סגור

בית המשפט מינה נאמן זמני לרשת שומרי משקל

סגן נשיא המחוזי בת"א השופט חגי ברנר מינה לתפקיד את עו"ד יואב בן פורת. ביום שישי נעתר השופט לבקשת הרשת, שצברה חובות של כ-20 מיליון שקל, והוציא לה צו זמני להקפאת הליכים: "הוכח להנחת דעת כי הרשת חדלת פירעון"; בעלי הרשת משה ולילית רומם פנו לעובדים והודיעו להם: "עשינו את כל המאמצים, לא נוכל להמשיך בפעילות כפי שהיתה עד היום"

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב השופט חגי ברנר מינה היום (א') נאמן זמני לרשת שומרי משקל. המינוי של עו"ד יואב בן פורת בוצע לאחר שביום שישי הוציא השופט לבקשת הרשת צו הקפאת הליכים זמני.
במקביל נעתר היום השופט ברנר לבקשת באת כוחם של כמה מעובדי הרשת עו"ד ליזה חדש והקדים את הדיון באשר לגורל שומרי משקל מיום רביעי ליום שני. לפני ההחלטה ציינה עו"ד חדש בפני השופט כי העובדים במצוקה: "עשרות עובדים אשר הועסקו בחברה מוצאים עצמם מול שוקת שבורה, מבלי שקיימים מקורות כספיים בקופת החברה לתשלום שכר העבודה, כאשר אנו מצויים ימים ספורים לפני חג הפסח".
כאמור, ביום שישי הוציא השופט לרשת צו הקפאת הליכים זמני - לבקשת בעליה. במסגרת החלטתו, קבע השופט ברנר כי "לעת הזו הוכח להנחת דעתי כי עסקינן בחברה חדלת פירעון, הן מבחינה תזרימית והן מבחינה מאזנית". בשלב זה, הורה השופט שלא לפרוע את חובות העבר של הרשת, ולא לפתוח נגדה בהליכים משפטיים.

2 צפייה בגלריה
סניף שומרי משקל בסן פרנסיסקו
סניף שומרי משקל בסן פרנסיסקו
סניף של רשת שומרי משקל העולמית בסן פרנסיסקו
(צילום: שאטרסטוק)
ביום חמישי בשעת לילה שלחו בעלי הרשת משה ולילית רומם הודעה לעובדים וביקשו ליידע אותם כי הרשת שצברה חובות של כ-20 מיליון שקל הגישה בקשה למנות לה נאמן זמני. בין היתר, כתבו השניים לעובדים: "לאחר שעשינו את מירב המאמצים לעמוד בהתחייבויותינו לצערנו מאמצנו לא צלחו וחברת שומרי משקל ישראל הגיעה למבוי סתום ולא תוכל להמשיך בפעילותה כפי שהמשיכה עד היום. הרינו לעדכנכם כי החברה נאלצה להגיש בקשה למתן צו לפתיחת הליכים ומינוי נאמן זמני לבית המשפט המחוזי בתל אביב במטרה שיפעל בין היתר לתת לכן מענה על מנת שזכויותיכן לא תיפגענה. אנו מודים לכן על כל העבודה והנתינה לאורך השנים".
עו"ד ליזה חדש המייצגת עובדים ברשת מסרה אתמול כי "החברה מעסיקה כ-100 עובדים, כאשר חלקם מועסקים בה מעל 20 שנה: "הבשורות המרות בדבר מצבה של החברה מעמידות את העובדים בסיטואציה קשה, שעה ששכר העבודה שלהם טרם שולם ואנו עומדים בפתחו של חג פסח מבלי שיהיו מקורות לתשלום. ננהל מרוץ נגד הזמן על מנת לדאוג לתשלום המשכורות לעובדים מהמוסד לביטוח לאומי במהירות האפשרית, ובמקביל נבדוק את כל החבויות לעובדים לרבות התשלומים הפנסיונים שלא בוצעו בחודשים האחרונים עקב מצבה של החברה. כולנו תקווה שיימצא רוכש ותקומה לחברה באופן שתישמר הפעילות ויתאפשר אופק תעסוקתי לעשרות העובדים".

"הנושים מתדפקים על הדלתות"

לבקשה שהגישה הרשת להגנה מפני נושיה, באמצעות עורכי הדין יעל רותם, ליאור בן-יוסף לוי ודרור בן שמואל, צורף כנספח תצהיר של משה רומם. בתצהיר ציין רומם כי הוא משמש כיו"ר החברה ומחזיק ב-25% ממניותיה (יתר 75% המניות מוחזקות על ידי אשתו לילית - ל"ד).
בתצהיר טוען רומם כי "החברה עברה בשנים האחרונות טלטלות אשר הביאו אותה בסופו של יום למצב של חדלות פירעון מובהק...לחברה אין מקור למימון פעילותה השוטפת, נושיה כבר מתדפקים על דלתה בגין חובות שוטפים וכן מסתמן כבר עתה כי לא יעלה בידיה לשאת בתשלומי משכורות העובדים לחודש מרץ 2022".
2 צפייה בגלריה
עו"ד יואב בן פורת חדש
עו"ד יואב בן פורת חדש
עו"ד יואב בן פורת חדש
(צילום: שלומי קורן)
עוד צוין בתצהיר כי "עם פרוץ מגפת הקורונה פנתה החברה בבקשות לקבלת מענקים מתאימים.. בשנים 2020-2021 התקבלו בידי החברה מענקים בסך כולל של כ-700 אלף שקל. מנגד, הוצאותיה של החברה עולות באופן ניכר על הכנסותיה ונאמדות בסך של כ-725 אלף שקל לחודש".

לא ברור מה יהיה עם הלקוחות

בבקשה שהגישה הרשת הישראלית נטען כי בעלי מניותיה הזרימו סכומי כסף ניכרים בשנים האחרונות, וכך סייעו לה לשאת בהוצאותיה השוטפות וניסו לאתר זכיין חלופי שייכנס בנעליהם וימשיך את פעילות החברה. "במרוצת השנים נהנתה החברה מפעילות ענפה אשר הניבה לה רווחים גבוהים. בשיאהּ ניהלה החברה מעל 400 סניפים והעסיקה כ-200 עובדים. החברה נתנה מענה לכמיליון מנויים ומנויות ברחבי הארץ, אשר בעזרת השיטה השילו קילוגרמים רבים ממשקלם".
בין השאר, טענה החברה כי הקורונה פגעה בה וכי "שומרי משקל העולמית הפרה את הסכם הזיכיון כשמנעה מהחברה את האפשרות למעבר לתשתית דיגיטלית וכאשר לא אפשרה לחברה להשיק מוצרים חדשים ששומרי משקל העולמית פיתחה ושיווקה ברחבי העולם". בנוסף, טענה החברה, כי "שומרי משקל העולמית סיכלה אפשרות מציאת זכיין חלופי ובכך גרמה לנזקים כבדים".
יש לציין כי הצדדים הגישו תביעות הדדיות זה כנגד זה שטרם הוכרעו. על פי הבקשה, לחברה יש כיום 3,500 מנויים פעילים, שלמרביתם הסכם למתן שירות לתקופה של 4 חודשים ושילמו מראש עבור תקופה זו סכום של כ-200 שקל בחודש.
בשלב זה, אי אפשר עדיין לדעת אם הלקוחות ששילמו יוכלו להמשיך לקבל שירות. הדבר תלוי בין השאר בהמלצת הנאמן שבית משפט צפוי למנות לשופט ברנר האם להפעיל הרשת על מנת למצוא משקיע או שאין בכך טעם.
במסגרת הבקשה טענה הרשת בהקשר זה כי בקשתה מוגשת על מנת לאפשר מצב בו ימונה נאמן זמני וייכנס בנעלי החברה במשא ומתן המתנהל בינה לבין שומרי משקל העולמית, "זאת במטרה לבחון היתכנות (גם אם סיכוייה נמוכים) למתן חלופה או מענה לאלפי לקוחותיה אשר טרם השלימו את תוכנית ההרזיה, חלף הותרתם מול שוקת שבורה", נטען.