סגור

מיכאלי וליברמן: מחירי התחבורה הציבורית לא יעלו

שר האוצר ושרת התחבורה הודיעו שעליית המחירים בשיעור של 8.7% שהיתה אמורה להיכנס לתוקף אתמול, נדחית במספר חודשים

שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן הודיעו הערב (ד') כי הם פעלו לדחות את עליית המחירים בתחבורה הציבורית שתוכננה להיכנס לתוקף אתמול.
המחירים היו אמורים לעלות אתמול בשיעור של 8.7%, אך עלייה זו הייתה כפופה לאישור ועדת המחירים שבה יושבים נציגי האוצר והתחבורה.


לפי לשון ההודעה, אתמול הייתה אמורה להתבצע עליית מחירים בהתאם לסל התשומות בתחבורה הציבורית, בדומה להתייקרויות אחרות במשק. השרים הודיעו כי ההעלאה במחירי התחבורה הציבורית נדחתה במספר חודשים, שבמהלכם ייבחן מבנה המחירים בתחבורה הציבורית באופן הטוב ביותר לנוסעות והנוסעים וככזה שיאפשר להגדיל את השירות הארצי לכלל הציבור.

1 צפייה בגלריה
תחבורה ציבורית
תחבורה ציבורית
תחבורה ציבורית
(צילום: ענר גרין)

לדברי מיכאלי, "בימים אלה של התייקרויות ועליות מחירים לציבור הישראלי, אני שמחה להוביל, יחד עם חברי שר האוצר, מהלך שבולם לחודשים הקרובים את עליית מחירי התחבורה הציבורית שלנו שמשמשת רבות ורבים כל כך".
העלייה במחירי הדלק היא זו שהובילה לכך שמחירי התחבורה הציבורית היו אמורים לעלות. התעריפים המרביים נמצאים בפיקוח מחירים של משרד התחבורה ונקבעים על בסיס נוסחת "סל תשומות", שכוללת בתוכה רכיב של מחיר הדלק. הפעם הקודמת שבה עודכנו מחירי התחבורה הציבורית היתה בחודש פברואר 2021, אז הם הוזלו בשיעור ממוצע של 2.15%.