סגור
בעל השליטה בפסגות רני צים ומנכ"ל פסגות יניב בנדר
בעל השליטה בפסגות רני צים ומנכ"ל פסגות יניב בנדר (צילומים: מושיק ברין, מאיר אדרי)

הפרקליטות סגרה את התיק נגד יו"ר ומנכ"ל פסגות בחשד לשימוש במידע פנים

תיק החקירה נגד יו"ר פסגות רני צים ומנכ"ל החברה יניב בנדר שנחקרו ברשות ניירות ערך בתחילת 2023 בחשד לשימוש במידע פנים נסגר, ועורך דינם סיכם: "לא נפל רבב בהתנהלותם השקופה". בלב החקירה עמדה עסקת הרכישה של צים את בית ההשקעות פסגות מידי אלטשולר שחם ב-2021

הפרקליטות סגרה את תיק החקירה נגד יו"ר פסגות רני צים ומנכ"ל החברה יניב בנדר (שהודיע על פרישתו השנה) שנחקרו ברשות ניירות ערך בתחילת 2023 בחשד לשימוש במידע פנים.
בלב החקירה של רשות ני"ע עמדה העסקה שבמסגרתה רכש צים, בעל השליטה בפסגות (61.45%), את בית ההשקעות מידי אלטשולר שחם באמצע 2021.
צים רכש את הפעילות המרכזית של בית ההשקעות באמצעות חברת וואליו קפיטל הציבורית שבשליטתו, שלאחר מכן מוזגה עם הפעילויות של פסגות ושינתה את שמה לקבוצת פסגות. רשות ני"ע חשדה כי מספר עובדים בוואליו קפיטל, ביניהם נושאי משרה, רכשו מניות של החברה בסמוך למועד העסקה ועל בסיס מידע פנים.
1 צפייה בגלריה
עו"ד ערן שחם שביט
עו"ד ערן שחם שביט
עו"ד ערן שחם שביט
(צילום: אוראל כהן)
עו״ד ערן שחם-שביט, שותף ומרכז תחום הצווארון הלבן במשרד הרצוג-פוקס-נאמן ועו"ד אשר סופן שייצגו את צים ובנדר מסרו בתגובה: "לאחר בחינה מעמיקה, הן של רשות ניירות ערך והן של הפרקליטות, הוחלט כי לא נפל רבב בהתנהלותם השקופה והמקצועית של רני צים ויניב בנדר. מדובר בשני אנשי עסקים המהווים דמויות מרכזיות בשוק ההון הישראלי, והחקירה נגדם פגעה בקידום התוכניות העסקיות של השניים. התנהלותם המקצועית והפתוחה, גם בחקירה, תרמה אף היא להפרכה מוחלטת של כל החשדות שעלו נגדם. אנשי הפרקליטות שביצעו בדיקה מהירה ומקצועית שמאפשרת למר צים ובנדר להמשיך ולהתמקד בפעילותם העסקית".