סגור
David Hodak GKH דוד חודק
עו"ד דוד חודק (צילום: אוסנת רום)

לאחר האמירה השנויה במחלוקת: עו"ד דוד חודק פורש ממשרד גרוס ושות', ומאשים את שותפיו בבגידה

עו"ד חודק, שעמד בראש משרד גרוס ושות' שהתמזג באחרונה עם גולדפרב זליגמן, עוזב את תפקידו - שבועיים לאחר שאמר כי הוא מוכן להשתמש בנשק ברקע ההפיכה המשטרית; הוא מאשים כי שותפיו התנערו ממנו לחלוטין, מחשש כי לקוחות יעזבו את המשרד

עו"ד דוד חודק, שעורר סערה ציבורית בעקבות אמירות שנויות במחלוקת על ההפיכה המשטרית, פורש ממשרד גרוס ושות', שעמד בראשו והתמזג באחרונה עם משרד גולדפרב זליגמן - ומאשים את שלושת שותפיו לניהול המשרד בבגידה.
בתחילת פברואר אמר חודק: "החלטתי שלא אחיה יום אחד בדיקטטורה ואני לא אעזוב את הארץ, ואם צריך להילחם על זה – אלחם. הממשלה לדעתי לא מבינה לאיזה בוץ היא נכנסת. אני מדבר עם חברים שלי מהשירות הצבאי, צעירים יותר, בוגרים יותר, בממשלה לא מבינים את רמות האנרגיה שיש בציבור הישראלי ואת רמת ההתנגדות לתוכנית החקיקה הההרסנית הזו. אנשים מוכנים להילחם עם נשק, אז כולם מזדעזעים – איך אני אומר? אם יגררו אותי לשם זה מה שאני אעשה. אני לא אעזוב את הארץ ואני לא אחיה בדיקטטורה".
במכתב ששלח היום לעורכי הדין במשרד מציין חודק כי הוא מסיים 40 שנים במשרד. לדבריו, "ב-1 בפברואר השתתפתי בפאנל על שינוי המשטר בישראל, בכנס לשכת עורכי הדין באילת, אליו הוזמנתי. במסגרת הפאנל הבעתי את חששי מפני הרס הדמוקרטיה ובניית תשתית למשטר דיקטטורי בעתיד. בדברי, הזהרתי מפני מלחמת אחים ודיברתי על הפעלת נשק כהגנה עצמית מפני כפיית הדיקטטורה בנשק ובאש. למחרת התפתח רעש תקשורתי סביב דברי, שכלל ספינים שקריים ביחס לדברי. זה היה עבורי יום קשה, שכלל מתקפה תקשורתית רבתי עלי. לא הספקתי לקרוא מיילים וממילא לא קראתי את המייל שהופץ לכל אנשי המשרד.
"בסוף היום הגדוש, התחלתי לקבל הודעות ממכרים, שהמשרד שאני נמנה עליו, מתכחש לי. נמסר לי שפורסם בתקשורת מייל שיצא לעורכי הדין ולעובדי המשרד והודלף במכוון לתקשורת. המייל יצא מאיה, בתמיכת אסתר ואיל (אסתר קורן ואייל שנהב). המייל מתחיל בשיר הלל לעמדות המשרד נגד אלימות. המייל פותח ב-"בהתייחס לאמירות שנשמעו לאחרונה בכלי התקשורת בנושא הרפורמה המשפטית (הכוונה לדבריי בתקשורת - דוד חודק), חשוב לנו להדגיש כי משרדנו קורא לשמירה על שלטון החוק... וגינוי כל סוג של אלימות", (הכוונה הברורה היא לאלימות שבדבריי- דוד חודק). מוסיף "משרדנו" ואומר "הדברים שאמר דוד חודק בכלי התקשורת היממה (טעות הגהה, עקב מהירות התגובה) האחרונה, משקפים את דעתו האישית בלבד ואינם מייצגים בכל דרך שהיא את עמדת המשרד".
חודק מוסיף: "זו התנערות מוחלטת. אולי היה עליהם לחשוב כי יש בדברי טעם מסויים על הרס הדמוקרטיה או על התנגדות לדיקטטורה? אך לא - חשוב היה להם להתכחש באופן מוחלט, שמא לקוחות יחליטו לעזוב את המשרד בעקבות דבריי.
"גם התואר במייל הוא 'דוד חודק' סתם. לא אחד השותפים או רחמנא ליצלן ראש המשרד. בסיפא של מה שאני רואה בו מייל של בגידה ממש, לאחר ההתכחשות הגורפת לדבריי, נאמר 'אנחנו פוסלים כל שימוש באלימות וכל עבירה על החוק' (משל אומרים - דוד חודק הוא אלים ועובר על החוק, כנטען בחלק מאמצעי התקשורת ואנחנו נרחץ בניקיון כפינו - המזוהמות). מייל זה פורסם לאחר שהותקפתי בכלי תקשורת רבים. שר המשפטים בעצמו התייחס אלי, כמי שאומר דברים מסוכנים, תוך הפניית תשומת לב היועצת המשפטית לדבריי. בנוסף, המשטרה מיהרה להודיע על המלצתה לחקור אותי.
״אם זו לא בגידה, אינני יודע בגידה מהי. אני מניח שאסתר חששה יותר מכל לפגיעה באחוזיה בשותפות. השניים האחרים (איה ואיל) הרגישו שהם מצילים את המשרד מאיום נוראי (שהסתבר כדחליל), תוך הפקרתי הבוטה״, מאשים חודק. "לא משנה מה יעשו שלישיית 'המובילים', בגידתם תרדוף אותם כל חייהם. זהו מייל בגידה בערך הנאמנות ובערך החברות.
"כמובן, שלושת הבוגדים, לא טרחו לדבר איתי מראש על כוונתם הזדונית. כשקראתי את המייל היה זה הרגע הקשה ביותר עבורי. היו סביבי איומים רבים, אך בגידת שלושת השותפים, שמתיימרים להוביל את המשרד, היתה קשה מכל. כל זאת, בעבור איום על חופן דולרים מחברת מקורות, שהיא הלקוח שמושקעות בו שעות רבות ומניב תוצאה הכי לא רווחית במשרד.
"בבירור שערכתי, מסתבר שלא היתה במקורות החלטה ממשית לעזוב את המשרד, אלא הודעה על כך שמספר דירקטורים, שמונו מטעם הליכוד, הביעו אי שביעות רצון מדבריי נגד תוכנית החקיקה של הממשלה. היועצת המשפטית של מקורות הודיעה לאסתר שהם מאיימים בניתוק הקשר עם המשרד. מול האיום, אצו רצו שלושת הבוגדים להכין מייל, כביכול לעובדי המשרד, על מנת שניתן יהיה להדליפו לתקשורת ובכך לרפא את האיום המסתמן על המשך הקשר עם מקורות.
"מי שלא מכיר בערך הנאמנות, לא ראוי למנהיגות! מי יאמין לשלושת הבוגדים, מי יסמוך על דבריהם? מי שנכשל במבחן הבסיסי של הנהגת אנשים, צריך לשאת במחיר ולפנות את מקומו. זוהי הדגמה ברורה של השתעבדות לעגל הזהב של שלושת הכ"פים המפורסמים של חבר הכנסת דאז והשר דהיום מיקי זהר (כבוד, כסף, כוח). זה בזוי ועלוב. אני חייב לציין, שלא שמעתי עד היום הסתייגות פומבית של עורכי הדין או שותפים אחרים במשרד ממעשה הבגידה. כן, שמעתי כמה לחישות באזניי על המעשה השפל נגדי. אך הכל בארבע עיניים, פן יבולע להם. כולם התיישרו בברית מסדר השתקנים. זוהי התקרנפות מבזה. היא קשה לי לא פחות.
"בניגוד להתנהגות אנשי משרדנו, יודי לוי ואמיתי לוי ממשרד גולדפרב זליגמן התקשרו אלי, כל אחד בנפרד, הציעו לי כל עזרה והביעו בי תמיכה. זה רק הגביר את בושתי במשרדנו. אם אחרי ארבעים שנותי במשרד שפיתחתי והעצמתי, זו התוצאה, אזי נכשלתי. בין שלושת הבוגדים, יש כאלה שסייעתי להתפתחותם. אבל הכסף, הכוח והכבוד עיוורו את עיניהם.
"מכיוון שאני לא רואה אפשרות ששלישיית הבוגדים יקחו אחריות על מעשיהם הבזויים, אני לוקח אחריות. בתוקף קבלת אחריותי על המקרה, אעזוב את המשרדים בעזריאלי ואעבור למשרדים בבניין אלקטרה, כפי שהוצע לי. איני יכול להמשיך ולשהות במקום שמוביליו הרעילו את ערכיו. אני מסיים בעצב רב. קשה לי הפרידה ממשרד שפעלתי במסגרתו 40 שנה. אם תמשיכו להתקרנף ולחשוש מעמידה על ערכים נכונים, לא תהיו בני אדם טובים ולא תהיו עורכי דין טובים. אני מקווה שמכתבי זה ותגובתי יגרמו לכם לשנות את דרככם ולבחור בערכים הנכונים. היו שלום אחיותי ואחיי הטועים והתוהים".