סגור

ועדת הכלכלה אישרה: הרשות השנייה תוכל להאריך בארבע שנים את זיכיונות תחנות הרדיו האזוריות

ההצעה שיזמה ח"כ שרן השכל אושרה לקריאה ראשונה. ברקע, המשבר שאליו נקלעו התחנות במגפת הקורונה, שמתאפיין בהסטת תקציבי פרסום לרשתות החברתיות וצניחה ברווחי התחנות

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ מיכאל ביטון אישרה היום (ב') לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ שרן השכל וקבוצת חברי כנסת, לתת לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו סמכות להאריך את תוקף הזיכיונות לשידור רדיו אזורי בארבע שנים נוספות. ההארכה תחול רק על בעלי זיכיונות המצויים בתקופת הזיכיון האחרונה האפשרית על פי החוק, ועל פי נימוקים הקשורים להשפעת מגפת הקורונה והמצב הכלכלי של התחנות.
המטרה של הארכת הזיכיון היא הענקת אופק כלכלי לתחנות הרדיו שנמצאות במשבר חמור בעקבות מעבר חלק גדול מתקציבי הפרסום לרשתות חברתיות - תופעה שהתעצמה במהלך מגפת הקורונה. לפי נתוני התאחדות הרדיו האיזוריות, בין שנת 2019 לשנת 2021 הכנסות תחנת הרדיו 100fm למשל ירדו בכ-50% והרווח צנח ב-91.5%. היקף הפרסומות בתקופת הקורונה ירד בכ-80%.

1 צפייה בגלריה
עדן בר טל לשעבר מנכל משרד התקשורת
עדן בר טל לשעבר מנכל משרד התקשורת
יו"ר הרשות השנייה לטלוויזה ולרדיו עדן בר טל
(צילום: אוראל כהן)

בישראל פועלות כ-20 תחנות רדיו אזוריות. "עתיד הרדיו האזורי נמצא בסימן שאלה גדול. בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים דרמטיים בתחום המדיה והפרסום. אנו רוצים לראות איך אנו מסייעים, גם עקב הקורונה, לשרידותן הכלכלית של תחנות הרדיו האזוריות. מצב הדוחות הכספיים של הרדיו הוא בכי רע. משכך, יש לנקוט בפעולות מניעה על מנת שתחנות הרדיו האזורי תמשכנה להתקיים". אמרה חברת הכנסת גילה גמליאל.
לדברי ליאור חריש, יועמ"ש התאחדות תחנות הרדיו, "גל הזיכיונות הראשון אמור להסתיים בתחילת 2024, וההיערכות למכרזים, אם אכן יוחלט להוציאם בעתיד הנראה לעין, ואנו מקווים שלא – זה יהיה בתחילת 2023. המשמעות של ההחלטה להעניק זיכיונות מחדש היא קיבוע המצב המשפטי הקיים ל-16 שנים קדימה, וזאת כאשר עתיד הרדיו האזורי הוא לוט בערפל. אנו מבקשים שתינתן לנו ודאות משפטית וכלכלית. זהו אינטרס משותף של המדינה, תחנות הרדיו האזוריות והרגולטור".