סגור
ההכרזה של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על ההשבתה אתמול
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד (צילום: קובי קואנקס)

יו"ר ההסתדרות על חוק ההשתמטות: "יעמיק את הפערים וייצור שני עמים יהודיים"

לביקורת החריפה על מהלכי הממשלה שמקדמת חוק שיפטור חרדים מחובת גיוס לצה"ל מצטרף גם ארנון בר דוד. בפנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לפעול לשינוי הנוסח הנוכחי של החוק המתגבש

לביקורת החריפה על מהלכי הממשלה שמקדמת חוק שיפטור חרדים מחובת גיוס לצה"ל מצטרף גם יו"ר ההסתדרות הכללית ארנון בר דוד. בפנייה שביצע היום (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו, לחברי הממשלה ולחברי הכנסת קרא לפעול לשינוי הנוסח הנוכחי של החוק המתגבש וטען כי הליכי החקיקה בנושא ייקבעו את עתיד המדינה.
לדבריו "הממשלה נסוגה מהמתווה המקורי והסירה את הסעיף שמדבר על העלאת גיל הפטור ל-35 אך מהות הצעת החוק נותרה בעייתית. חוק הפטור מגיוס במתווה המתגבש עדיין יאפשר את המשך ההשתמטות משירות, תוך העמקת הפערים ויצירת שני עמים יהודיים, אלו שילדיהם ימשיכו לשאת בנטל הביטחוני והכלכלי שרק הולך ומכביד מול אלה שילדיהם יוכלו להסתתר מפניו מתחת למטרייה של החוק".
בר דוד הוסיף וכתב לראש הממשלה ולח"כים כי "כל מי שיבחר לקדם את המתווה המתגבש בימים אלה, מבלי לערוך בו שינויים משמעותיים, ייזכר לדיראון עולם כמו שנתן ידו להעמקת הקיטוב, לחורבן כלכלי ולהחלשה ביטחונית של המדינה".
זאת לא הפעם הראשונה שבר דוד יוצא בקריאות נגד הממשלה. לפני למעלה מחודש הוא קרא לקיים בחירות כלליות בישראל עוד במהלך 2024 תוך קריאה לנתניהו לקחת אחריות על המחדל שהוביל לטבח ב-7 לאוקטובר ולמלחמה המתמשכת בעזה. הוא הוסיף והצהיר כי ההסתדרות בראשותו תצטרף לפעולות המחאה נגד הממשלה אך הבהיר כי לא ישבית בשל כך את המשק. גם במהלך השנה שעברה, כשממשלת נתניהו קידמה בלהט את ההפיכה המשטרית בר דוד הסתפק בהצהרות ובאיומים בלבד אך במבחן התוצאה לא לקח חלק מעשי במחאה הנרחבת לסיכול מהלכים אלה.