סגור
פטיש בית משפט
(צילום: bigstock)

הבקשה למכור את דירת מגורים של האלמנה נדחתה: "החוב שלה איננו גבוה"

הרשם שי גור מלשכת ההוצאה לפועל בחיפה דחה בקשה של נושה למכור דירה של אלמנה ואם לשבעה ילדים בגלל חוב של 79 אלף שקל: "היקף החוב אינו עומד בפרופורציה לחומרת ההליך"

הרשם שי גור מלשכת ההוצאה לפועל בחיפה דחה בקשה של חברה למכור דירה של חייבת כדי לכסות את החוב כלפיה. בהחלטה כתב הרשם כי "מדובר בחוב לא גבוה העומד כיום על כ-79 אלף שקל. היקף החוב איננו עומד בפרופורציה לחומרת ההליך שהינו מכירת דירת מגורים".
ההלוואה שנטלה החייבת מהחברה העוסקת במימון עמדה על 60 אלף שקל. מההלוואה נותרה לתשלום יתרה של כ-42 אלף שקל שהחייבת לא פרעה, ובשנת 2019 נפתח נגדה תיק בהוצאה לפועל על ידי חברה אחרת שרכשה את החוב מהמלווה המקורית.
הרשם שי גור, קבע בהחלטתו, כי הגיע למסקנה שכבר עתה ברור שאין הצדקה למינוי כונס ושאין תוחלת במינוי. לדבריו, הזכויות אינן רשומות על שם החייבת מאחר והטיפול ברישום הזכויות טרם הושלם. "בטרם הליכי כינוס יש לרשום את הזכויות על שם החייבת, פעולה שהיא חיצונית למינוי ולתיק ההוצאה לפועל. לאחר רישום הזכויות יש לפעול בהליך של פירוק שיתוף שכן לחייבת שותפים לזכויות. גם הליך זה הינו חיצוני לכינוס ולתיק ההוצאה לפועל, ומתבצע בבית המשפט המוסמך".
לסיכום קבע הרשם, כי "צפוי הליך ארוך, יקר ומורכב שכלל לא וודאי שיגיע לסיומו. לחייבת נסיבות קשות ומסכת חיים מורכבת, היא אלמנה ואם לשבעה ילדים. ההליך המבוקש יפגע קשות בחייבת ובשבעת ילדיה. לאור האמור, אני דוחה את הבקשה".