סגור
השר דודי אמסלם ו מיכל רוזנבוים מנהלת רשות החברות
אמסלם ורוזנבוים. הקרב הופך לרב-זירתי (צילומים: אבי מועלם, גדי קבלו)

קרב אמסלם-רוזנבוים גולש להתנגשות בזירה חדשה

המשנה ליועמ"שית גיל לימון גיבה את מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים, שטענה כי אין זה מסמכותו של השר הממונה דוד אמסלם להקפיא את המכרזים ברשות, ויצאה במכרז לאיתור משנה למנהלת; בנציבות התעלמו מפנייתו של לימון והקפיאו את ההליך ללא נימוק; הוויכוח בין השר למנהלת הרשות עלה לאחרונה לטונים חריפים

זירת התגוששות חדשה נפתחה לצד הקרב המתמשך בין מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים לבין השר הממונה על ענייני הרשות דודי אמסלם, והפעם על מינוי המשנה למנהלת רשות החברות.
רוזנבוים ביקשה לקדם מכרז למינוי משנה למנהלת הרשות, אך כזכור השר אמסלם ביקש להקפיא את כל ההתקשרויות והמכרזים ברשות החברות. רוזנבוים טענה בזמנו כי הדבר אינו נמצא בסמכויותיו כשר. אתמול זכתה רוזנבוים לגיבוי מצד הייעוץ המשפטי לממשלה, שקבע כי הדבר אכן אינו בתחום אחריותו של השר. זאת לאחר שבמכתב שנשלח אתמול לנציבות שירות המדינה הועבר המסר כי המשנה ליועץ המשפטי, ד"ר גיל לימון, סבור כי אין בסמכות השר להקפיא מכרזי כוח אדם ברשות החברות ללא נימוק ענייני שמראה כי נפל פגם בהליך המכרזי.
למרות חוות הדעת של הייעוץ המשפטי, בנציבות שירות המדינה הקפיאו דה-פקטו את המכרז לבקשת השר אמסלם, וועדת הבוחנים שהייתה אמורה להתכנס מחר לטובת ראיונות לתפקיד בוטלה היום על ידי הנציבות ללא נימוק. יש לציין כי נציבות שירות המדינה מלווה את ההליך המכרזי לאיתור משנה למנהלת רשות החברות עוד מאוקטובר בתקופת הממשלה הקודמת, והמכרז עבר מאז מספר גלגולים ושונה ממכרז פנימי לחיצוני. הפעם האחרונה שתפקיד המשנה למנהלת רשות החברות היה מאויש הייתה בשנת 2019 - על ידי מאיר שמרה, שכיום עומד בראש מינהלת המטרו בחברת נת"ע.
בשבוע שעבר פורסם כי אמסלם שלח מכתב לרוזנבוים בו הוא דורש ממנה לא לפנות אליו יותר, והאשים את המשנה ליועמ"ש גיל לימון ב"פוטש". רוזנבוים ענתה לו כי היא מתכוונת להמשיך לפנות אליו.
המאבק בין רוזנבוים לאמסלם הוא בראש ובראשונה סביב סמכויות. השר זועם על כך שמנהלת רשות החברות לא יישרה איתו קו בנוגע למהלכים דוגמת הדחת יו"ר הדואר מישאל וקנין, הדחת מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר ופסילתו של עו"ד אלעד ברדוגו מתפקידו כיועמ"ש נתיבי ישראל. כמו כן בין השניים שררו אי הסכמות בנוגע לחלוקת הבונוסים בחברת רפאל ובשינויים העתידיים בנבחרת הדירקטורים. בשבועות האחרונים פועלת רוזנבוים למצב את עצמה כ"שומרת סף", ובונה על כך שהייעוץ המשפטי של הממשלה יגבה אותה במקרה של ניסיון הדחה מצד אמסלם.
מנציבות שירות המדינה נמסר: "לאחר בחינת מכלול הנסיבות עם הגורמים המקצועיים בנציבות, הוחלט לדחות בשלב זה את מועד כינוס ועדת הבוחנים".