סגור
גג עמוד NSO דסקטופ

תחקיר NSO והמשטרה
שקד: "על היועמ״ש לפרסם את דו״ח הבדיקה בהקדם - מיום כניסת הכלים לשימוש"

שרת הפנים צייצה הבוקר בתגובה להמשך התחקיר של "כלכליסט" שעוסק בשימוש שעשתה המשטרה בתוכנת פגסוס של NSO: "סכנה לדמוקרטיה, את הכלים האלה אסור להפעיל על אזרחים נורמטיביים שאין ראיה ממשית שקושרת אותם לביצוע פשע חמור"

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) צייצה הבוקר בעקבות תחקיר "כלכליסט" על הפריצה לטלפון הסלולרי של שלושה ראשי ערים, מעצרם וסגירת החקירה בלא כלום כי "‏אם זה נכון מדובר במהלך מסוכן לדמוקרטיה הישראלית. את הכלים האלה אסור להפעיל על אזרחים נורמטיביים שאין ראיה ממשית שקושרת אותם לביצוע פשע חמור. הם נועדו למלחמה בארגוני פשע. היועמ"ש צריך לפרסם את דו"ח הבדיקה בהקדם. מיום כניסת הכלים האלה לשימוש" .



1 צפייה בגלריה
איילת שקד כנס מוסדיים
איילת שקד כנס מוסדיים
איילת שקד
( אוראל כהן)

ההתבטאות של שקד מגיעה לאחר שהיועמ"ש הורה לבדוק את ההתנהלות של המשטרה בשנתיים האחרונות, אף שתוכנת פגסוס הוכנסה לשימוש כבר ב-2015. שקד דורשת בדיקה מרגע כניסת הכלים הטכנולוגיים האלה לשימוש - ולא רק בשנתיים האחרונות.
הבוקר פורסם ב"כלכליסט" כי אנשי חטיבת סיגינט של המשטרה פלשו באמצעות תוכנת פגסוס של NSO והאקרים שתחת חסותם לניידים של שלושה ראשי רשויות בניסיון לדוג מהם מידע. הם לא הסתפקו בכך ו"הדביקו" גם את מכשירי הסלולר של בני משפחה בפגסוס. החיפושים נגמרו בהבאת ראשי הרשויות לחדרי חקירות ושליחתם למעצר. כל המקרים הסתיימו בסגירת התיקים.
על פי התחקיר, מה הוביל לבחירה בראש רשות מסוים? לפעמים הסיבה היתה כמעט טריוויאלית: מכרז גדול שהתפרסם בעיר או ביישוב, פרויקטים גדולים שנבנים, אדם שהגיע וסיפר משהו בלי הוכחה, ידיעה בעיתון - ואפילו, למרבה התדהמה, תחושת בטן. אלה הספיקו כדי שיינתן מספר הטלפון של ה"מטרה", בתקווה שהמודיעין הטכנולוגי ימצא משהו. בשלב הזה צוות המ"מ נכנס לפעולה, אנשי המודיעין הטכנולוגי הדביקו את היעד בתוכנת הפגסוס של NSO, והחלו לכרות מידע עליו.