונות בטרם השקעת הכספים שבחשבונם ועוד.
המבקש טען באמצעות עוה"ד אמיר שאשא, אמיר ישראלי וליאור צמח כי התנהלות הבנק הסבה נזק לבעלי הפיקדונות ללא תנועה, בכך שפיקדונות ללא תנועה הושקעו באג"ח ממשלתיות שהניבו תשואה שלילית .מנגד הבנק טען כי יש לדחות את טענות המבקש. לטענת הבנק הוא פעל ופועל בכל הנוגע לפיקדונות ללא תנועה, בהתאם לחובותיו על פי דין, כאשר בהתאם לדין, אין לבנק כל שיקול דעת באשר לאופן השקעת הכספים. עוד נטען כי המבקש לא הראה כי הבנק השקיע את הכספים באפיק הלא נכון ולא הראה כי בחירה באפיק השקעה של פיקדון חודשי מתחדש היתה מניבה תשואה גבוהה מזו שבאפיק ההשקעה שננקט על ידי הבנק. נטען כי ביצועיו של אג"ח ממשלתי בתקופה הרלוונטית היו טובים יותר. באשר לנסיבות של המבקש, הבנק טען כי ניסה ליצור קשר עם המבקש וזאת בכתב והן למספר הסלולרי שמסר לבנק, אולם ניסיונות אלו לא צלחו ולכן פעל הבנק בהתאם להוראות בנק ישראל וצו הבנקאות. מנגד המבקש עמד על טענותיו.
בסופו של יום, פנו הצדדיים להליך גישור וגיבשו הסדר פשרה שאושר לאחרונה על ידי השופטת איריס רבינוביץ ברון. הוסכם כי קבוצת התובעים המיוצגים הינם לקוחות הבנק, שכספם הושקע ברכישת מילוות צמודי מדד מכוח הוראות צו הבנקאות (פיקדונות ללא תנועה) מה-14 בפברואר 2011 ועד ל-31 ביולי 2022 . על פי הסדר הפשרה - שאושר מבלי שיהיה בכך הסכמה או הודאה של איזה מהצדדיים עם טענותיו של הצד השני - ולצורך פשרה בלבד הוסכם כי הבנק ישלם לחברי הקבוצה סכום זיכוי כולל וסופי של 6.5 מיליון שקל בהתאם לזכאות.
הזיכוי ללקוחות קיימים זכאים יבוצע באופן ישיר לחשבון המזוכה. נכון למועד גיבוש ההסכמות מספר הלקוחות הקיימים הינו 19,944 לקוחות הזכאים לזיכוי בסך כולל של 4.7 מיליון שקל. נכון למועד גיבוש ההסכמות מספר הלקוחות בעלי חשבונות סגורים הינו 5,568 לקוחות הזכאים לזיכוי בסך כולל של 1.7 מיליון שקל . הזיכוי ללקוחות שאינם מחזיקים בחשבון בבנק במועד האישור ואשר זכאים לקבלת זיכוי העולה על סך של 100 שקל יבוצע באמצעות המחאה שתישלח לכתובתם המעודכנת. עוד הוסכם לגבי הסדרה לעתיד כי הבנק ישלח ללקוחות אשר חשבון הבנק שלהם מועמד לרדימות ואשר נתנו הסכמה לקבלת מסרונים מהבנק, מסרון ובו הבהרה כי חשבונם מועמד לרדימות שכן לא ביצעו פעולה ביוזמתם במשך 10 חודשים וכי הם מתבקשים לגשת לסניף לבדיקת אפשרויות השקעה המתאימות להם. הסכם הפשרה כולל המלצה לגמול למבקש בסך כולל של 268 אלף שקל ושכ"ט לבאי כוח המבקש בסך כולל של 950 אלף שקל.