סגור
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד יפה בן דוד
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד (צילום: יאיר שגיא)

הסתדרות המורים: "נמנע שיבוץ מורים כמחנכים לשתי כיתות במקביל"

הסתדרות המורים אוסרת על קיום ימי היערכות למורים ומפגשים עם ההורים עד להשגת פתרון סוגיית שכר המורים מול האוצר. בנוסף הודיעה שתמנע שיבוץ מורים כמחנכים לשתי כיתות במקביל כפתרון למחסור במורים. בן דוד: "פתרון הזוי"

הסתדרות המורים הודיעה למנהלים ולהורים כי בשל הקיפאון במשא ומתן עם האוצר אין לקיים ימי היערכות של מורים ומפגשי היכרות עם ההורים. החופש הגדול מונע השבתת הלימודים, והתחליף שנותר להסתדרות המורים הוא לפגוע בהכנות לשנת הלימודים הבאה.
בשבועות האחרונים של שנת הלימודים השביתה הסתדרות המורים את הלימודים מספר פעמים. הדבר הביא להגשת הצעה של האוצר, אבל לא להשגת הסכם קיבוצי מוקדם כפי שדרשה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. כרגע נראה שקיים ספק גדול אם יושג הסכם לפני המועד המאיים של תחילת שנת הלימודים, ובן דוד שלחה מכתב בו הודיעה שתמנע שיבוץ של מורים כמחנכים לשתי כיתות.
בן דוד כתבה למנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר: "הובא לידיעתי כי נוכח המחסור החמור בעובדי הוראה בשנה"ל תשפ"ג, מצא משרד החינוך פתרון הזוי למצב. זאת באמצעות שיבוץ עובדי הוראה כמחנכים של שתי כיתות במקביל". לדבריה, "מיותר לציין כי חינוך של יותר מכיתה אחת הוא נטל בלתי סביר ולא מציאותי, אשר גורם לשחיקת יתר. הסתדרות המורים לא תאפשר מצב שבו ישובץ עובד הוראה כמחנך של יותר מכיתה אחת, ותנחה ברוח זו את המנהלים".