סגור
 שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון
ליברמן ושאשא ביטון (צילום: יובל חן, אלכס קולומויסקי)

ליברמן: "נפעל להוצאת צווי מניעה למורים"; שאשא ביטון: "האוצר לא מעוניין בהסכם"

שר האוצר פנה לפרקליטות במטרה להוציא צווי מניעה נגד השביתות של ארגוני המורים; המכשול שעומד בפניו: משרד החינוך התומך במורים הוא גם המעסיק שלהם. ליברמן: "יש התקדמות במו"מ אבל הפערים משמעותיים"; שאשא ביטון: "הגיעה העת שהאוצר יציב את ילדי ישראל והוריהם בראש סדר העדיפויות"; לפיד: "מבקש מהצדדים למצות תחילה את תהליכי המשא ומתן"

שר האוצר אביגדור ליברמן פנה לפרקליטות כדי שתפעל להוציא צווי מניעה נגד השביתות של הסתדרות המורים וארגון המורים העל יסודיים. ליברמן הסביר את ההודעה המוקדמת בכך שלוקח כמה ימים לנהל דיונים על צווי מניעה; עם זאת בפועל, לעתים הדבר לוקח כמה שעות בלבד - ולכן נראה שמדובר בעיקר ב"הפגנת שרירים".
על הפנייה תקשה העובדה שהמעסיק הרשמי של המורים בבי הספר היסודיים וחטיבות והביניים והגננות הוא משרד החינוך, שתומך במורים.
ליברמן אמר כי "לדעת הדרגים המשפטיים באוצר אנחנו יכולים לפנות לבית המשפט בלי משרד החינוך - למרות שזה לא פשוט". הוא טען שאפשר לסגור את ההסכם במשא ומתן רציף עד מחר ב-4:00 לפנות בוקר. כמו כן הציע להגיע להסכמות חלקיות ולהמשיך במו"מ עד החגים.
ליברמן אמר עוד בתדרוך עיתונאים טלפוני: "אולצנו לפנות לפרקליטות להוצאת צווי מניעה על מנת שהלימודים ייפתחו כסידרם. ראיתי שהיום במגזר החרדי פתחו את הלימודים בלי קשר לשום דבר. אנחנו ננהל במקביל את המו"מ. יש התקדמות אבל הפערים עדין משמעותיים".
בתגובה, תקפה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון את ליברמן, וטענה כי אינו מעוניין בהסכם. לדבריה, "יש לכנס את הממשלה נוכח המשבר הלאומי".
יצוין שבתדרוך העיתונאים היום עקץ ליברמן את שאשא ביטון כשאמר שמצע מפלגתה תקווה חדשה ביקש שכר נמוך יותר למורים המתחילים (8,000 שקל) ממה שהוא מציע (9,000 שקל למשרה מלאה).
לדברי שאשא ביטון, "מי שמבקשים צווי מניעה, בזמן בו יושבים הצוותים מכל הצדדים למו״מ כדי להגיע להסכמות שיביאו לפתיחת שנת הלימודים כסדרה - מוכיחים שאינם מעוניינים להגיע להסכם, והם לא מתעניינים בעתידה של מערכת החינוך ועתיד הילדים".
עוד הוסיפה שאשא ביטון ואמרה כי "משרד החינוך בנה והציע פתרונות ומענים לכל הפערים בין הצדדים. הגיעה העת שמשרד האוצר יציב את ילדי ישראל והוריהם בראש סדר העדיפויות, ויעשה הכל כדי להגיע להסכמות שיאפשרו את פתיחת שנת הלימודים, לא רק בשנה הנוכחית, אלא גם בשנים הבאות. מדובר במשבר לאומי. זה הזמן לכנס את הממשלה כדי לפתור אותו".
חילופי העקיצות בין ליברמן לשאשא ביטון נמשכים. ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לידיעת שרת החינוך: צווים למניעת שביתה במערכת החינוך מבוקשים באופן מסורתי ע״י משרד החינוך. גם בשנת 2019 וגם בשנת 2020 כשהסתדרות המורים איימה בשביתה, משרד החינוך ביקש להוציא צווי מניעה עוד באמצע אוגוסט. זאת מתוך ההבנה שלוקח זמן להיערך עם צו כזה, ובתאריך ה-27 באוגוסט הבקשות הוגשו. היום אנחנו כבר ביום שאחרי ה-27 באוגוסט ובגלל שמשרד החינוך הפעם בחר משיקוליו שלא להוציא צווים נאלצתי אני, מתוך אחריות, לעשות זאת".
ראש הממשלה יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן נפגשו היום בצהריים בכדי לדון במשבר החינוך. בסיום הפגישה נמסר ש"השניים סיכמו שיעשו כל מאמץ לפתוח את השנה". ראש הממשלה אמר בתום הפגישה: "אנחנו פועלים לפתוח את שנת הלימודים כסידרה. אבחן את נושא צווי המניעה אבל אני מבקש מהצדדים למצות תחילה את תהליכי המשא ומתן". כלומר בשלב זה לפיד לא מתערב בסכסוך.