סגור
מעאד' הבן של איסמעיל הנייה
מעאד', הבן של איסמעיל הנייה, יחד עם אביו

תכשיטים ב-25 אלף דולר: חיי היוקרה של בנו של איסמעיל הנייה נחשפים

מסמכים וקבלות שנתפסו במהלך פעילות קרקעית ברצועה חושפים כיצד מעאד', בנו של איסמעיל הנייה, נוהג לרכוש תכשיטי יוקרה, בסכום ששווה לשכר של שנתיים עבור העזתי הממוצע

דובר צה"ל חשף היום (ה') עדויות נוספות לעומק הנתק שבין בכירי חמאס לבין התושבים ברצועת עזה ולפערים המעמדיים בין ההנהגה לבין העם. במהלך הפעילות הקרקעית ברצועה, נתפסו מסמכים וקבלות על סך אלפי דולרים מרכישת תכשיטי יוקרה על ידי בנו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה.
המסמכים שנתפסו עברו מיצוי מודיעיני ביחידת האמש"ט (איסוף מסמכים לשולל טכני) של אגף המודיעין. לפי דובר צה"ל, סכום הכסף המוצג על גבי קבלה אחת שווה למשכורת של כמעט שנתיים עבור התושב העזתי הממוצע. באחת הפשיטות, נתפסו קבלות המעידות על רכישת תכשיטים באלפי דולרים מחנויות ברצועת עזה ובקטאר.
לפי ה"בילד" הגרמני, הונו של איסמעיל הנייה נאמד בכ-2.5 מיליארד דולר, אף שהוא טוען שהוא חי רק משמן זית ומזעתר. הנייה, אב ל-13 ילדים, חי במלונות בקטאר ובטורקיה, וטס במטוסים פרטיים בין טהרן, איסטנבול, מוסקבה וקהיר. בפרסום של שגרירות ישראל בארה"ב נאמד הונו ב-3.2 מיליארד דולר, ויש גם הערכות שברשותו 4 מיליארד דולר.
3 צפייה בגלריה
קבלות מעאד איסמעיל הנייה 7.12.23
קבלות מעאד איסמעיל הנייה 7.12.23
קבלה שנתפסה
(צילום: דובר צה"ל)
מעאד' איסמעיל הנייה, הבן שחתום על הקבלות, נע בין עזה לטורקיה ונושא דרכון טורקי בחינם, רק בגלל שהוא "הבן של". הוא משקיע בנדל"ן בטורקיה, ובעזה הוא מכונה "אבי הנדל"ן" מכיוון שהוא הבעלים של מספר דירות, וילות ובניינים באזורים שונים ברצועה. בעיתון הסעודי "אילאף" פורסמה לפני שנה כתבה עליו, שכותרתה: "מעאד' הנייה - חיים של פזרנות, אלכוהול ונשים".
בניו של איסמעיל הנייה שולטים בשוק הנדל"ן בעזה. יש להם גם גנרטורים חשמליים שבאמצעותם הם מוכרים חשמל לתושבי עזה, בזמן שהם מקבלים אותו בחינם. בעזה מספרים כי בניו של הנייה נחשבים לשתייני אלכוהול ולבליינים הנוהגים לחגוג במועדונים המפוארים ביותר בליווי נשים שאינן נשותיהם.
3 צפייה בגלריה
קבלות מעאד איסמעיל הנייה 7.12.23 2
קבלות מעאד איסמעיל הנייה 7.12.23 2
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
קבלות מעאד איסמעיל הנייה 7.12.23 3
קבלות מעאד איסמעיל הנייה 7.12.23 3
(צילום: דובר צה"ל)
ובינתיים, אל מול העושר של מנהיגי חמאס ששוהים בחו"ל, תיעוד חריג שהתפרסם הבוקר חושף כיצד המוני עזתים מצטופפים מחוץ למטה אונר"א בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, בבקשה לקבל מזון ומוצרי בסיס. דובר אונר"א בעזה הזהיר השבוע כי הצרכים ברצועה גדולים מאוד - בצל החורף. הוא קרא להכנסת בגדים ושמיכות בכמויות גדולות, ואמר כי הסיוע שמוכנס לעזה לפי שעה - הוא "טיפה בים".
על רקע זה, יותר ויותר תושבי עזה מתייצבים אל מול מצלמות העיתונאים בפנים גלויות ומשמיעים קול ברור נגד ההתנהלות של חמאס ברצועה. אחת מהן, קשישה שהתבקשה לתאר את המצב, תועדה בסרטון וידאו כשהיא משיבה לשאלת הכתב ומסבירה כיצד הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה לא מגיע אל התושבים בכלל - אלא רק אל חמאס. "כל הסיוע הולך אליהם, לבתים שלהם, הם לוקחים את זה. הם גם ירו בי, ועשו בי מה שהם רוצים", סיפרה.