סגור

"חוסכת על חשבוננו": כללית תובעת את ביטוח הראל ב-75 מיליון שקל

בשירותי בריאות כללית טוענים כנגד התנהלות הראל בכל הנוגע לכיסוי הביטוחי לתביעות אחריות מקצועית-רפואית ועל כך שהיא מחשיבה "בניגוד לדין" את סכומי ההשתתפות העצמית כחלק מהסכום המצטבר; כך הגיע הסכום לידי מיצוי, והראל מסרבת לשאת בתשלומים

שירותי בריאות כללית הגישה השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך כ-75 מיליון שקל נגד חברת הביטוח הראל בטענה כי זהו הסכום בו נשאה הקופה לאחר שהראל סירבה לשאת בתשלומים הנובעים מתביעות שעילתן אחריות מקצועית-רפואית. זאת "בטענה (משוללת יסוד) אודות מיצוי סכום הביטוח המצטבר", ולאחר שהראל החשיבה בו את סכומי ההשתתפות העצמית "בניגוד לדין".


במסגרת התביעה טוענת שירותי בריאות כללית באמצעות עו"ד ארז דר לולו ממשרד ליפא מאיר כי עניינה הוא במחלוקת מהותית בין הצדדיים בנוגע לחבותה של הראל כלפי כללית מכח חוזי ביטוח, שבמסגרתם ביטחה הראל את כללית וצוותיה הרפואיים מפני תביעות שעילתן אחריות מקצועית-רפואית. תקופת הביטוח החלה בראשית שנות ה-90 ועד סוף דצמבר 2020.

1 צפייה בגלריה
קופת חולים כללית בבאר שבע
(צילום: ישראל יוסף )

לפי התביעה, "מובן כי העובדה שהראל ביטחה את כללית (ארגון הבריאות הגדול בישראל) משך שנים ארוכות, תרמה רבות להראל וחיזקה את מעמדה בהתמדה כמבטחת המובילה בתחום הבריאות. אלא שלאחרונה מסרבת הראל באופן בלתי ראוי לשלם את דמי הביטוח בהם היא מחויבת, תוך שהיא מנסה לחסוך לעצמה סכומי עתק על חשבונה של הכללית".
עוד נכתב בתביעה כי סכום הביטוח המצטבר לתקופות שונות עומד להגיע לכדי מיצוי ולפיכך הראל מסרבת לשאת בכל תשלום נוסף בגין התביעות המשויכות לתקופות הכיסוי. עוד מציינת כללית בתביעה כי לטענת הראל יש לכלול במסגרת חישוב סכום הביטוח המצטבר את סכומי ההשתתפות העצמית בהם נושאת כללית בכל תביעה ותביעה פרטנית. "משמע, אליבא דהראל, סכומי ההשתתפות העצמית כלולים מלכתחילה בתוך סכום הביטוח המצטבר. תוצאתה של טענה זו היא הפחתה ניכרת בסכום הביטוח המצטבר בניגוד לדין. ברור שעסקינן בניסיון לא ראוי מצד הראל להקטין בדיעבד ולאחר מעשה את חבותה הביטוחית ולהעמיס את הסכומים שעליה לשלם מכח חוזי הביטוח על כללית וכלל ציבור מבוטחיה, המונה למעלה מ-4.7 מיליון נפש. מדובר בסכומי-עתק".
טרם הוגש כתב הגנה. מהראל נמסר כי "אינה מגיבה להליכים משפטיים. התייחסותנו תינתן במסגרת ההליך המשפטי".