סגור
הפצצה של צה"ל באזור הגבול עם לבנון מלחמה בעזה חרבות ברזל 3.12.23
תקיפה של צה"ל בלבנון מלפני כמה ימים (צילום: AFP)

צה"ל איתר מאות אמצעי לחימה בשג'אעיה; תיעוד: עשרות מחבלים נכנעו בג'באליה

4 חיילים נפלו בקרבות ברצועה, בין הנופלים: אחיינו של גדי איזנקוט ששכל בסוף השבוע את בנו גל; חייל נוסף, חיים מאיר עדן, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ב-7 באוקטובר; מחבלים רבים תועדו מסגירים עצמם לצה"ל ברחובות ג'באליה שברצועת עזה; צה"ל איתר בשג'אעיה מאות אמצעי לחימה - כולל ג'יפ צבאי שנגנב מנחל עוז ביום הטבח; הקבינט ידון בהגדלת מספר הפועלים הפלסטינים שמורשים לעבוד בישראל

22:05 - צה"ל: מטוסי קרב תקפו עמדות חיזבאללה בלבנון שמהן בוצעו שיגורים לישראל. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כמה עמדות צבאיות של חיזבאללה שמהן בוצעו שיגורים לשטח ישראל, כמו גם אתרים צבאיים שבהם פעלו מחבלים, ותשתיות טרור נוספות. (יואב זיתון)
21:45 - צה"ל איתר בשג'אעיה מאות אמצעי לחימה - וג'יפ צבאי שנגנב מנחל עוז ב-7 באוקטובר. במהלך סריקות אחר מחבלים בשכונת שג'אעיה שבצפון רצועת עזה, לוחמי חטיבת השריון 188 איתרו ג'יפ צבאי מסוג האמר, שנלקח על ידי מחבלי הנוחבה של חמאס ממוצב נחל עוז במהלך הפלישה ב-7 באוקטובר. הג'יפ נמצא במצב תקין באופן יחסי, והוחזר לשטח ישראל - ישירות למוצב שספג את המתקפה. כמו כן, אותרו מאות אמצעי לחימה, ובהם פצצות מרגמה וטילי RPG. (יואב זיתון)
16 צפייה בגלריה
אמצעי לחימה שנתגלו בשכונת שג'אעיה, היום
אמצעי לחימה שנתגלו בשכונת שג'אעיה, היום
אמצעי לחימה שנתגלו בשכונת שג'אעיה, היום
(צילום: דובר צה"ל)

16 צפייה בגלריה
הג'יפ הצבאי שנלקח מנחל עוז ונמצא בשכונת שג'אעיה
הג'יפ הצבאי שנלקח מנחל עוז ונמצא בשכונת שג'אעיה
הג'יפ הצבאי שנלקח מנחל עוז ונמצא בשכונת שג'אעיה
(צילום: דובר צה"ל)
21:30 - תיעוד מרחובות ג'באליה: עשרות מחבלים נכנעו והסגירו את עצמם. מחבלים רבים תועדו מסגירים את עצמם היום ברחובות ג'באליה שברצועת עזה. בתיעוד משם נשמעה כריזה מתוך טנק לעבר אחד המחבלים, וקריאות לנוע לאט ולהניח את רובה הקלצ'ניקוב שבידיו.
21:15 - שר הפנים, אחרי הביקורת של סמוטריץ': "לא תהיה עוד דחייה במועד הבחירות". שר הפנים משה ארבל השיב לביקורת של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שקרא לא לקיים את הבחירות לרשויות המקומיות ב-30 בינואר. ארבל אמר כי "לא תהיה דחייה נוספת במועד הבחירות". המועד הנוכחי נקבע בעקבות המלחמה שנפתחה ב-7 באוקטובר. (קורין אלבז-אלוש)
16 צפייה בגלריה
ח"כ משה ארבל
ח"כ משה ארבל
שר הפנים משה ארבל
(יואב דודקביץ')
20:25 - הקבינט ידון מחר בהגדלת מספר הפועלים הפלסטינים שמורשים לעבוד בישראל. הקבינט המדיני-ביטחוני ידון מחר בהצעת מערכת הביטחון להגדיל את מספר הפועלים הפלסטינים שמורשים להיכנס תחת מגבלות לעבודה בישראל. קודם לכן, ידון בנושא הקבינט החברתי-כלכלי, ויגבש המלצה שתוצג בפני הקבינט הביטחוני. בעוד שהשב"כ תומך בהגדלת מספר הפועלים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צפוי להתנגד למתווה שיחדש את הכנסתם. (איתמר אייכנר)
20:20 - מרגלית מוזס סיפרה על השבי: "לקחו את מכונת החמצן שלי, 49 יום לא ישנתי". מרגלית מוזס, ששוחררה אחרי 49 ימים בשבי חמאס ברצועת עזה, שחזרה את רגעי השבי בסרטון ששודר בעצרת למען שחרור החטופים בתל אביב. היא סיפרה בין היתר כי המחבלים לקחו את מכונת החמצן שלה, ושהיא נאלצה להיות בלעדיה בתקופת השבי. כמו כן, היא שיתפה כי היא לא הצליחה לישון בזמן השהות בעזה. (יעל צ'כנובר)
19:45 - הרמטכ"ל: "מחבלים רבים נכנעים - סימן להתפרקות, צריך להמשיך ללחוץ". הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי השתתף בהדלקת נר חנוכה עם לוחמים מחטיבת הנח"ל בשירות סדיר ובמילואים, ואמר להם כי "אנחנו רואים מחבלים רבים שנהרגים, ומחבלים רבים שנכנעים - זה סימן להתפרקות של המערכת, סימן שצריך ללחוץ יותר חזק". (יואב זיתון)
18:50 - דובר צה"ל: 15 לוחמים נפצעו אתמול והיום בגבול לבנון ובקרבות ברצועה. דובר צה"ל התיר לפרסום כי 15 לוחמים נפצעו אתמול והיום בגבול לבנון ובקרבות ברצועת עזה: לוחם מגדוד 53, עוצבת 'ברק' (188), נפצע באורח קשה אתמול בקרב בצפון הרצועה, וקצין ושני לוחמים מגדוד ההנדסה 603, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפצעו באורח קשה בקרב בדרום הרצועה. כמו כן, קצין וצוער מגדוד גפן, בה"ד 1, נפצעו באורח קשה אתמול בקרב בצפון הרצועה, ושני לוחמים במילואים נפצעו אתמול באורח קשה כתוצאה מירי לעבר מוצב צה"ל משטח לבנון. בנוסף, לוחם מסיירת גולני, נפצע היום באורח קשה בקרב בצפון הרצועה, וקצין במילואים מיחידה 6017 של חיל הרפואה נפצע באורח קשה. כמו כן, לוחם במילואים מגדוד 93, חטיבת כפיר, נפצע באורח קשה היום בקרב בצפון הרצועה, וכן מפקד מחלקה ומפעיל צמ"ה נפצעו באורח קשה. בנוסף, שני לוחמי מילואים מגדוד 79, חטיבה 14, נפצעו באורח קשה היום בקרב במרכז הרצועה. (יואב זיתון)
18:35 - הותר לפרסום: 4 חיילים נפלו בקרבות ברצועה, חייל נוסף מת מפצעיו. דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של חמישה חללי צה"ל שנפלו: רס"ר (מיל') ליאב אטיה (25) מבאר שבע, לוחם בגדוד 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה; רס"ר (מיל') עמרי בן שחר (25) מגבעתיים, לוחם בגדוד 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל בקרב בדרום רצועת עזה; סמל מאור כהן איזנקוט (19) מאילת, לוחם בגדוד 12, חטיבת גולני ואחיינו של השר גדי איזנקוט, נפל בקרב בדרום רצועת עזה; סמ"ר יונתן דין חיים (25) מרמת גן, לוחם בגדוד הנדסה 603, עוצבת 'סער מגולן' (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה; וסמ"ר חיים מאיר עדן (20) מרחובות, לוחם בגדוד 13, חטיבת גולני, שנפטר מפצעיו היום לאחר שנפצע באורח קשה ב-7 באוקטובר. (יואב זיתון)
16 צפייה בגלריה
סמל מאור כהן איזנקוט, רס"ר (במיל') עמרי בן שחר, ורס"ר (במיל') ליאב אטיה
סמל מאור כהן איזנקוט, רס"ר (במיל') עמרי בן שחר, ורס"ר (במיל') ליאב אטיה
סמל מאור כהן איזנקוט, רס"ר (במיל') עמרי בן שחר, ורס"ר (במיל') ליאב אטיה
(צילום: דובר צה"ל)
18:00 - הפנטגון: מחלקת המדינה אישרה מכירת פגזים עבור טנקי מרכבה לישראל. מחלקת המדינה של ארה"ב אישרה מכירת פגזים עבור טנקי מרכבה לישראל, בשווי של כ-106 מיליון דולרים. כך אישר הפנטגון. אתמול דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי ממשל ביידן ביקש מהקונגרס לאשר מכירת 45 אלף פגזים לישראל. (רויטרס)
17:50 - מאות מפגינים בצומת כרכור: "לא להפקיר את החטופים". מאות בני אדם מפגינים בצומת כרכור וקוראים לממשלה "לא להפקיר את החטופים". המפגינים צעקו בין השאר: "לא עוצרים עד שכולם חוזרים וחוזרות הביתה", ו"על כולנו לדרוש את שחרור כולם". (איתן גליקמן)
17:05 - בתגובה לשיגורים מלבנון: צה"ל תקף מפקדה מבצעית של חיזבאללה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מפקדה מבצעית של חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר ישראל מוקדם יותר היום. בנוסף, דובר צה"ל עדכן כי לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים מלבנון לעבר כמה מרחבים בצפון הארץ, וצה"ל תקף את מקורות הירי. (יואב זיתון)

17:00 - מנהל בית החולים נאסר בחאן יונס: "איבדנו שליטה". מנהל בית החולים נאסר שבחאן יונס בדרום רצועת עזה אמר כי המוסד "איבד שליטה" בעקבות הכמות הגבוהה של הנפגעים שמפונים לבית החולים. כך דווח באתר החדשות הבריטי "Sky News". לדבריו, מטופלים רבים מחכים במשך ימים לניתוחים, ואובדן השליטה נגרם בין היתר כתוצאה ממקרים רבים של זיהומים במתחם בית החולים. (ynet)
16:30 - מחבלים הכינו מארב בג'באליה - לוחמים מהנח"ל חיסלו אותם דרך סמטה. לוחמים מגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, הפועלים במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון רצועת עזה, חיסלו מחבלים בקרבות פנים אל פנים. המחבלים הכינו מארב במבנה והיו ערוכים לפגוע בכוחות בעת שיעברו בציר התנועה המרכזי. עם זאת, הכוח הגיע דרך סמטה בעורף האויב, הפתיע את המחבלים וירה לעברם. המחבלים השיבו ירי לעבר הכוחות והשליכו רימונים, והקרב נמשך עד לחיסולם. בהיתקלויות נוספות חוסלו עוד מחבלים, בין היתר בירי טנקים ובהכוונת כלי טיס מאויש מרחוק. (יואב זיתון)

15:43 - צה"ל פרסם תיעוד מהאוויר: "חמאס גונב מזון מאזרחים ומכה אותם". דובר צה"ל בערבית פרסם היום (שבת) תיעוד מהאוויר שבו נראים לכאורה אנשי חמאס לוקחים בכוח מזון ואספקה הומניטרית מאזרחים בשכונת שג'עייה במזרח העיר עזה ואף מכים אותם. בהודעה בערבית נכתב: "ארגון הטרור חמאס מונע מתושבי עזה מזון וציוד ומעביר אותם לאנשיו ולצורכי טרור. למנהיגי חמאס לא אכפת מתושבי עזה ומסבלם. חמאס הוא האויב של העם בעזה".


15:27 - שיגורים מלבנון לכמה אזורים בצפון. אין נפגעים. אחר הצהריים (שבת) זוהו כמה שיגורים משטח לבנון לעבר כמה אזורים בצפון הארץ. לא דווח על נפגעים. דובר צה"ל מסר כי "צה"ל תוקף באש את מקורות הירי. בנוסף, כוחות צה"ל ביצעו ירי טנקים להסרת איום במרחב מטולה". (יואב זיתון)
14:53 - צה"ל חשף: המטח אמש לגוש דן - שוגר מהאזור ההומניטרי. דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי עדכן כי הרקטות שנורו אמש בשש בערב לעבר ערי גוש דן, שוגרו מאזור הומניטרי. "חמאס ממשיך לירות רקטות מהאזור ההומניטרי לעבר ישראל!", כתב אדרעי בחשבון ה-X הרשמי שלו. "הדבר מהווה ראייה נוספת לכך שחמאס מנצל את ההפוגות ההומניטריות שצה"ל מספק לאזרחים בעזה לצורך פעולות טרור".
עוד ציין אדרעי כי אתמול, "פעילי חמאס ירו בשעה 13:56 ולאחר מכן בשעה 14:16, ארבע רקטות מהאזור ההומניטרי, שנפלו בתוך רצועת עזה וסיכנו את חייהם של אזרחים עזתים רבים".


14:00 - האו"ם ממשיך ללחוץ על ישראל: "פתחו את מעבר כרם שלום לכניסת סיוע". התהליך החדש, שבמהלכו משאיות סיוע עוברות בידוק ביטחוני במעבר כרם שלום, נבדק - אך המאמצים להכניס את אותן המשאיות דרך המעבר נמשכים. כך אמר קרל סקאו, מנכ"ל תוכנית המזון העולמית של האו"ם בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס.
לפי ההליך שנבחן כעת, המשאיות ייבדקו במעבר כרם שלום, אך יוכנסו לרצועה דרך מעבר רפיח. "צריך לאפשר למשאיות להיכנס ישירות לעזה דרך כרם שלום כדי להקל על המצב הקשה ברצועת עזה", אמר סקאו. "תהליך בדיקת המשאיות המגיעות מירדן בכרם שלום נמצא בעיצומו. זה חיובי כי אנחנו יכולים להעביר סיוע מירדן, אך נקודת כניסה נוספת של סיוע תעשה את כל ההבדל". ישראל דחתה עד כה את הבקשות מצד האו"ם לפתוח את מעבר כרם שלום.
16 צפייה בגלריה
מעבר כרם שלום, מאי 2023
מעבר כרם שלום, מאי 2023
מעבר כרם שלום, מאי 2023
(צילום: AFP)

13:20 - אבו מאזן על הווטו האמריקני במועצת הביטחון: "ארה"ב שותפה לפשעי המלחמה ברצועה". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס לווטו שהטילה ארה"ב על הצעת ההחלטה במועצת הביטחון של או"ם, שקראה להפסקת אש הומניטרית באופן מיידי. בהצהרה מטעמו, נטען כי הטלת הווטו הפכה את ארה"ב לשותפה למה שהוא תיאר כפשעי מלחמה נגד הפלסטינים ולאחראית להרג ילדים, נשים וקשישים ברצועת עזה.
16 צפייה בגלריה
אבו מאזן ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ברמאללה
אבו מאזן ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ברמאללה
אבו מאזן ומזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ברמאללה
(צילום: SAUL LOEB/Pool via REUTERS)

13:09 - קיבוץ בארי: החטוף סהר ברוך נרצח בשבי חמאס. בקיבוץ בארי הודיעו על הירצחו של סהר ברוך בשבי חמאס ברצועת עזה. במשך תקופה ממושכת לא ידעו בני המשפחה אם סהר נחטף על ידי חמאס ואם הוא בחיים. אתמול פרסם חמאס סרטון שבו הוא נראה מדבר, ולאחר מכן נראית גופתו מגואלת בדם - וטען, במסגרת הטרור הפסיכולוגי שהוא נוהג להפעיל, כי הוא "נהרג" במהלך מבצע של צה"ל לשחרור חטופים.
סהר הוא בנם של רוני ותמי ברוך ואחיינו של אלוף (במיל') יוסי בכר, שהיה בין היתר גם מפקד אוגדת עזה. דודתו מירב ברקאי סיפרה כי בבוקר 7 באוקטובר הוא ואחיו עידן שהו בבית האמא בבארי, ונכנסו לממ"ד עם הישמע האזעקות והירי. "אבל הם לא הצליחו לסגור את הדלת והשתמשו בארון. המחבלים זרקו לתוך הממ"ד שלושה רימונים, עידן נפגע וסהר טיפל בו". לדבריה, "כשהבית התחיל להישרף והלהבות היו גבוהות הם החליטו לקפוץ החוצה. עידן קפץ ראשון, וכנראה בסמוך לזה הוא נורה ונרצח".


12:51 - הירי לאצבע הגליל: זוהו שיגורים מלבנון, אירעו נפילות בשטח פתוח סמוך למשגב עם. דובר צה"ל עדכן בהמשך לאזעקה שהופעלה במשגב עם שבאצבע הגליל כי זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר הקיבוץ. אין נפגעים ונפילות אירעו בשטחים פתוחים בין מטולה למשגב עם. צה"ל תקף באש את מקורות הירי.
12:31 - דובר צה"ל בערבית לתושבי עזה: "כביש סלאח א-דין הוא שדה קרב, ייפתח מסדרון הומניטרי ייעודי". דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי פנה לתושבי הרצועה וקרא להם להתפנות מהשכונות ג'באליה, שג'אעיה, זייתון והעיר העתיקה בעיר עזה. אדרעי הדגיש בפני התושבים כי כי הלחימה באזור חאן יונס נמשכת ולכן לא מתאפשרת תנועה בכביש סלאח א-דין ש"מהווה שדה קרב, ומסוכן להגיע אליו". "צה"ל יפתח מסדרון הומניטרי לאזרחים דרך ציר העוקף את הכביש מערב לחאן יונס", ציין סא"ל אדרעי, והוסיף: "הפוגה טקטית זמנית ומקומית של הפעילות הצבאית תתקיים לטובת פעילות הומניטרית ואספקת סיוע בשעות 10:00-14:00 ברפיח".

12:05 - אזעקות הופעלו בקיבוץ משגב עם באצבע הגליל ובקיבוץ כפר עזה שבעוטף עזה.
11:30 - הלחימה ברצועת עזה נמשכת | תיעוד ההרס ברפיח ובחאן יונס

16 צפייה בגלריה
חאן יונס
חאן יונס
חאן יונס
(צילום: REUTERS/Bassam Masoud)

16 צפייה בגלריה
חאן יונס מלחמת חרבות ברזל 9.12
חאן יונס מלחמת חרבות ברזל 9.12
חאן יונס
(צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

16 צפייה בגלריה
חאן יונס מלחמת חרבות ברזל 9.12
חאן יונס מלחמת חרבות ברזל 9.12
חאן יונס
(צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

16 צפייה בגלריה
רפיח מלחמת חרבות ברזל 9.12
רפיח מלחמת חרבות ברזל 9.12
רפיח
(צילום: SAID KHATIB / AFP)

10:15 - חילופי אש עם מחבלים בבית ספר של אונר"א בשג'אעיה. דובר צה"ל עדכן בתמונת המצב של הלחימה ברצועת עזה ומסר כי "במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו מטרות טרור ומחבלים והכוחות הקרקעיים המשיכו בלחימה במרחבים השונים. לוחמים מצוות הקרב של חטיבת כפיר נתקלו בחוליית מחבלים בבית ספר בשכונת שגא'עיה, ניהלו חילופי אש וחיסלו אותה". הכוחות המשיכו בסריקות בבית הספר היסודי ואיתרו בכיתות הלימוד כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, רימונים ותחמושת.
עוד נמסר מדובר צה"ל כי כוח שריון מצוות הקרב החטיבתי של צנחנים איתר והשמיד באזור שכונת שגא'עיה פיר שהיה חלק מתוואי תת-קרקעי נרחב, "הכוחות איתרו פיר נוסף ובו אמצעי לחימה רבים ומעלית". בתקרית אחרת, כוחות מצוות הקרב של חטיבת גולני זיהו מספר מחבלים חמושים בטילי נ"ט שנעו לכיוונם בשכונה, כוחות סיוע הכווינו למקום מסוק קרב של חיל האוויר שתקף וחיסל את החולייה לפני שהספיקה לירות. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5 פעלו בבית חאנון ותקפו מחבלים שירו ממסגד ומבית ספר של אונר"א לעברם. אמש, תקפו כוחות זרוע הים מבנה ברצועת עזה שבו זוהו מספר מחבלים על ידי הכוחות היבשתיים המתמרנים ברצועה.

16 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

10:10 - דיווח בלבנון: בניגוד לעמדה הרשמית, מצרים נערכת לעקירה של מאות אלפי עזתים לשטחה. בניגוד לעמדתה הרשמית, מצרים החלה להיערך לתרחיש של עקירה מסיבית של מאות אלפים מרצועת עזה לשטחה בתחילת 2024. כך דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, שציין כי מצרים בודקת אפשרות שמדינות ערביות נוספות יארחו את הפלסטינים שיורשו לצאת מרפיח, וגם אפשרות שסטודנטים פלסטינים יקבלו מלגות לימודים באירופה, טורקיה וארה"ב, שיאפשרו להם לטוס עם משפחותיהם. לפי התרחיש, נטען בדיווח, ייקבעו קריטריונים לכניסה למצרים כמו מצבים רפואיים או הומניטריים אחרים. העקורים לא יתיישבו בחצי האי סיני, אלא יפוזרו במקומות אחרים ויקבלו מעמד מיוחד. (ליאור בן ארי)

16 צפייה בגלריה
פלסטינים עוזבים את עזה וצפון רצועת עזה לכיוון דרום מלחמה בעזה חרבות ברזל 10.11.23
פלסטינים עוזבים את עזה וצפון רצועת עזה לכיוון דרום מלחמה בעזה חרבות ברזל 10.11.23
פלסטינים נעים דרומה ברצועת עזה
(צילום: MAHMUD HAMS / AFP)

9:37 - איראן מודה למזכ"ל האו"ם על השימוש בסעיף 99: "אם ארה"ב תמשיך לתמוך בישראל - האזור יאבד שליטה". איראן הזהירה מפני "האפשרות של פיצוץ בלתי נשלט" במזרח התיכון אם ארצות הברית תמשיך לתמוך בישראל במלחמה נגד חמאס ברצועת עזה. "כל עוד אמריקה תומכת בפשעי המשטר הציוני, ישנה אפשרות לפיצוץ בלתי נשלט של המצב באזור", אמר שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן בשיחת טלפון עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.
עבדאללהיאן התייחס לכך שגוטרש הפעיל לראשונה מאז החל את כהונתו ב-2017 את סעיף 99 לאמנת האו"ם, שנותן סמכות למזכ"ל האו"ם להתריע בפני מועצת הביטחון על נושא שעלול לערער את השלום והביטחון הבינלאומיים. "השימוש בסעיף 99 הוא פעולה אמיצה מצידך כדי לשמור על השלום, והוא נתמך על ידי העולם", אמר עבדאללהיאן לגוטרש, וציין כי הטענה של ישראל ש"חמאס הוא שהפר את הסכם הפסקת האש - שקר מוחלט". (רויטרס)
16 צפייה בגלריה
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן
(צילום: Louai Beshara / AFP)

9:00 - דיווח: בנקאים פלסטינים העבירו שטרות בשווי של כ-180 מיליון שקלים לדרום הרצועה. בנקאים פלסטינים ביצעו בשבוע שעבר פעילות מורכבת וחסויה מאוד בצפון רצועת עזה שנועדה לחלץ יותר מ-900 אלף שטרות של 200 שקל שנמצאו מתחת להריסות בשווי של כ-180 מיליון שקל, ולהעבירם לשני סניפים של "בנק פלסטין" בדרום הרצועה. כך דיווח העיתון הבריטי "Financial Times", שציין כי מבצע החילוץ, שנקרא "ConOps-Gaza", נועד להקל על המחסור החמור במזומנים בדרום הרצועה - לשם התפנו מרבית תושבי עזה בעקבות המלחמה. לפי הדיווח, המבצע דרש קבלת תמיכה מהאו"ם, שמירה כבדה, וקיבל אישור מישראל ומכוחות הביטחון הפלסטיניים.

16 צפייה בגלריה
בנק אוף פלסטין
בנק אוף פלסטין
סניף של בנק אוף פלסטין בחאן יונס השבוע
(צילום: בלומברג)

8:45 - במהלך הלילה צה"ל תקף שורת מטרות של חיזבאללה בלבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שורת מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון, בהן מספר מפקדות מבצעיות ששימשו את ארגון הטרור. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי במהלך הלילה זוהו מספר שיגורים מלבנון לישראל, צה"ל הגיב באש לעבר מקורות הירי. (יואב זיתון)
8:41 - הקולות בעזה של התושבים שמתנגדים למלחמה: "האויב העיקרי שלי הוא חמאס - ולא הכיבוש". ג'וזף בראודה, חוקר וסופר יהודי-אמריקני העומד בראש המרכז לתקשורת שלום, חשף בריאיון לרשת CNN האמריקנית הקלטות של תושבי רצועת עזה, המתנגדים לחמאס ולמלחמה. "יש אמונה שקרית שהפלסטינים בעזה אוהבים מלחמות וטילים. את המלחמה שמתרחשת כעת בעזה פתח חמאס, והיא משרתת אותו", נשמעת מספרת אחת התושבות. "אם אתה תושב עזה שאומר שאתה לא מעוניין במלחמה - אתה נחשב בוגד. אסור להגיד שאתה לא רוצה מלחמה. הם מנצלים אותנו תחת 'תירוץ' של התנגדות".


7:27 - היום ה-64 למלחמה: סיכום חדשות הלילה והערב. 100 מדינות תמכו, אבל וטו אמריקני מנע אישור הצעה להפסקת אש מיידית - 13 מ-15 חברות מועצת הביטחון הצביעו בעד הצעה זו להפסקת אש הומניטרית - בלי גינוי למתקפת חמאס, בלי אזכור מעשי האונס, ובלי תנחומים לקורבנות. ארה"ב הטילה וטו ומתחה ביקורת: "החלטה מנותקת מהמציאות". מזכ"ל האו"ם גוטרש: "מתקפת חמאס לא יכולה להצדיק ענישה קולקטיבית של הפלסטינים". השגריר ארדן הודה לביידן ותקף: "הפסקת אש? אתם רוצים שהטרור יימשך לעד?". חמאס גינה את הווטו שהטילה ארה"ב - וחבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור, עיזאת א-רישק, אמר כי "מדובר במהלך לא אתי ולא אנושי, שיתוף פעולה ישיר עם הכיבוש בהריגת עמנו ובביצוע עוד מעשי טבח וטיהור אתני".

16 צפייה בגלריה
ההצבעה ב מועצת הביטחון של ה או"ם על הצעה להפסקת אש 8.12.23 מלחמה בעזה
ההצבעה ב מועצת הביטחון של ה או"ם על הצעה להפסקת אש 8.12.23 מלחמה בעזה
מועצת הביטחון של האו"ם
(צילום: ÜN photo)

אזעקות בעוטף ובגליל במהלך הלילה - בשעה 4:02 נשמעו אזעקות צבע אדום ביישובי העוטף ניר עם ומפלסים, ובשעה 3:21 נשמעו אזעקות בעלומים ונחל עוז. בשעה 1:28 נשמעה אזעקה במלכיה שבגליל העליון. לא התקבלו דיווחים על נפגעים.
הותקפו עמדת תצפית של חיזבאללה וחוליה שהתכוונה לשגר טילי נ"ט - מעט אחרי חצות עדכן דובר צה"ל כי כוחות תקפו עמדת תצפית מאוישת של חיזבאללה. עוד נמסר כי כוחות צה"ל זיהו מחבלים ששהו בעמדת שיגור נ"ט שממנה בוצע אמש ירי לשטח ישראל ותקפו את החוליה. במקביל, חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר שטח ישראל ב-23:00 - לקיחת האחריות התשיעית מצד ארגון הטרור ביממה החולפת.