סגור
ח"כ בצלאל סמוטריץ' יו"ר מפלגת הציונות הדתית
שר האוצר המיועד ח"כ בצלאל סמוטריץ'. "ננהיג מדיניות שתראה את מעמד הביניים" (צילום: AFP)

שר האוצר המיועד סמוטריץ': "נשאף למדיניות אחראית ולפעמים לא פשוטה של ריסון תקציבי"

רגע לפני השבעתו בכנסת כשר האוצר סיפר בצלאל סמוטריץ' כי בשבועות האחרונים הקדיש את "ימיו ולילותיו ללמידה משרי אוצר לשעבר ומנכ"לים מובילים במשק". הוא פירט את כוונותיו לתפקיד: "ננהיג מדיניות של הסרת חסמים ומכסים, ונשאף להגדיל את שיעור ההשתתפות בתעסוקה בכלל האוכלוסיות"

"נשאף למדיניות אחראית ולפעמים לא פשוטה של אחריות פיסקלית וריסון תקציבי", כך אמר היום בצהריים (ה') שר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת.
סמוטריץ' פירט את מדיניותו הצפויה: "ננהיג מדיניות של שוק פתוח ושל הסרת חסמים. מדיניות שתשאף להגדיל את שיעור ההשתתפות בשוק התעסוקה במדינה בכלל האוכלוסיות, שתגדיל את הפיריון, ולא תרמוס אף ציבור. כזאת שתראה את מעמד הביניים ותדע להיות עם חמלה כלפי מי שבאמת צריך, ואף תדע להקל על השחקנים שהם הקטליזטור של המשק ושל הכלכלה הישראלית".
לדברי שר האוצר המיועד, "היום אכנס בעזרת השם למשרד האוצר, ובפנינו אתגרים עצומים כשכלכלות העולם בטלטלה, בימים של פוסט-קורונה ומשבר עולמי, כשהאינפלציה וההאטה מאיימים לזעזע את העולם". הוא הבטיח כי "בים הסוער של הכלכלה העולמית, נהיה בעזרת השם אי של יציבות בו אומת הסטארט-אפ תמשיך לזרוח ולהתפתח!".
סמוטריץ' גילה עוד: "גזרתי על עצמי שתיקה בשבועות האחרונים והקדשתי את ימיי ולילותיי ללמידה משרי אוצר לשעבר, מנכ״לים מובילים במשק, במגזר הפרטי והציבורי, בהייטק ובתעשייה. אני מתכוון להמשיך ולהעמיק וללמוד, ובחודשים הקרובים לעבוד עם שותפיי על תקציב מדינה אחראי ומוטה צמיחה, על פיתוח תשתיות ועל רפורמות כלכליות משמעותיות שיזניקו את מדינת ישראל קדימה".
אשר למערכת המשפט אמר סמוטריץ': "אמרתי פעמים רבות - לא אחיה יום אחד במדינה בלי מערכת משפט עצמאית וחזקה, וכך יהיה. בית משפט עצמאי שידאג לזכויות הפרט ושיהיה עסוק יותר בסעד לפרט ופחות בקביעת מדיניות של מדינת ישראל. אני מאמין גדול במודל של סמכות ואחריות ומאמין גדול בעם ישראל. אנו נבחרי הציבור נותנים דין וחשבון לציבור והאחריות היא עלינו".
"השינויים שאנחנו מבקשים לעשות ישיבו את אמון הציבור במערכת המשפט ובד בבד ישיבו את הכוח לעם, יחזירו את הוודאות והיציבות למשק ולכלכלה ויאפשרו משילות ודמוקרטיה איתנה. הנחנו את היסודות לפעולות אלו לפני הבחירות בתוכנית ״חוק וצדק״ ואני מאמין ומקווה שנצליח ליישם בממשלה הזו חלקים גדולים ממנה".