סגור
הדיון ב בית הדין הבינלאומי לצדק ב האג הולנד בתביעת דרום אפריקה 12.1.24 מלחמה בעזה
בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (צילום: EPA/REMKO DE WAAL)

דקות אחרי הצו של בית הדין בהאג: צה"ל ניסה לחסל מח"ט של חמאס ברפיח

בית הדין הורה על הפסקה מיידית של הלחימה ברפיח; אחרי חיסול 2 מחבלי חיזבאללה: 20 רקטות וטילי נ"ט שוגרו מלבנון לגליל; אתמול חיסל צה"ל את סגן מפקד הביטחון הלאומי של חמאס; לוחם מילואים נפצע קשה בהיתקלות בצפון הרצועה; א-סיסי שוחח עם ביידן: סיכמו על העברת סיוע דרך כרם שלום והגברת מאמצי העסקה

23:10 - האזעקות בצפון: יירוט בגליל העליון, זיהוי שווא בגולן; צה"ל תקף בדרום לבנון. דובר צה"ל עדכן בהמשך להתרעות על חשש מפני חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון, כי יורטה מטרה אווירית אחת באזור היישוב דישון, וכי האזעקה ביישובים קלע ושעל שברמת הגולן הופעלה בעקבות זיהוי שווא. אין נפגעים. כמו כן, נמסר כי מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה באזורים א-סוואנה ורמיה ותשתית טרור באזור העיירה יארון שבדרום לבנון. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבלי חיזבאללה באזור חנין.(יואב זיתון)
21:15 - סרטון חטיפת התצפיתניות הוקרן על מסך ענק בטיימס סקוור בניו יורק. סרטון חטיפת התצפיתניות ממוצב נחל עוז הוקרן על מסך ענק בכיכר הטיימס סקוור בניו יורק, ביוזמת משרד החוץ והקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק, ובאישור משפחותיהן. הקונסול אופיר אקוניס מסר כי "המטרה היא לחשוף בפני העולם כולו את האכזריות של האויב שמולו אנו ניצבים, לזעזע את התודעה בלב מרכז הבידור והתיירות העולמי, ולהזכיר את הזוועה שפקדה אותנו באותו יום נורא. אנחנו רוצים שכולם יבינו שמדובר בבנות שלנו, שיכלו בקלות להיות של כל אחד או אחת". (איתמר אייכנר)
20:20 - המטח האחרון לגליל: כ-20 שיגורים לשטח ישראל. כ-20 רקטות וטילי נ"ט שוגרו מלבנון במטח האחרון לגליל, אחרי חיסול שני פעילי חיזבאללה בדרום המדינה.(יואב זיתון)
19:45 - א-סיסי שוחח עם ביידן: סיכמו על העברת סיוע דרך כרם שלום והגברת מאמצי העסקה. נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי, שוחח טלפונית עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על המצב בעזה. ביידן הביע בפני א-סיסי את הערכתו למאמצי התיווך המצריים, והשניים הסכימו כי יש להגביר את המאמצים הבינלאומיים להצלחת תהליך המשא ומתן ולהשגת פריצת דרך "שתסיים את הטרגדיה ההומניטרית בעזה". כמו כן, א-סיסי וביידן סיכמו על העברת סיוע הומניטרי דרך מעבר כרם שלום באופן זמני, עד שמעבר רפיח יפעל שוב מהצד הפלסטיני. (ליאור בן ארי)
19:05 - הירי לצפון: פגיעה בבית כנסת בדוב"ב, נפילות באזור מנרה. אין נפגעים. נזק כבד נגרם לבתים ביישוב דוב"ב, בהם בית כנסת, כתוצאה מירי טילים. כך עדכנה המועצה האזורית מרום הגליל, בהמשך לאזעקות שהפועלו באזור. המועצה האזורית הגליל העליון מסרה כי זוהו כמה נפילות באזור מנרה שבאצבע הגליל. במקום לא הופעלו אזעקות, ולא דווח על נפגעים. (יאיר קראוס)
18:55 - צה"ל אישר: חוסל סגן מפקד הביטחון הלאומי של חמאס. מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו אתמול את המחבל דיא א-דין א-שרפה, סגן מפקד הביטחון הלאומי ברצועת עזה. כך אישר דובר צה"ל, שציין כי במסגרת תפקידו היה אמון על ניהול המנגנון שמאבטח את גבולות הרצועה - שבמהלך המלחמה מנע מאוכלוסייה להתפנות מאזורי לחימה. בנוסף, נמסר כי במהלך השבוע הותקף וחוסל בעיר עזה המחבל יוסף אל-שובכי, ששימש כפעיל במחלקת הציוד התעשייתי במטה היצור של חמאס. (יואב זיתון)
18:40 - אזעקות בזו אחר זו בצפון הגולן. אזעקות המתריעות מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים נווה אטי''ב, מסעדה, נמרוד, מג'דל שמס, עין קנייא, קלע ושעל שברמת הגולן.(ynet)
18:30 - צה"ל: 5 מטרות אוויריות חשודות יורטו הלילה בדרכן לישראל. חמש מטרות אוויריות יורטו הלילה בדרכן לישראל. כך מסר דובר צה"ל, שפירט כי מטוסי קרב יירטו שני כטב"מים שעשו את דרכם לישראל ממזרח ושניים שהיו בדרכם מצפון, ולוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה שנעה לעבר ישראל משטח לבנון. (יואב זיתון)
18:20 - יעד התקיפה החריגה ברפיח - מח"ט של חמאס. היעד בתקיפה החריגה ברפיח מוקדם יותר הינו מפקד חטיבה של חמאס מוחמד שעבנה. לפי דיווחים זרים, בוצע ניסיון לחסלו לפחות פעם אחת במהלך חודש דצמבר, ובנו חוסל לאחרונה. שעבנה מהווה יעד לחיסול מאז 7 באוקטובר, ללא קשר לפעולה ברפיח. (יואב זיתון, יוסי יהושוע)
18:15 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון; מטרה אווירית חוסלה בדרך לישראל. לוחמי יחידה 869 זיהו מחבלים שנכנסו למבנה צבאי במרחב מרון א-ראס שבדרום לבנון, וזמן קצר לאחר מכן מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה, לצד מבנה צבאי נוסף של ארגון הטרור במרחב מיס אל-ג'בל. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי כוחות ארטילריה ביצעו אמש ירי להסרת איום במרחב מרווחין. כמו כן, נמסר כי יורטה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לישראל משטח לבנון. (יואב זיתון)
11 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ב דרום לבנון מלחמה בעזה 17.5.24
תקיפה של צה"ל ב דרום לבנון מלחמה בעזה 17.5.24
תקיפה של צה"ל בדרום לבנון
(צילום: Rabih DAHER / AFP)
18:00 - הותר לפרסום: לוחם מילואים נפצע קשה בהיתקלות בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל התיר לפרסום כי לוחם במילואים מגדוד 6828 של חטיבת ביסל"ח (828) נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחתו עודכנה. הלוחם נפצע בהיתקלות עם מחבלים.
(יואב זיתון)
17:30 - דיווח: הרוג בתקיפה ישראלית בדרום לבנון. הערוץ הקטארי "אל-ערביה" דיווח על הרוג בתקיפה הישראלית באזור מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
17:25 - דקות אחרי הצו של האג: תקיפה חריגה ברפיח. דקות אחרי הכרעת בית הדין בהאג שהורה על הפסקת הלחימה ברפיח, תקיפה חריגה התרחשה בעיר. (יוסי יהושוע)
11 צפייה בגלריה
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
תקיפה ישראלית ברפיח
(צילום: AFP)
17:20 - דרום אפריקה על החלטת בית הדין: "קריאה ברורה ונחרצת להפסקת התוקפנות". שרת החוץ של דרום אפריקה נלדי פנדור בירכה על ההחלטה ה"יותר נחרצת" של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, ומסרה כי "מדובר בשורת צעדים זמניים שמנוסחים בנוקשות, וקוראים באופן ברור להפסקת התוקפנות". מחלקת היחסים הבינלאומיים של המדינה בירכה על ההחלטה "פורצת הדרך". (AFP)
16:45 - נתניהו יכנס התייעצות דחופה, בן גביר: "הצו לא רלוונטי, לכבוש את רפיח". ראש הממשלה בנימין נתניהו ייכנס בשעה 17:00 התייעצות טלפונית דחופה בהשתתפות שר משפטים יריב לוין ,שר הביטחון יואב גלנט, שר החוץ ישראל כ"ץ, ראש המל"ל צחי הנגבי, מזכירו הצבאי רומן גופמן והיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להכרעת בית הדין ואמר: "לצו הלא רלוונטי של בית הדין האנטישמי בהאג צריכה להיות רק תשובה אחת: כיבוש רפיח, הגברת הלחץ הצבאי וכתישת חמאס המוחלטת - עד השגת הניצחון המלא במלחמה". (איתמר אייכנר, מורן אזולאי)
16:40 - צווי בית הדין בהאג: "הפסקת המבצע ברפיח"; רק אהרון ברק והשופטת מאוגנדה התנגדו. בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג הודיע כי הוא מאשרר את הצווים האחרונים שהוצאו בינואר ובמרץ ומורה על יישומם המיידי - וכי ישראל חייבת להפסיק מיידית את המבצע ברפיח, ולשמור על המעבר פתוח לכניסת סיוע הומניטרי. כמו כן, בית הדין ציווה להבטיח גישה מיידית לעזה של כל גוף חקירה שימונה על ידי האו"ם, וכי על ישראל לספק לבית הדין דיווח על כל הצעדים שננקטו תוך חודש אחד. כל הצווים התקבלו ברוב של 13 מול שניים - כשהיחידים שהתנגדו הם השופט אהרון ברק והשופטת מאוגנדה ג'וליה סבוטינדה. (איתמר אייכנר)
11 צפייה בגלריה
שופטי בית הדין הבינלאומי בהאג, היום
שופטי בית הדין הבינלאומי בהאג, היום
שופטי בית הדין הבינלאומי בהאג, היום
( צילום: REUTERS/Johanna Geron)
16:25 - בית הדין האג: "ישראל חייבת לעצור את המבצע ברפיח". נשיא בית הדין בהאג נאווף סלאם אמר בהכרזתו: "ישראל חייבת לעצור את המבצע ברפיח. על ישראל לנקוט בצעדים למנוע הרס וראיות בנוגע לאמנת רצח העם".(איתמר אייכנר)
15:40 - לצורך חידוש השיחות: ראש המוסד וראש ה-CIA ייפגשו היום בפריז. ראש המוסד דדי ברנע ייפגש היום (שישי) עם ראש ה-CIA ויליאם ברנס וראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני בפריז, כחלק מההתנעה המחודשת של המשא ומתן לשחרור חטופים.
קבינט ניהול המלחמה החליט אמש להרחיב את המנדט של צוות המשא ומתן לעסקת חטופים, כשבחדר הייתה כמעט תמימות דעים. הדרג הצבאי שכלל את הרמטכ"ל ואנשיו, שר הביטחון יואב גלנט, השרים בני גנץ, גדי איזנקוט ורון דרמר ויו"ר ש"ס אריה דרעי – כולם סברו שיש "לשחרר את החבל" לצוות ניהול המשא ומתן, כדי שינסה להביא לפריצת דרך.
גורמים שמעורים בפרטי הדיון אמרו שצוות המשא ומתן קיבל את ארגז הכלים שאותו הם צריכים, וניתן להם מרחב פעולה - אבל בכל מקרה המנדט שניתן לצוות לא הורחב כפי שהצוות ביקש. ההצעה של ניצן אלון הייתה שצריך להתכתב עם הדרישות של החמאס, שאיתו אמורים לנהל משא ומתן. (איתמר אייכנר)
11 צפייה בגלריה
וויליאם ברנס המועמד של ג'ו ביידן לתפקיד ראש ה- CIA
וויליאם ברנס המועמד של ג'ו ביידן לתפקיד ראש ה- CIA
ראש ה-CIA וויליאם ברנס
(צילום: איי פי)

13:56 - תיעוד מהלחימה בג'באליה: מחבלים חוסלו, לוחמים השמידו פירים. כוחות הלוט"ר, שפועלים תחת חטיבה 460, נלחמו עם כוחות שריון בשבועות האחרונים ופעלו להשמדת תשתיות טרור, חיסול מחבלים ואיתור והשמדת פירים בלב ג'באליה. במהלך המבצע חשפו הלוחמים מבנה עם דלתות נעולות ואיתרו בו אמצעי לחימה רבים, ובהם משגרי רקטות וטילים ארוכי וקצרי טווח. (יואב זיתון)
11 צפייה בגלריה
אמצעי לחימה שצה"ל איתר בג'באליה
אמצעי לחימה שצה"ל איתר בג'באליה
אמצעי לחימה שצה"ל איתר בג'באליה
(צילום: דובר צה"ל)


12:04 - לקראת חידוש השיחות: ראש ה-CIA יגיע לפריז. ראש ה-CIA ויליאם ברנס יגיע לפריז לקראת חידוש השיחות לעסקת חטופים. אתמול דווח כי ראש המוסד ייפגש עם ראש ה-CIA אחרי שקבינט המלחמה נתן לצוותי המו"מ מנדט לחדש את המשא ומתן עם חמאס. (AFP)
11:53 - אזעקות נוספות בגליל העליון ומבואות החרמון. אזעקות נשמעו כעת במשגב עם, תל חי, כפר גלעדי, קריית שמונה, מרגליות ומלכיה. קודם לכן מסר פיקוד העורף כי אירוע חדירת כלי הטיס העוין, שבעקבותיו הופעלו קודם אזעקות, "הסתיים".
11:08 - מטה משפחות החטופים: "להוציא את צוותי המו"מ בדרישה להבאת עסקה". מטה משפחות החטופים ציין בעקבות איתור והשבת הגופות של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדס כי "חזרתם העצובה של מישל, חנן ואוריון היא שברון לב נוסף ל-125 משפחות החטופים, שחולקות את הכאב, הצער והדאגה הבלתי נגמרת".
עוד אמרו במטה: "חזרתם לקבורה מהווה סגירת מעגל חשובה לבני המשפחה, ויש לפעול להשבתם של כל החללים לישראל. חילוץ גופותיהם הוא תזכורת אילמת אך נחרצת, שמדינת ישראל מחויבת להוציא כבר היום את צוותי המשא ומתן בדרישה ברורה להבאת עסקה שתחזיר את כל החטופים הביתה במהרה: החיים לשיקום והנרצחים לקבורה". (יעל צ'כנובר)
10:50 - הותר לפרסום: גופות החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדס הושבו לישראל. דובר צה"ל התיר לפרסם כי במבצע לילי של צה"ל ושב"כ אותרו בג'באליה בעזה גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדס. לפי מידע מודיעיני שנמצא ברשות צה"ל, השלושה נרצחו במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, ונחטפו על-ידי מחבלי חמאס מעיקול מפלסים לעזה. לאחר השבת הגופות לישראל והליך זיהוי במכון לרפואה משפטית, נמסרה הודעה למשפחות השלושה.
11 צפייה בגלריה
החטופים שגופותיהם חולצו מעזה -  מימין: אוריון הרננדס, מישל ניסנבאום וחנן יבלונקה
החטופים שגופותיהם חולצו מעזה -  מימין: אוריון הרננדס, מישל ניסנבאום וחנן יבלונקה
החטופים שגופותיהם חולצו מעזה - מימין: אוריון הרננדס, מישל ניסנבאום וחנן יבלונקה
(צילומים: מאלבומים פרטיים ובאדיבות המשפחות)
אוריון הרננדס (30), אזרח מקסיקני-צרפתי ובן זוגה של שני לוק, בילה במסיבת הנובה לפני שנחטף - וכך גם חנן יבלונקה (42), אב לשניים מתל אביב. מישל ניסנבאום (59) משדרות נסע לאוגדת עזה כדי לחלץ את נכדתו בת ה-4, שהייתה עם אביה איש הקבע בסוף שבוע בבסיס ברעים. השלושה נתקלו במחסום של מחבלים בעיקול שבין קיבוץ מפלסים לאנדרטת חץ שחור, ושם נחטפו. (יואב זיתון, מתן צורי)
10:24 - סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז יוקרן על מסך ענק בטיימס סקוור בניו יורק. משרד החוץ והקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק יזמו הקרנת קטעים מסרטון חטיפת חמש התצפיתניות מנחל עוז בטיימס סקוור בעיר. פרסום הסרטון נעשה באישור ובהסכמת משפחות החיילות.
הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק אופיר אקוניס אמר: "אנו מקרינים כאן, במרכז מנהטן, את הסרטון הכואב הזה כדי לחשוף בפני תושבי ניו יורק והעולם כולו את האכזריות של האויב שמולו אנחנו ניצבים. המטרה שלנו היא גם להזכיר לכולם את מי אנחנו נחושים להחזיר הביתה בכל מחיר - את לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע, נעמה לוי, ואת שאר 123 החטופים והחטופות שנותרו בידי חמאס".
אקוניס אמר עוד: "כל יום שעובר, הכאב והגעגוע מעמיקים. ריפוי הפצע הלאומי הזה הוא המשימה החשובה ביותר שלנו. הסרטון נועד לזעזע את התודעה, ולו לרגע, בלב מרכז הבידור והתיירות העולמי, ולהזכיר את הזוועה שפקדה אותנו באותו יום נורא. אנחנו רוצים שכולם יבינו שמדובר בבנות שלנו, שיכלו בקלות להיות האחיות או הבנות של כל אחד ואחת. אנחנו לא נשקוט עד שכולן תשובנה הביתה". (דניאל אדלסון, ניו יורק)

11 צפייה בגלריה
מתוך סרטון חטיפת ה תצפיתניות
מתוך סרטון חטיפת ה תצפיתניות
מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות
(צילום: באדיבות מטה משפחות החטופים)

8:00 - היום ב-16:00 - בית הדין בהאג ימסור את החלטתו בנוגע ללחימה בעזה. הפסיקה בנוגע לבקשת דרום אפריקה להוצאת צו להפסקת המבצע ברפיח תינתן היום בשעה 16:00. הבקשה היא חלק מהתביעה הכוללת שמאשימה את ישראל ברצח עם. אלו התרחישים לקראת הפסיקה:
בית הדין ידחה את בקשת דרום אפריקה להפסקת הלחימה: סיכוי נמוך.
בית הדין יקבל את הדרישה המקורית של דרום אפריקה לעצירת כל הלחימה בעזה: סיכוי בינוני.
בית הדין יקבל חלקית את דרישת דרום אפריקה וימקד אותה לצו עצירת לחימה באזור רפיח – סיכוי בינוני-גבוה.
בית הדין יוציא גם צווים נוספים בתחום הגדלת הסיוע ההומניטרי – סיכוי גבוה.
בכל מקרה, ההערכה היא שאם יינתנו צווים הקוראים לעצירת לחימה, ישראל לא תציית להם. סביר להניח שבתרחיש כזה הפלסטינים ותומכיהם יפנו למועצת הביטחון וינסו להעביר החלטה שתכפה על ישראל עצירת לחימה – בעזה כולה או ברפיח.
בישראל נערכים גם לתרחישים היותר קשים, בייחוד אחרי השבוע השחור בבית הדין הבינלאומי הפלילי והבקשה של התובע הראשי להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון גלנט.
באופן שעשוי להישמע מוזר, יש בישראל כאלו המעדיפים שיוצא צו מחמיר יותר, של עצירת לחימה בכל עזה ולא רק ברפיח. הסיבה: בישראל חוששים שארצות הברית לא תטיל וטו אם הצו יתמקד רק ברפיח. בכל מקרה, השאלה הגדולה היא מה תעשה ארצות הברית - וישראל נמצאת כאן במלכוד.
חשש נוסף הוא מזליגה של אווירה עוינת מבית הדין הבינלאומי הפלילי (ICC) לבית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ). באופן פורמלי לסוגיית צווי המעצר לא אמורה להיות השפעה ישירה, וגם המוסדות שונים - ICJ הוא בית משפט של האו"ם, וה-ICC הוא מוסד עצמאי.
אבל שניהם יושבים בהאג, שניהם גופים שנחשבים לערכאות החשובות בעולם בתחום הדין הבינלאומי והחשש הוא מאווירה עכורה כלפי ישראל ומשיח משפטנים באותה העיר - שיוביל לתוצאה קשה מבחינת ישראל. (איתמר אייכנר)

11 צפייה בגלריה
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ברפיח
(צילום: AFP)

7:35 - הבנק העולמי מזהיר מקריסת הרשות הפלסטינית. הבנק העולמי הזהיר כי הרשות הפלסטינית קרובה לקריסה כלכלית, אחרי שמצבה הפיסיקלי החמיר בשלושת החודשים האחרונים. לפי חוות הדעת של הבנק, "הפער ההולך וגדל בין ההכנסות לבין הסכום הדרוש למימון הוצאות ציבוריות חיוניות מניע משבר פיסקלי". בבנק ציינו בין השאר כי קרוב לחצי מיליון מקומות עבודה אבדו בכלכלה הפלסטינית מאז אוקטובר 2023 - 200 אלף ברצועת עזה, 144 אלף בגדה המערבית ו-148 אלף נוספים מחוץ לה (בעיקר בישראל). (רויטרס)
11 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. סכנת קריסה
(צילום: AFP)

7:00 - דיווח: ביידן שוקל למנות "יועץ" לכוח שיתפוס אחריות על עזה. אתר פוליטיקו דיווח כי ממשל ביידן בוחן מינוי של גורם אמריקני רשמי לתפקיד "יועץ" לכוח פלסטיני ברובו, שיקבל אחריות על רצועת עזה ביום שאחרי המלחמה בין ישראל לחמאס. לפי הדיווח, התכנון הוא שאותו יועץ יתבסס באזור - ככל הנראה בירדן או בסיני - ויעבוד בשיתוף פעולה עם מפקד הכוח, בין אם יהיה פלסטיני או ממדינה ערבית. הדבר מעיד בעיקר על כך שארה"ב מתכננת לקבל על עצמה תפקיד משמעותי ביום שאחרי המלחמה.

11 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן 12.4.24
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן 12.4.24
ביידן. רוצה יועץ
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)
6:53 - יו"ר בית הנבחרים בארה"ב: נזמין את נתניהו לנאום בפני הקונגרס. מייק ג'ונסון הודיע כי ראש הממשלה יוזמן לנאום בפני הקונגרס, ואמר ל-ynet כי בעיניו הוא לא צריך להתפטר: "נתניהו עושה את הכי טוב שהוא יכול". בנוסף, אמר כי "סטודנטים שתומכים בטרור לא שייכים לארה"ב" - וקרא לחקירת האוניברסיטאות בהן התפתחו מחאות פרו-פלסטיניות. (דניאל אדלסון, ניו יורק)

11 צפייה בגלריה
יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב מייק ג'ונסון 26.10.23
יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב מייק ג'ונסון 26.10.23
יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב מייק ג'ונסון
(צילום: EPA/MICHAEL REYNOLDS)
6:53 - כטב"ם ממזרח יורט - שריפה פרצה בצפת בגלל חלקי מיירט. הלילה, בסביבות השעה 04:00, יורט כטב"ם שעשה דרכו לישראל מכיוון מזרח. מצה"ל נמסר כי "מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לאזור צפון הארץ מכיוון מזרח. נדגיש כי הכלי לא חצה לשטח הארץ". לפי צה"ל, כחלק מניסיונות היירוט, נפלו שברי מיירט בצפון הארץ וגרמו לשריפה באזור צפת. אין נפגעים והאירוע מתוחקר".