סגור

חייל נהרג אתמול בקרב בחאן יונס; חמאס סירב לספק רשימה של חטופים שבחיים

רס"ם (במיל') דניס יקימוב, בן 33 מבאר שבע, נהרג בדרום הרצועה; הסתיימה פשיטת צה"ל על שכונת זייתון: כ-100 מחבלים חוסלו והושמדו תשתיות טרור; צה"ל חיסל את אחד האחראים לגיוס פעילים חדשים לחמאס; דיווח בסוריה: אתמול חוסל בלבנון נכדו של נסראללה

23:40 - צה"ל: תקפנו מבנה צבאי ותשתיות צבאיות בדרום לבנון. דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפנו מבנה צבאי ותשתית צבאית של חיזבאללה באזור עייתא א-שעב שבדרום לבנון, וכן תשתית צבאית של הארגון באזור כפר כילא שבדרום לבנון. עוד נמסר כי "במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לכיוון מטולה, רג'ר ומלכיה". (יואב זיתון)
23:15 - בתקיפה אווירית במרכז הרצועה: חוסל אחד האחראים על גיוס פעילים חדשים לחמאס. דובר צה"ל הודיע כי פעיל חמאס מחמוד מוחמד עבד חאז חוסל באחד ממחנות הפליטים במרכז רצועת עזה. חאז היה אחראי על על גיוסי פעילים חדשים לחמאס, ובפרט לגדודי זייתון. בנוסף, הוא פעל לגיוס כספים לפעילות הצבאית של חמאס. חאז חוסל באמצעות כלי טיס בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ. (יואב זיתון)
22:30 - דיווח: תקיפה אוויריות באזור נוסף בדרום לבנון, ירי ארטילרי בכפרים הסמוכים לגבול. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", ששייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפה אווירית בכפר כילא שבדרום לבנון ועל תקיפות ארטילריה בכפרים עיתרון ובלידא הסמוכים לגבול עם ישראל. (ליאור בן ארי)
21:45 - דיווח בלבנון: צה"ל תקף אווירית בדרום המדינה - לראשונה היום. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", ששייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפות אוויריות ישראליות בעיירה עייתא א-שעב שבדרום לבנון. לפי הדיווח, מדובר בתקיפות האוויריות הראשונות להיום - לאחר שבמהלך היום דווח רק על תקיפות ארטילריות בודדות. (ליאור בן ארי)
8 צפייה בגלריה
תקיפה של כח צה"ל ב בית ליף ראמיה דרום לבנון בעקבות פגיעה ישירה בבית מגורים ב קריית שמונה מלחמת חרבות ברזל 28.2.24
תקיפה של כח צה"ל ב בית ליף ראמיה דרום לבנון בעקבות פגיעה ישירה בבית מגורים ב קריית שמונה מלחמת חרבות ברזל 28.2.24
תקיפה של צה"ל בדרום לבנון
20:00 - לאחר תשובת חמאס למתווכות, בכיר ישראלי מעריך: "סינוואר מעדיף כאוס ברמדאן". לאחר שראש המוסד דדי ברנע עודכן על ידי ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני כי חמאס מסרב לספק רשימה מעודכנת של החטופים שבחיים, וגם לא את המפתחות לפיהם ייקבע מספר האסירים הביטחוניים שישוחררו, גורם ישראלי בכיר שמעורה בפרטים מעריך שמנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר "מעדיף לדרדר את המזרח התיכון ולגרום לשפיכות דמים וכאוס בעזה בתקופת הרמדאן על פני האלטרנטיבה של הפסקת אש לשישה שבועות וסיוע הומניטרי שהיה מקל בצורה משמעותית על הסבל של האוכלוסייה המקומית בעזה". (איתמר אייכנר)
8 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
(צילום: EPA)
19:15 - גלנט: "לא יהיה חמאס כארגון שלטוני, ייקח הזמן שייקח". שר הביטחון יואב גלנט ביקר בחפ"ק אוגדה 98 בגבול רצועת עזה, ושמע ממפקד האוגדה תת-אלוף דן גולדפוס על התקדמות התמרון הקרקעי באזור חאן יונס. לאחר מכן, אמר גלנט ללוחמי האוגדה: "אנחנו מפרקים שכונה אחר שכונה, ובקצה התוצאה היא ברורה. אין מי שיעזור למחבלים, זה רק עניין של החלטה שלנו במה אנחנו מטפלים קודם. אנחנו לא נסיים את המלחמה הזו מבלי שאנחנו מחסלים את החמאס. לא יהיה מצב כזה. לא יהיה חמאס כארגון שלטוני, ייקח הזמן שייקח". (יואב זיתון)
8 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בגבול הצפון.
שר הביטחון יואב גלנט בגבול הצפון.
שר הביטחון יואב גלנט, בעת ביקור בגבול הצפון
(צילום: תומר שונם)
19:10- אזעקה בקיבוץ מנרה. אזעקה נשמעה בקיבוץ מנרה שבגליל העליון.
17:55 - שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון. פיקוד העורף:"האירוע הסתיים". מיירט שוגר לעבר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון. פיקוד העורף הודיע בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין שהופעלה בכמה יישובים באזור עמק החולה, כי האירוע הסתיים. (יואב זיתון)
17:33 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין בעמק החולה. אעזקה המתריעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישובים איילת השחר, יסוד המעלה, משמר הירדן, עמוקה, שדה אליעזר, גדות וחולתה שבעמק החולה.
16:59 - הסתיימה פשיטת צה"ל על שכונת זייתון. אוגדה 162 מסכמת את המבצע שניהלה בשבועיים האחרונים בשכונת זייתון בעיר עזה שבצפון הרצועה - ונערכת לתא השטח הבא. כחודש אחרי שהלחימה העצימה באזור הסתיימה, הכוחות חיסלו יותר מ-100 מחבלים, השלימו 150 מיעדי המבצע והשמידו תשתיות של ארגוני הטרור, שניצלו את התקופה שבה צה"ל לא שהה באזור להיערכות מחדש. (יואב זיתון)
8 צפייה בגלריה
מפת פעילות צה"ל שכונת זייתון
מפת פעילות צה"ל שכונת זייתון
(קרדיט: דובר צה"ל)
16:49 - ניסיון פיגוע בשומרון: מחבלים פתחו באש לעבר בסיס סאלם, כוחות צה"ל פתחו במרדף. מחבלים פתחו באש מתוך רכב לעבר בסיס סאלם שבשומרון - ללא נפגעים לכוחות. כוח של משמר הגבול השיב בירי לעבר הרכב, שנמלט מהמקום, וכעת כוחות צה"ל מנהלים מרדף אחריו לכיוון ג'נין. (יואב זיתון)
16:32 - הותר לפרסום: רס"מ (במיל') דניס יקימוב נפל בקרב בחאן יונס. צה"ל התיר לפרסום כי רס״מ (במיל׳) דניס יקימוב, בן 33 מבאר שבע, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 17 בחטיבת ביסל"ח, נפל אתמול בקרב בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. (יואב זיתון)
8 צפייה בגלריה
רס"מ (במיל') דניס יקימוב ז"ל
רס"מ (במיל') דניס יקימוב ז"ל
רס"מ (במיל') דניס יקימוב ז"ל
16:11 - דיווח בסוריה: צה"ל חיסל אתמול בלבנון את נכדו של נסראללה. אתר "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח כי עבאס אחמד חליל, פעיל דיוויזיית האמאם חוסיין שחוסל אתמול בא-נאקורה שבדרום לבנון, הוא נכדו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. אביו, המכונה אבו עלי נוח, הוא המלווה האישי של נסראללה ונלחם לצד המשטר הסורי והמיליציות האיראניות בסוריה.
בדיווח נכתב כי זו לא הפעם הראשונה שקרוב של נסראללה נהרג במלחמה. בינואר חוסל מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל בעיירה חרבת סלם בדרום לבנון. לפי פרסום של אותו האתר אחרי התקיפה, גם לטוויל היה קשר משפחתי לחסן נסראללה, דרך אחת מנשותיו של מזכ"ל חיזבאללה.
8 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
(צילום: איי פי)
15:58 - חיזבאללה לקח אחריות על שני מקרי ירי לעבר ישראל. חיזבאללה לקח אחריות על שני מקרי ירי לעבר ישראל, אחד בשעה 13:40 והשני בשעה 14:40. ארגון הטרור לקח אחריות על ארבעה מקרי ירי מהבוקר. (ליאור בן ארי)
14:47 - גורם בחמאס: "הדיווחים על שיחות הפסקת האש - ספקולציות". רשת CNN ציטטה גורם בחמאס, שלדבריו הדיווחים השונים בכלי התקשורת לגבי המגעים לעסקה לשחרור חטופים ולהפסקת אש הם רק "ספקולציות והדלפות". הגורם סירב לפרט פרטים כלשהם על המגעים עצמם. חמאס הוציא משלחת לקהיר, וגורם בארגון הטרור טען מוקדם יותר שאם יתקבלו דרישותיו יהיה אפשר להגיע לעסקה בתוך 48 שעות. (עינב חלבי)
14:42 - גורם ישראלי ל-NBC: "יש עדיין אופטימיות לעסקה עד הרמדאן". רשת NBC האמריקנית, שמוקדם יותר דיווחה שמשלחת ישראלית "רמת-דרג" צפויה לצאת לקהיר, אישרה את דברי הגורמים המדיניים בארץ - שמסרו כי ישראל לא תשלח משלחת שכזו לבירת מצרים. גורם ישראלי אמר ל-NBC כי חמאס מסרב לספק רשימה של החטופים שנותרו בחיים, והגדיר זאת כ"סוגיית מפתח" שטרם נפתרה. עם זאת, גורם ישראלי נוסף ציין שאף שהמשלחת לא תצא לקהיר, ישנה "אופטימיות גוברת" שבסופו של דבר יהיה אפשר להגיע לעסקה עד תחילת הרמדאן. (ynet)
14:27 - דיווחים בלבנון: התקיפות באל-חיאם שבדרום המדינה נמשכות. בלבנון מדווחים על תקיפות ארטילריה נוספות בעיירה אל-חיאם שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
13:45 - משבר במגעים: "חמאס מסרב לתת תשובות, אין סיבה לשלוח נציגים לקהיר". גורמים מדיניים אומרים כי ישראל קיבלה היום תשובה מחמאס בנוגע למתווה שגובש בפריז לעסקת חטופים, אך לדבריהם חמאס ממשיך לסרב לתת מענה לדרישות הישראליות לקבל רשימה של החטופים החיים - מבין כ-40 חטופים שאמורים להשתחרר בפעימה ההומניטרית שמתוכננת בשלב הראשון של העסקה - וכן בנוגע ל"מפתח השחרורים" שהוא דורש, כלומר היחס בין מספר המחבלים שישוחררו לכל חטוף שיוחזר.
"אין משלחת ישראלית בקהיר", הבהירו הגורמים - על רקע דיווחים בתקשורת הערבית והאמריקנית שמשלחת כזו כן יצאה לבירת מצרים. "חמאס מסרב לספק תשובות ברורות לגבי רשימת החטופים והחטופות ולגבי מפתח האסירים שישוחררו - ובגלל המצב הזה אין סיבה לשלוח משלחת ישראלית לקהיר. זו העמדה של כל גורמי המקצוע ולא רק של ראש הממשלה. כרגע התשובה של חמאס היא שאין תשובה. מנסים להתל בנו. וכל עוד אין תשובה ברורה אין סיבה לשלוח משלחת ישראלית". (איתמר אייכנר)
8 צפייה בגלריה
צעדת משפחות החטופים חטופים לירושלים מלחמה בעזה 2.3.24
צעדת משפחות החטופים חטופים לירושלים מלחמה בעזה 2.3.24
צעדת משפחות החטופים לירושלים, אתמול
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
13:02 - דיווח על תקיפות בדרום לבנון. חיזבאללה טוען: ירינו לעבר "מערכת מעקב" במנרה. רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפות ישראליות בעיירה אל-חיאם שבדרום לבנון. במקביל, חיזבאללה טוען למתקפה שנייה שלו היום בגבול - ולפי ארגון הטרור השיעי הוא ביצע בשעה 11:20 ירי לעבר "מערכת המעקב" במנרה. (ליאור בן ארי)

11:15 - צה"ל: הסיוע הירדני והאמריקאי לעזתים - בתיאום ישראלי. דובר צה"ל הודיע כי אתמול הוצנח סיוע הומניטרי נוסף ברצועת עזה על ידי מטוסים אמריקניים וירדנים, בתיאום ישראלי ובשיתוף פעולה עם ארגונים בין-לאומיים. "תיאמנו 21 הצנחות אוויריות בצפון רצועת עזה, בשיתוף פעולה עם מצרים, איחוד האמירויות, ירדן, מצרים, וארה"ב. נמשיך להרחיב את הפעולות ההומניטריות שלנו לאזרחים בעזה, בזמן שאנחנו מממשים את יעדינו – של שחרור החטופים שלנו מחמאס, ולשחרר את עזה מחמאס", מסר. (יואב זיתון)
8 צפייה בגלריה
הצנחת סיוע הומניטרי של צבא ארה"ב ב רצועת עזה 2.3.24 מלחמה בעזה
הצנחת סיוע הומניטרי של צבא ארה"ב ב רצועת עזה 2.3.24 מלחמה בעזה
הצנחת סיוע הומניטרי ברצועת עזה, אתמול
(צילום: Aline MANOUKIAN / AFP)
10:10 - הפלסטינים מדווחים: משלחת חמאס הגיעה לקהיר. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי משלחת של נציגי חמאס הגיעה הבוקר לקהיר, להמשך השיחות על עסקה מול ישראל. (עינב חלבי)
9:30 - המתקפה על העיירה המכותרת ליד חאן יונס: 50 יעדים הותקפו תוך 6 דקות. בהודעה רשמית ראשונה על הרחבת הפעילות הקרקעית ל"עיר חמד" שליד חאן יונס, דובר צה"ל מסר כי כוחות אוגדה 98 שמתמרנים בדרום הרצועה פתחו הלילה במתקפה נרחבת להעמקת ההישג המבצעי באזור - תוך השמדת תשתיות טרור וחיסול מחבלי חמאס, שפועלים מתוך מתקנים אזרחיים בלב השטח הבנוי. "המבצע האוגדתי החל במטס פתיחה עצים, במסגרתו מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-50 יעדי טרור ב-6 דקות בסיוע כוחות ארטילריה", נמסר. (יואב זיתון)
8:25 - בצה"ל מאשרים: הרחבנו את הפעילות באזור חאן יונס. גורמים בצה"ל אישרו את הדיווחים הפלסטיניים על כיתור "העיר חמד" שליד חאן יונס, בדרום הרצועה. לדברי הגורמים, כוחות אוגדה 98 הפועלים באזור הזה - חטיבות גבעתי ו-7 של השריון עם כוח מחטיבת הקומנדו בהובלת יחידת אגוז - החלו הלילה במתקפה אוגדתית על פרבר העיירה שנבנתה במימון קטאר. הכוחות מכתרים את העיירה, לאחר עשרות תקיפות אש מקדימות - "חגורות אש" של חיל האוויר. הכוחות צפויים לפעול בעיירה נגד מוקד חמאס שטרם טופל. (יואב זיתון)
8:00 - גורם בחמאס: תשובתנו למתווה תינתן היום, יש בו גמישות. בכיר בחמאס אמר לערוץ הסעודי "א-שרק" כי תגובת חמאס למתווה שגובש בפסגת פריז צפויה להינתן היום - במהלך הפגישות שצפויות להיערך בין נציגיו לבין המתווכים בקהיר. "אם ישראל תגיב לתגובת התנועה, הדרך תיסלל להסכם בשעות הקרובות", טען אותו גורם. לדבריו, "בתגובה אימצה התנועה גמישות שתשיג סיום המלחמה, נסיגה צבאית והשבת האוכלוסייה (כוונתו לצפון הרצועה - ע"ח)". (עינב חלבי)
ביקור גנץ בארה"ב: "לשכתו של נתניהו הנחתה את השגריר שלא לטפל בנסיעה". לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחתה את שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג שלא להתלוות לפגישות של השר בני גנץ בוושינגטון ולא לטפל בביקור. מבחינת הלשכה, הנסיעה מנוגדת לתקנון הממשלה, ולכן לא מתייחסים אליה כאל ביקור רשמי. המדינה לא תממן את הביקור, וגנץ ישתמש לשם כך בתקציב המפלגה. עם זאת, יתלוו אליו מאבטחים. (איתמר אייכנר)
ארה"ב: אלפי פרו-פלסטינים מחו במוקדים שונים, והקיפו את מעון השגריר הרצוג. אלפי מפגינים פרו-פלסטינים מחו במספר מוקדים שונים ברחבי ארה"ב במחאה מתואמת שכונתה "צעדת המיליון למען פלסטין". בוושינגטון הבירה אלפים הקיפו במשך שעות את מעון שגריר ישראל מייק הרצוג. בניו יורק, השחקנית זוכת האוסקר סוזן סרנדון נאמה בפני הקהל, שקרא "מהנהר לים פלסטין תהיה חופשית". באזור הטיימס סקוור בעיר, המשטרה עצרה עשרה בני אדם שחסמו ניידת משטרה, שהייתה בדרכה לזירה שבה דווח על הימצאות רימון במונית אובר, שהתגלה לאחר מכן כמדומה. (דניאל אדלסון, ניו יורק)