סגור
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד יפה בן דוד
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד (צילום: יאיר שגיא)

הסתדרות המורים: הלימודים יתקיימו כרגיל עד סוף השנה

בעיצומו של יום שביתה נוסף, הודיעה יפה בן דויד כי ביומיים האחרונים של השנה בגנים ובבתי הספר היסודיים, הלימודים יתקיימו כסדרם: "שמחתי לשמוע היום את שר האוצר אומר שהיועצת המשפטית לממשלה לא הציבה שום מגבלה למו"מ איתנו. מדובר בשינוי שמאפשר לנו לחזור ולשבת יחד עם נציגי האוצר ונציגי משרד החינוך עד שנמצא פתרון"

הסתדרות המורים הודיעה כי המורים והגננות יחזרו לעבוד כרגיל ביומיים הקרובים, כלומר עד החופש הגדול. בכך מבהירה בעצם הסתדרות המורים כי השביתה היום היתה האחרונה השנה וכי אירועי סיום השנה בבתי הספר והגנים יתקיימו כסדרם. לדברי הסתדרות המורים, ההחלטה התקבלה בעקבות הודעתו של שר האוצר אביגדור ליברמן כי אין שום מגבלה משפטית על הסכם לעובדי ההוראה, מה שמאפשר לשוב לשולחן המו"מ.
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה: "שמחתי לשמוע היום את שר האוצר, אביגדור ליברמן, אומר ברדיו קבל עם ועדה, שהיועצת המשפטית לממשלה לא הציבה שום מגבלה למו"מ איתנו. מדובר בשינוי שמאפשר לנו לחזור לדיונים ולשבת יחד עם נציגי האוצר ונציגי משרד החינוך עד שנמצא פתרון".
ההסבר של בן דוד מתייחס להודעת היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה כי "ניתן לקיים משא ומתן עם הסתדרות המורים לשם הגעה להסכם שכר חדש, בכפוף למגבלות המוכרות החלות בתקופת בחירות".
גם מנכ"ל משרד האוצר רם בלניקוב התייחס לסוגייה זו בכנס איגוד החברות הציבורית, וטען כי ישנן מגבלות משפטיות: "עצם ההכרזה על בחירות יצרה מצב בעייתי שמקשה מאוד על קבלת החלטות, בוודאי אם מדובר בהחלטות שנוגעות לתקציב".
היום הושבתו הלימודים בשל הפער בין הצעת האוצר להעלות את שכר הבסיס של מורה מתחיל מ-6,900 שקל ל-8,600 לבין דרישת הסתדרות המורים להעלאה ל-10,500 שקלים. שלשום הגיש משרד האוצר לראשונה להסתדרות המורים הצעה למסגרת תוספות שכר בהסכם הקיבוצי וכן חלוקה של הסכומים. כצפוי, ההצעה רק החריפה את המחלוקת.