סגור

המועמד המפתיע של קארין אלהרר למנכ"ל משרד האנרגיה: ליאור שילת

שילת היה בעברו עוזרו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, ובשנים האחרונות הוא משמש כמנכ"ל מכון ירושלים למחקרי מדיניות. המינוי המסתמן כבר הצליח לגרום להרמת גבה אצל כמה מהעוסקים בתחום, הטוענים כי הקשר המקצועי של שילת לתחום האנרגיה אינו רב

שרת האנרגיה קארין אלהרר, תמליץ לממשלה לאשר את מינויו של ליאור שילת כמנכ"ל משרד האנרגיה. שילת (43) היה בעברו עוזרו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון. בשנים האחרונות הוא משמש כמנכ"ל מכון ירושלים למחקרי מדיניות.
שילת יחליף את מנכ"ל המשרד אודי אדירי, שמונה לפני 4 שנים לתפקיד בידי שר האנרגיה הקודם יובל שטייניץ. אדירי ביקש לסיים את תפקידו עם השבעת הממשלה לפני כשלושה חודשים, אך הסכים להישאר עד שימצא מחליף.
השרה אלהרר חיפשה במהלך תקופה זו בקדחתנות מועמד מתאים לתפקיד וידוע שנפגשה עם מועמדים רבים, אך ללא הצלחה עד כה באיוש התפקיד.
לפי קורות חייו של שילת, כפי שאלו מופיעים באתר של מכון ירושלים למחקרי מדיניות, הוא בעל תואר בוגר בגיאוגרפיה ויהדות של האוניברסיטה העברית בירושלים ובעל שני תארי מוסמך: הראשון ביחסים בין לאומיים מבית הספר למשפט ודיפלומטיה באוניברסיטת טאפטס בארצות הברית, והשני בתוכנית המשותפת לאנרגיה וגיאופוליטיקה של בית הספר סיינס פו בפריז.
1 צפייה בגלריה
ליאור שילת מנכ"ל מכון ירושלים למחקרי מדיניות
ליאור שילת מנכ"ל מכון ירושלים למחקרי מדיניות
ליאור שילת
כאמור, שילת החל את דרכו כעוזרו של שרון, אז הופקד על עבודת המטה של הלשכה ועל נאומי ראש הממשלה. ב-2006 מונה שילת לתפקיד ראש אגף תיאום, מעקב ובקרה במשרד ראש הממשלה, ובמסגרת זו ניהל שורה של פרויקטים ממשלתיים גדולים ובכללם תוכניות לפיתוח כלכלי של המגזר הבדואי בצפון, הדרוזי והצ'רקסי, התוכנית לשיקום הצפון אחרי מלחמת לבנון השניה, תוכנית הצמיחה הראשונה לירושלים והתוכנית לפיתוח אגן העיר העתיקה.
המינוי המסתמן של שילת כבר הצליח לגרום להרמת גבה אצל כמה מהעוסקים בתחום, הטוענים כי הקשר המקצועי של שילת לתחום האנרגיה אינו רב וכי לאחר חודשי ההמתנה ציפו למשהו שיוכל מיד להיכנס ולהניע את המערכת לכיוון הרצוי, ולא יזדקק למספר חודשי לימוד.