סגור
אייל זמיר מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר, מנכ"ל משרד הביטחון. חיזוק היכולת הישראלית בחלל (צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)

מנכ"ל משרד הביטחון: מנסים לקצר לוחות זמנים למערכת ההגנה בלייזר

האלוף במיל' אייל זמיר אמר כי כבר בתקופה הקרובה תיבחן מערכת מגן אור, המשלימה לכיפת ברזל. לדבריו, היקף הייצוא של החברות הביטחוניות הישראליות ישבור ב-2022 את השיא מ-2021, בה עמד על 11.4 מיליארד דולר

לקראת שיא נוסף בהיקף הייצוא הביטחוני של ישראל: מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (במיל') אייל זמיר אמר היום (ב') כי היקף הייצוא של החברות הביטחוניות הישראליות לשנת 2022 ישבור את השיא של שנת 2021 שבה הוא הסתכם בכ-11.4 מיליארד דולר.
זמיר התייחס לנושא במסגרת דברים שנשא בכנס הרצליה שמקיימת אוניברסיטת רייכמן. לדבריו, מחוללי הצמיחה של הייצוא הביטחוני הישראלי נשענים על יכולות טכנולוגיות גבוהות אך גם יכולות אספקה מהירות של סוגי נשק ללקוחות של החברות הביטחוניות ברחבי העולם וזאת תוך שימור כושר ייצור גבוה בתעשיות המקומיות, חרף הקשיים בשרשראות האספקה של חומרי גלם בעולם: "השאלה הראשונה שאנחנו נשאלים בכל משא ומתן עם מדינה בעולם היא 'מתי אתם יודעים לספק?'. הכפלנו את היקף הייצוא הביטחוני בתוך עשור ובקרוב נסכם את נתוני שנת 2022 שישברו את השיא של שנת 2021", אמר.
זמיר הביע שביעות רצון מקצב הפיתוח של המערכת ליירוט רקטות באמצעות לייזר "מגן אור", בידי חברת רפאל מערכות לחימה. מדובר במערכת חדשנית שאמורה לאפשר יירוט רקטות ופצצות מרגמה במהירות האור ובעלויות נמוכות מאד ותהווה נדבך משלים למערכת כיפת ברזל.
בתקופה הקרובה תיעשה למגן אור סדרת ניסויים שאחריה תחל פריסתה המדורגת בשטח כך שתענה על האיומים שמופנים אל ישראל בגזרות השונות. לדבריו "זה לא יקרה בן לילה אבל בצה"ל במשרד הביטחון ובתעשיות הביטחוניות עובדים מסביב לשעון כדי לקצר את לוחות הזמנים ככל שניתן".
מנכ"ל משרד הביטחון התייחס גם לתוכניות הרב-שנתיות של צה"ל ושל משרד הביטחון שמתגבשות בימים אלה ופונות אל חמש השנים הבאות. לדבריו התר"ש של משרד הביטחון תיקרא 'תר"ש עומק', מה שמבטא את מיקודה בטווחי פעולה ארוכים של מערכת הביטחון וזאת בהתבסס על השגת יכולות חדשות בהגנה ובהתקפה בכלל מעגלי הפעולה ותחומי העניין וזאת, במקביל לחיזוק היכולות של ישראל בחלל.
בליבת התוכניות האלה עומדות יכולות חדשות ופורצות דרך בתחומי הבינה המלאכותית והרובוטיקה ולדבריו "המשימה שלנו היא להפוך את ישראל למעצמת AI ואת מה שעשינו בתחום הסייבר עלינו לעשות גם ברובוטיקה ובבינה המלאכותית".
הוא הוסיף כי "למשרד הביטחון תפקיד מרכזי בבניין הכוח של צה"ל שיאפשר לו הכרעה במערכה רב-זירתית וזאת משימה מורכבת, במיוחד לאור העובדיה שהשחקנים במזרח התיכון משנים אסטרטגיה במהירות רבה ובאופן שמחייב גם השתנות מצד מערכת הביטחון".
מוקדם יותר הופיע גם מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, לפני באי כנס הרצליה והעריך כי עסקת ההצטיידות של גרמניה במערכת טילי חץ 3 תסוכם במהלך החודשים הקרובים. ההיקף המוערך של עסקה זו כ-3.5 מיליארד יורו וזאת תהיה הפעם הראשונה שישראל מייצאת את מערכת ההגנה המתקדמת. לוי הוסיף ואמר כי בד בבד התע"א נמצאת בעיצומו של תהליך פיתוח של מערכת ההגנה חץ 4.