סגור

דו"ח נאמן שומרי משקל: קופת הפירוק ריקה וכל העובדות פוטרו

חברת שומרי משקל פנתה לפני כחודשיים לביהמ"ש המחוזי וביקשה הגנה מפני נושיה, בשל חובות של 20 מיליון שקל. מהדו"ח הראשון של הנאמן, עולה כי בקופת הפירוק אין כסף לחלוקה לנושים וכי רוב הלקוחות עברו לחברות מתחרות

קופת הפירוק של חברת שומרי משקל ישראל ריקה, ל-100 מעובדות החברה הוצאו מכתבי פיטורין ומדריכות שומרי משקל כבר החלו לעבוד בחברות מתחרות ופתחו קבוצות הרזיה עצמאיות – כך עולה מדו"ח ראשון שהגיש היום (ב') עו"ד יואב בן פורת, שמונה ע"י בית משפט המחוזי בתל אביב לנאמן חברת שומרי משקל ישראל.
באפריל האחרון פנתה חברת שומרי משקל שהפעילה את רשת שומרי משקל ישראל לבית המשפט, בבקשה להגנה מפני נושיה באמצעות עו"ד ליאור בן-יוסף לוי, עו"ד יעל רותם ועו"ד דרור בן שמואל, לאחר שצברה חובות של כ-20 מיליון שקל.

2 צפייה בגלריה
שומרי משקל
שומרי משקל
שומרי משקל
(צילום: שאטרסטוק)

לרשת כ-3,500 לקוחות וכ-100 סניפים, והיא הייתה בבעלות משה ולילית רומם, שהזרימו לה כספים רבים. בכל הנוגע למוניטין החברה וסימן המסחר שלה, הרי שאלו מצויים בבעלות שומרי משקל העולמית בהתאם להסכם הזיכיון. במקביל לפנייה לבית משפט נשלחה הודעה לעובדים על ידי בעלי הרשת, משה ולילית רומם, שיידעו אותם כי הרשת הגישה בקשה למנות לה נאמן זמני.
בהודעה לצוותים המטפלים בלקוחות הרשת נכתב אז כי "לאחר שעשינו את מירב המאמצים לעמוד בהתחייבויותינו לצערנו מאמצנו לא צלחו וחברת שומרי משקל ישראל, ששימשה בית עבורנו כבר למעלה מ-50 שנים הגיעה למבוי סתום. כפי שאתם יודעים הפעילות שלנו מבוססת ברובה על מפגשים פרונטאליים. לאור הקשיים שהחברה מתמודדת איתם הן למול חברת שומרי משקל העולמית והן כתוצאה מהחרפת המצב בין היתר בשל גזרות הקורונה, החברה הגיעה לנקודה בה לא תוכל להמשיך פעילותה כפי שהמשיכה עד היום".

אין נכס למכירה

השופט חגי ברנר הוציא בתחילת אפריל צו פירוק ומינה את עו"ד יואב בן פורת ממשרד איתן ארז כנאמן החברה והסמיך אותו ליידע את בית משפט אם יש להורות על חיסול החברה.

2 צפייה בגלריה
עו"ד יואב בן פורת
עו"ד יואב בן פורת
עו"ד יואב בן פורת
(צילום: רמי זרנגר)

בדו"ח כתב הנאמן כי "והואיל ומכוח הסכם הזיכיון, כל הקניין הרוחני והמוניטין שייך הלכה למעשה לחברה העולמית, הרי שבידי הנאמן ולא היה שום נכס למכירה, והנאמן לא יכול למכור דבר ללא הסכמה ו/או שיתוף פעולה עם החברה העולמית המחזיקה בבעלות המותג 'שומרי משקל".
עוד טוען הנאמן בדו"ח כי ניסה לשכנע את שומרי משקל העולמית באמצעות באי כוחה בישראל לבצע מהלך משותף של מכירת פעילות החברה כמו גם הקניין הרוחני שלה, אולם כל ניסיונותיו של הנאמן לא צלחו: "וזאת על אף שהנאמן חזר והבהיר כי באם לא יבוצע מהלך מהיר של מכירת הפעילות, בתוך שבועות ספורים, לא יוותר דבר מהמותג שומרי משקל נוכח העובדה כי המדריכות של חברת שומרי משקל כבר החלו לעבוד בחברות מתחרות ו/או פתחו קבוצות הרזיה עצמאיות וכן נוכח זליגת לקוחות לחברות מתחרות. לדאבונו של הנאמן, מצד החברה העולמית לא ששו לקדם מהלך משותף שכזה.. בשורה התחתונה מרבית המדריכות עברו לעבוד בחברות מתחרות והלקוחות גם הם הלכו בעקבותיהם".
את העובדות מייצגת עו"ד ליזה חדש.