סגור

שרת האנרגיה: "לא יינתנו יותר אישורים לחיפוש נפט ביבשה בישראל"

קארין אלהרר, שדיברה בוועידה לאנרגיה וכלכלה, לא הגבילה את המשך חיפושי הנפט והגז בים. מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי הוסיף כי ישראל לא עמדה ביעד ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות. "דחינו הסדרות בגלל משבר הקורונה. אנחנו עושים מאמצים רבים לעמוד ביעדים עד סוף 2021"

שרת האנרגיה קארין אלהרר הכריזה הבוקר (ג') כי לא יינתנו יותר אישורים לחיפושי נפט ביבשה בישראל. "זה מקור מזהם ואין לו יותר מקום", אמרה.
אלהרר אמרה את הדברים בפתיחת הוועידה ה-6 לאנרגיה וכלכלה. לדבריה, "טובת הציבור לנגד עיניי. עלינו למצוא מקורות אנרגטיים פחות מזהמים וזה דגל המשרד בראשותי. אנחנו לא נחסום את עצמנו למקורות אנרגיה נוספים כדוגמת המימן שמתגלה כמקור אמין וירוק".

1 צפייה בגלריה
קצא"א צינור נפט
קצא"א צינור נפט
צינור נפט
(קצא"א )
עם זאת, מהדברים עולה כי החיפושים יוגבלו ביבשה בלבד ולא בים, וכן מדובר על אישורים לחיפושים חדשים בלבד, ולא קיימים.
עוד הוסיפה כי "בניגוד לשלטון הקודם שבו הקרבה היא שקבעה, אצלי הניסיון והידע המקצועי הם שיקבעו את המינויים".
מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי אמר בוועידה כי ישראל לא עמדה ביעד ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות: "ב-2020 עמדנו ב-7% והיעד היה 10%. דחינו הסדרות בגלל משבר הקורונה. אנחנו עושים מאמצים רבים לעמוד ביעדים עד סוף 2021. אני יכול לומר שברבעון האחרון עמדנו על מעל 10% באנרגיה מתחדשת. בחמש השנים הכפלנו פי 3, ובחמש השנים הבאות נכפיל בעוד 3. זה יותר ממה שקורה באירופה. התחלנו בנקודה אחרת, אבל אנו מדביקים את הקצב ונעבור אותם".
איתן פרנס, מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה ירוקה, פנה לשרת האנרגיה בדרישה לשנות את התרבות השלטונית ואמר: "זה שרשות החשמל מבטלת את החלטות הממשלה ולא משיגה את יעדי הייצור באנרגיה מתחדשת, בשם עקרון מזעור העלויות, פוגע במשילות ונותן דוגמה ליתר הרשויות, כמו רמ"י, שאין חובה לעמוד ביעדים. צריך לשנות את התרבות השלטונית שחוסמת את האנרגיה הירוקה, ולמנות את האנשים הראויים שיובילו מהפכה בדרך שהתחום מקודם".
אמיר פוסטר, מנכ"ל איגוד חברות הגז, אמר בכנס: "אנחנו חיים בעידן מטורף של דיסאינפורמציה שלא בהכרח מופצת בזדון, ובכל זאת מתפשטת. למשל העיסוק האינטנסיבי בפליטות המתאן בתעשיית הגז הטבעי בישראל. בפועל, פליטות המתאן של תעשיית הגז הישראלית הן מהנמוכות בעולם כי התעשייה צעירה, הציוד חדיש ואין אצלנו פיצול הידראולי. למעשה היקף המתאן שנפלט ביום אחד ממטמנות הפסולת בישראל שווה להיקף פליטות המתאן של תעשיית הגז הטבעי כולה במשך שנה וחצי. וזו רק דוגמה אחת מיני רבות. אם לא נפעל בצורה שיטתית, מדעית המבוססת על נתונים, לא ננצח את מאבק האקלים".