סגור
רכבת ישראל תחנת סבידור ארלוזורוב
תחנת סבידור בת"א (צילום: שאול גולן)

דרך שווה? עובדי מדינה יקבלו החזרי נסיעות מוגדלים - עד 610 שקל בחודש

בהסכם שנחתם בין ההסתדרות לאוצר הוחלט כי עובדי מדינה יקבלו החזרי נסיעות שיחושבו גם על בסיס נסיעה ברכבת ולא רק באוטובוסים, מה שמקפיץ את הסכום המקסימלי. העובדים יזכו לקבל את ההחזר החל ממשכורת ינואר

עובדי מדינה יזכו להחזרי נסיעות גדולים יותר מהנהוג בשאר המשק, כך הוחלט בהסכם שנחתם בין ההסתדרות למשרד האוצר. בעקבות ההסכם עובדי המדינה יזכו לקבל החזרי נסיעות שמחושבים גם על בסיס נסיעה ברכבת ולא רק באוטובוסים, מה שמעלה את הסכום המקסימלי מ-255 שקל בחודש ל-610 שקל בחודש. העובדים יזכו לקבל את החזרי הנסיעות המוגדלים החל ממשכורת ינואר.
היום נשלח מכתב מטעם חטיבת השכר במשרד האוצר לעובדי מדינה, ובו מצוין כי בעקבות משא ומתן בין האוצר וההסתדרות "הוחלט כי במתווה החדש העובדים יהיו זכאים לקצובת נסיעה אשר כוללת את כלל אמצעי התחבורה הציבורית, לרבות נסיעה ברכבת, בהתאם למרחק האווירי בין מקום המגורים למקום העבודה".
לפי ההסכם החדש, עובדים יוכלו להיות זכאים בהתאם למקום מגוריהם בהחזר של 255 שקל אם הם נוסעים עד כ-40 ק"מ לכיוון לעבודה, 410 שקל אם נוסעים בין 40 ל-70 ק"מ, ו-610 שקל אם נוסעים מעל 70 ק"מ לכיוון.
בעקבות רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית דרך שווה, החזרי הנסיעות של עובדים שקיבלו לפני כן החזר על חופשי חודשי קיבלו החזר מקסימלי של 255 שקל, המחיר החדש של חופשי חודשי באוטובוסים לפי הרפורמה. עם זאת, עובדים שנסעו ברכבות לא קיבלו על כך החזר מוגבר, אף שעלויות הנסיעה שלהם עלו. כעת ההסכם החדש מגדיל את החזרי הנסיעות לעובדי מדינה – אך הסדר זה עוד לא תקף לכלל המשק.