סגור
ועידת לונדון 2023 שמוליק ארבל משנה למנכ״ל וראש החטיבה הבנקאית לאומי
שמוליק ארבל, משנה למנכ״ל וראש החטיבה הבנקאית לאומי (צילום: יריב כץ)

בלעדי
יתמודד על ניהול דיסקונט? שמוליק ארבל פורש מלאומי, אייל בן חיים יחליפו

ארבל, ראש החטיבה הבנקאית בבנק פורש אחרי כמעט 30 שנה בלאומי והוא עשוי להתמודד על תפקיד מנכ"ל דיסקונט שנפתח עתה; אביבית קליין תמונה ליו"ר לאומי בריטניה במקום ארבל

שמוליק ארבל, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי, פורש מתפקידו ועשוי להתמודד על תפקיד מנכ"ל דיסקונט. כך נודע לכלכליסט. ארבל עובד בלאומי כמעט 30 שנה ושימש בשנתיים וחצי האחרונות כראש החטיבה הבנקאית ולפני כן כראש החטיבה העסקית. גורמים בסביבת ארבל מעריכים כי פרישתו באה נוכח החלטתו לנסות להתמודד לתפקיד מנכ"ל דיסקונט שמתפנה כעת בעקבות פרישתו של אורי לוין ומינויו למנכ"ל קבוצת תדהר.
ארבל התמודד גם על תפקיד מנכ"ל לאומי מול חנן פרידמן לפני שלוש וחצי שנים וניתן להעריך כי הוא רוצה להיות מנכ"ל ומבין שפרידמן מתכנן קדנציה ארוכה בלאומי שאינה עומדת בפני סיום בקרוב.
פרישתו של ארבל, המשמש משנה למנכ"ל הבנק, באה זמן לא רב לאחר פרישתו של רונן אגסי אשר פרש בעקבות מינויו לתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח מגדל. לכלכליסט נודע כי במקום ארבל צפוי להתמנות לראש החטיבה הבנקאית אייל בן חיים, המשמש כיום כראש חטיבת התפעול.
1 צפייה בגלריה
אייל בן חיים בנק לאומי
אייל בן חיים בנק לאומי
אייל בן חיים
(צילום: כפיר סיוון)
שינוי נוסף הוא מינויה של אביבית קליין, ראש חטיבת משאבי אנוש ליו"ר לאומי בריטניה במקום ארבל וכן של אבי פולק, ראש אגף מוצרים בנקאיים וסגן ראש החטיבה הטכנולוגית במקומו של בן חיים.
מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן מסר: "אני מודה בשמי ובשם הנהלת לאומי לשמוליק על קריירה מפוארת של עשרות שנים בבנק. אני גאה על כך שגם בסבב מינויים זה אנו מקדמים אנשים מצוינים מתוך שורות לאומי".
ראש החטיבה הבנקאית הפורש, שמוליק ארבל: "במשך הקריירה שלי, לאומי היה עבורי לא רק מקום עבודה, אלא גם ביתי השני. אני מודה לחברי הרבים בבנק שליוו אותי שנים רבות, וגאה על ההישגים של החטיבה העסקית שהפכה למובילה במשק ושל החטיבה הבנקאית שהשיגה בשנתיים וחצי האחרונות את הצמיחה הגבוהה ביותר במערכת הבנקאית".