סגור
הרכבת הקלה בירושלים רכבת קלה
הרכבת הקלה בירושלים ( צילום: יואב דודקביץ)

בלעדי
עיכובים בהרחבת הרכבת הקלה בירושלים: הקו האדום יחל לפעול רק בסוף 2023

הרחבת קו הרכבת להדסה עין כרם ונווה יעקב צפויה להתעכב בחצי שנה בשל מחסור בחומרי גלם שהחריף בחודש האחרון. חברת כפיר שמבצעת את העבודות לא מצליחה להשיג ברזל להנחת המסילות. העירייה: "לא יהיה עיכוב בלוח הזמנים המקורי"

ירושלים היא העיר הראשונה בישראל שפועלת בה רכבת קלה ב"קו האדום", ובימים אלו מתקיימות עבודות להארכתו. הקו המוארך היה אמור להיפתח לנוסעים ביוני 2023, אך ל"כלכליסט" נודע כי בעקבות עיכובים בעבודות הפתיחה צפויה להידחות רק לקראת סוף 2023.
הארכת הקו מתבצעת לשני כיוונים: בדרום העיר התוואי יימתח מתחנת הר הרצל הקיימת לצומת אורה ובית החולים הדסה עין כרם, ובצפון מפסגת זאב עד לשכונת נווה יעקב.
חברת "כפיר" — המורכבת משיתוף הפעולה של שפיר הנדסה הישראלית ו־CAF הספרדית, שזכתה במכרז לביצוע והפעלת הקו — מתעכבת בעבודות עקב מחסור בחומרי גלם שהתפתח ביתר שאת בשבועות האחרונים. לטענת גורמים המעורים בנושא, החברה לא מצליחה להשיג ברזל לטובת הנחת המסילות. אותו גורם אמר כי גם בפרויקט המסילה המזרחית של סולל בונה יש מחסור בברזל למסילות. שם לא מכחישים זאת אך טוענים כי "פרויקט זה דבר דינמי, אין מחסור שפוגע בלוחות הזמנים".
בשלב זה לא צפוי עיכוב בעבודות הביצוע על "הקו הירוק" שגם הן מבוצעות על ידי חברת כפיר, ותאריך הפתיחה שלו נשאר בשנת 2025.
תגובת עיריית ירושלים: "בהתאם להסכם שבין הזכיין למשרד האוצר להפעלת הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים, להדסה עין כרם ולנווה יעקב לוח הזמנים אף יוקדם מהעיתוי המקורי, מיוני למרץ 2023".
תגובת כפיר: "נוכח המשבר העולמי בשרשראות האספקה בשל המלחמה באוקראינה וסגרי הקורונה בסין, התגלו בשבועות האחרונים בעיות אספקה של חלק מהפריטים הנדרשים בארץ להשלמת הפרויקט. אלה עלולים לגרום לעיכוב של מספר חודשים בודדים בפתיחת המקטע הראשון בפרויקט המתוכנן לשנה הבאה. אנו עושים כל שביכולתנו כדי להתגבר על הפערים ולפתוח את הפרויקט במועדו".