סגור

בלעדי
כשהיה ראש מועצה תמך ביש עתיד, היום מועמד לרשות המים

אייל בלום היה ראש מועצת ערבה תיכונה, שהשתתף ב־2017 במסיבת עיתונאים עם היו"ר יאיר לפיד לרגל הצטרפותו למפלגה. היום הוא מועמד מוביל לתפקיד יו"ר רשות המים. השרה אלהרר: "איני עוסקת בנושא"

ועדת האיתור לבחירת יו"ר לרשות המים תתכנס ביום ה' הקרוב ולפי הערכות עשויה להמליץ על המועמד אייל בלום, שהודיע בעבר על תמיכה במפלגת יש עתיד. רשות המים כפופה לשרת האנרגיה קארין אלהרר מיש עתיד, שתקבע בסופו של דבר מי יאייש את התפקיד.

בלום הוא דוקטור לביוטכנולוגיה וכיום מנהל חברה גדולה לפיתוח מים. בעבר היה ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה, שבמרץ 2017 הודיע על הצטרפותו ליש עתיד ביחד עם שישה חברי מועצות אזוריות מהפריפריה ומהמרכז ואף השתתף במסיבת עיתונאים בנושא עם יו"ר המפלגה יאיר לפיד.

1 צפייה בגלריה
ראש מועצת ערבה תיכונה לשעבר אייל בלום מימין ושרת האנרגיה קארין אלהרר
ראש מועצת ערבה תיכונה לשעבר אייל בלום מימין ושרת האנרגיה קארין אלהרר
ראש מועצת ערבה תיכונה לשעבר אייל בלום (מימין) ושרת האנרגיה קארין אלהרר
(צילומים: עמית שעל, אלכס קולומויסקי)

לדבריו, הוא תמך בזמנו ביש עתיד ומאז לא חל שינוי. במערכת הפוליטית מעריכים כי סיכוייו של בלום לזכות בתפקיד גבוהים. מועמדים נוספים הם סמנכ"ל משרד האנרגיה חזי ליפשיץ, סמנכ"ל מקורות אברהם בן יוסף, מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין ואילן בן נון מהתנועה הקיבוצית.
רשות המים אחראית על הקצאת משאבי המים והיא הרגולטור בתחום. ראש הרשות הוא גם יו"ר מועצת הרשות הממשלתית למים ולביוב העוסקת בהסדרת משק המים, בקביעת כללים להפקה ואספקת מים, ובקביעת תעריפים. לפי גורמים פוליטיים, מינוי יו"ר רשות מים שקרוב למפלגת יש עתיד יוכל לסייע לה בקרב החקלאים. ח"כים במפלגה כבר הביעו בשנה האחרונה התנגדות לרפורמה שמובילה הממשלה בתחום החקלאות.
ועדת האיתור סיננה באחרונה את המועמדים ואיפשרה רק ל־10 מהם להתמודד. בראש הוועדה עומד מנכ"ל משרד האנרגיה ליאור שילת, שמונה על ידי השרה אלהרר, יו"ר נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור וראש הסגל הבכיר בנציבות שירות המדינה אילן רם. בשאלון שמילאו המתמודדים הם נדרשו להשיב אם יש להם השתייכות פוליטית. אם יתברר שלמועמד כלשהו יש זיקה כזאת, אזי יצטרך להוכיח שיש "כישורים עודפים" כדי לקבל את המלצתה של ועדת האיתור.
משרת האנרגיה נמסר כי: ״הליך האיתור לתפקיד מתנהל על ידי מנכ״ל המשרד והשרה אינה עוסקת בנושא". נציבות שירות המדינה: "איננו יכולים להתייחס לשאלה על מועמד זה או אחר. אבל ככלל, חברות מפלגה לא מונעת ממועמד/ת להתמודד בוועדת איתור".