סגור
יעל ראובני מדריכת רכיבה ש הוכתה אתמול על ידי השוטרים ב מחאה ב איילון
יעל ראובני, מדריכת רכיבה שהוכתה אתמול ע"י השוטרים במחאה באיילון (יעל ראובני, מדריכת רכיבה שהוכתה ע"י השוטרים במחאה באיילון)

כתב אישום נגד פרש משטרה שתקף מפגינה במחאה נגד ההפיכה המשטרית

מח"ש הגישה כתב אישום נגד שי פרץ, שבמסגרת תפקידו כפרש במשטרה תקף שלא כדין את המפגינה יעל ראובני, באפריל אשתקד בעת פינוי נתיבי איילון. אז אמרה ראובני שהוא "ניסה לדרוס אותי עם הסוס ולא נתן ללכת, הוא פשוט החליט שבא לו להוציא עצבים"

כתב אישום בעבירה של תקיפה סתם נגד פרש משטרה שתועד באחד הסרטונים היותר זכורים של אלימות משטרתית במהלך פינוי מפגינים במהלך המחאה נגד ההפיכה המשטרתית:
המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה היום (ה') כתב אישום נגד שי פרץ, שבמסגרת תפקידו כפרש במשטרה תקף שלא כדין את המפגינה יעל ראובני, באפריל 2023, בעת פינוי נתיבי איילון.


על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רותם מלמוד דוד, במהלך ההפגנה ירדו מספר מפגינים, ביניהם ראובני, לחסום את נתיבי איילון. לאחר זמן מה, ניתנה לשוטרים במקום הוראה לפנותם.
בעת שהחלו המפגינים להתפנות בהוראת השוטרים, פרץ, שהיה רכוב על סוסו, רכב לעבר ראובני, שבתגובה הושיטה ידה קדימה בניסיון לעצור את פגיעת הסוס בה. משלא הצליחה, ניסתה לחצוץ בינה לבין הסוס עם השלט שאותו החזיקה.
לפי כתב האישום, ראובני המשיכה לצעוד לכיוון אליו הורו השוטרים בהתאם להוראות הפינוי, אך הפרש פרץ המשיך להוביל את הסוס לכיוונה. כתוצאה מכך הסוס דרך על רגלה הימנית וגרם לה לנפיחות ברגלה כך שהיא התקשתה בהמשך הצעידה.
בשלב זה, נטען בכתב האישום, הצליף פרץ בראובני באמצעות המושכות של הסוס פעמיים. ראובני ניסתה להתגונן באמצעות השלט שבידה שוב, אשר נשמט כתוצאה מעוצמת ההצלפה. מיד לאחר מכן, המשיך פרץ להצליף בה שלא כדין ופגע בה שוב בעוצמה בפלג גופה העליון.
ראובני, מדריכת רכיבה טיפולית, אמרה יום לאחר התקיפה בריאיון ל"כלכליסט" כי: "זו היתה הפעם הראשונה שהגעתי להפגנות, ופשוט הזדעזעתי והתאכזבתי ברמה האישית מפרשים במשטרה שאת חלקם אני מכירה באופן אישי, דרך עולם הסוסים". לדבריה, "ליטפתי את הסוסים במהלך ההפגנה כי אני אוהבת סוסים, וכמה דקות לפני האירוע היה פרש אחר שפינה לי את המקום כדי שאוכל להתקדם ואפילו הביא לי את השלט שנשכח מאחור ונתן לי לעבור, וליטפתי את הסוס שלו והכל היה בסדר".
כמה דקות לאחר מכן, החלה המשטרה לקרוא למפגינים לעלות מהכביש ולפנותו, וגם ראובני החלה לפנות את המקום. לדבריה, "היינו בדרך לפינוי מהכביש, כבר בעת פיזור ההפגנה לפי הוראות המשטרה, ובמהלך הפינוי לכיוון העלייה לרחוב קפלן אחד השוטרים עלה עליי עם הסוס שלו והתחיל להכות אותי עם השוט שלו באופן שחסם אותי משני הצדדים ולא השאיר לי גם לאן לצאת משם כדי להתקדם לכיוון קפלן. קיבלתי ממנו כמה מכות, יותר ממה שרואים בסרטון. ניסיתי להגן על עצמי בעזרת השלט העלוב מקרטון שהחזקתי וזה לא כל כך עבד לי. אמרתי לו שאנו מנסים לצאת משם אבל הוא ניסה לדרוס אותי עם הסוס ולא נתן לי ללכת, והוא פשוט החליט שבא לו להוציא עצבים".