סגור
דוד אמסלם שר המקשר לכנסת

אמסלם ליועמ"שית: "שיהיה לכם בהצלחה עם ניהול רשות החברות"

השר ממשיך בהתגוששות עם שומרי הסף ברקע הסכסוך שלו עם מנהלת הרשות מיכל רוזנבוים. לדבריו, "היות ואיני רואה את עצמי כעציץ במשרד ובוודאי לא כחותמת גומי שלכם, אזי אני מביא לידיעתכם כי במצב שנוצר איני יכול ואיני מעוניין לקחת אחריות על רשות החברות"

הסכסוך בין השר דוד אמסלם, הממונה על רשות החברות הממשלתיות, לבין שומרי הסף עלה עוד מדרגה: היום שלח אמסלם מכתב חריג ליועצת המשפטית לממשלה גלי ביהרב מיארה ולמשנה ליועמ"שית גיל לימון בו הוא יוצא נגד הגיבוי שלימון מעניק למנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים.
המכתב של אמסלם מגיע על רקע מכתב שנשלח מוקדם יותר השבוע מצד המשנים ליועמ"שית לימון ועו"ד מאיר לוין שהדגישו בפני אמסלם את עצמאות רשות החברות.
במכתב יוצא אמסלם שוב נגד התנהלות רוזנבוים וכותב כי "מנהלת הרשות באופן קבוע עוברת עבירות משמעת חמורות, ומהאינפורמציה שמגיעה אליי באמצעות עובדי הרשות אף עוברת לכאורה עבירות של ניגוד עניינים, אלימות כלפי עובדים ואף עבירות שיכולות להגיע עד לפגיעה בטוהר המידות".
אמסלם הוסיף במכתבו היום כי "בעבר פניתי כמה פעמים בנושא לנציב שירות המדינה, ואולם לצערי לא נעשה דבר. נהפוך הוא, אנוכי הפכתי לגורם המפריע והיא ל'יקירת האומה'. לא נתקלתי בהתנהלות מופקרת, חסרת אחריות וחסרת מקצועיות כפי שקורה במקרה של רוזנבויים".
עוד כתב: "מעולם לא נתקלתי באדישות מצד הגורמים האמורים לבדוק את הנושאים שאותם העליתי בפניכם. רוזנבוים לא יכולה הייתה להרשות לעצמה לנהוג בצורה זו אילולא הגיבוי המלא והמוחלט של לימון בכל פנייה שלה אליו והוא 'עיקם' והגמיש את הנוהלים והחוקים וכל זאת על מנת לסכל את פעולותיי כשר נבחר בתחום האחריות שהועבר אליי על ידי ממשלת ישראל."
בהמשך המכתב מתייחס אמסלם לניסיון לפסול את מנכ"ל משרדו המיועד משה סוויסה שנפתחה נגדו חקירה פלילית כי מסר פרטים לא נכונים על עברו המשמעתי לנציבות שירות המדינה, וטען כי אין בעייתיות במינוי מאחר שמדובר במשרת אמון.
השר כתב: "אני רואה בהתנהלותכם בשני המקרים המפורטים לעיל שימוש לרעה חמור בסמכויות שניתנו לכם העולה לכל הפחות עד לכדי הפרת אמונים את המוטיבציות שלכם לחבל בעבודתי ובעבודת הממשלה. אני מבין וכך גם מבין הציבור.
"היות ואיני רואה את עצמי כעציץ במשרד ובוודאי לא כחותמת גומי שלכם אזי אני מביא לידיעתכם כי במצב שנוצר איני יכול ואיני מעוניין לקחת אחריות על רשות החברות, הן על החלטותיה של מנהלת הרשות והן על מצבם הנפשי והפיזי של עובדי הרשות.
"על בסיס החלטותיכם, התנהלותכם, חוות דעתכם והקשר ההדוק שלכם עם מנהלת הרשות אני למד שאתם מנהלים בפועל את רוזנבוים. אשר על כן, אני מביא לידיעתכם שאיני מתכוון להתערב, לחתום, לקבל אף החלטה הנוגעת לרשות החברות. את אלו אני משאיר לכם. אני שמח על היחסים הטובים שיש לכם עם מנהלת הרשות, דבר שבוודאי ישפיע לטובה על ניהולכם המשותף של רשות החברות. אבקשכם שלא לפנות אליי מכאן ולהבא בכל נושא הנוגע לרשות החברות. אני מאחל לכם המון הצלחה".
המאבק בין רוזנבוים לאמסלם הוא בראש ובראשונה על סמכויות. אמסלם זועם על כך שרוזנבוים לא יישרה איתו קו בנוגע למהלכים דוגמת הדחת יו"ר הדואר מישאל וקנין, הדחת מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר ופסילתו של עו"ד אלעד ברדוגו מתפקידו כיועמ"ש נתיבי ישראל. כמו כן בין השניים שררו אי הסכמות בנוגע לחלוקת הבונוסים בחברת רפאל ובשינויים העתידיים בנבחרת הדירקטורים. בחודשים האחרונים פועלת רוזנבוים למצב את עצמה כ"שומרת סף", ובונה על כך שהייעוץ המשפטי של הממשלה יגבה אותה במקרה של ניסיון הדחה.