סגור

חברה העוסקת בהקמת חללים מסחריים מבקשת עיכוב הליכים

חברת "דיפרו ניהול פרויקטים" צברה חובות בסך של כ-8.6 מיליון שקל ופנתה לבית המשפט בבקשה למנות לה מנהל הסדר לטובת הבטחת פיקוח הפעלתה וגיבוש הליכי הסדר חוב. החברה, הפועלת באזור התעשייה עמק חפר, טוענת כי במשך שנים הייתה מהמובילות בתחום, ועם לקוחותיה נמנות טיב טעם, hp, מטריקס, קבוצת פוקס ועוד חברות גדולות

לאחר שקרן הגשמה ורשת המאפיות "האופה מבגדד" ביקשו בימים האחרונים מבית המשפט צו עיכוב הליכים, גם חברת דיפרו ניהול פרויקטים, העוסקת בתכנון, עיצוב והקמה של חנויות וחללים מסחריים, הגישה היום (ג') לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה דחופה למתן צו עיכוב הליכים וכן למינוי מנהל הסדר לטובת הבטחת פיקוח הפעלתה של החברה וגיבוש הליכי הסדר חוב. זאת לאחר שצברה חובות בסך של כ-8.6 מיליון שקל.
במסגרת הבקשה טוענת החברה, באמצעות עוה"ד מיכאל חינצ'ין ודפנה גבע וכן עו"ד תומר ניידיץ, כי בעטיו של משבר הקורונה והתפתחות עסקית אשר כשלה, בשילוב נטילת מימון בעלויות גבוהות לצורך שימור פעילותה, נקלעה החברה למצוקה תזרימית. "יודגש כי כחלק ממאמצי מנהלי ובעלי החברה לנווט את החברה בצוק העתים, הזרימו בעל מניותיה של החברה מהונם הפרטי סך כולל של למעלה מ-3 מיליון שקל, לרבות שיעבוד נכסים פרטיים שבבעלותם לצורך קבלת מימון עבור החברה במטרה לייצב את פעילותה".
עוד נטען כי בשלב זה עוד טרם ננקטו הליכים נגד החברה, אין ביכולתה של החברה לעמוד בכלל התחייבויותיה, והמחאות שהחברה משכה חוללו בהיעדר כיסוי, דבר אשר עלול לגרור את החברה להליכים משפטיים מרובים מצד נושיה.
יש להדגיש כי הבקשה הוגשה על פי תיקון 4 לחוק חדלות פירעון, המספק סיוע לחברות שנקלעו לקשיים בעקבות הקורונה. לפי תיקון 4, לא ממונה נאמן לחברה שמפקיע את סמכויות הניהול מידי הנהלתה.
החברה, שמקום מושבה באזור התעשייה עמק חפר, טוענת בבקשה כי במשך שנים היא "התנהלה בגאון והייתה מהמובילות בתחום מומחיותה, ועם לקוחותיה נמנות חברות מהגדולות והמוכרות בישראל, ובהן טיב טעם, hp, מטריקס, קבוצת פוקס, רשת המסעדות קיוטו, קבוצת לובינסקי, רשת סי-קפה, פנינה רוזנבלום ועוד. עיקר התמחותה של החברה הוא בתכנון ייחודי, עיצוב והקמה מדויקת של חנויות, אולמות תצוגה, מוסדות ציבוריים, דוכני מזון, מסעדות, בתי קפה, משרדים וחדרי ישיבות".
בהתאם לדוח המבוקר של החברה, מחזור פעילותה בשנת 2020 עמד על סך של כ-5.1 מיליון שקל, ובשנת 2021 על סך של 9.5 מיליון שקל. נכון להיום מעסיקה החברה 18 עובדים.
החברה טוענת כי ב-2019 ביצעה מהלכים ארגוניים במטרה להגדיל את היקף פעילותה ומחזוריה, כאשר מחזור היעד לשנה העוקבת היה כ-10 מיליון שקל. אולם בשנת 2020, עם פרוץ משבר הקורונה ושיתוק המשק, חלה ירידה חדה בהזמנות עבודה מהחברה, והדבר הוביל לירידה משמעותית בהיקף המכירות והפעילות של החברה.
כדי להמשיך את פעילותה, היא לקחה על עצמה צבר הזמנות בתמחור אשר התאים לאותו מועד, אולם עם חזרת המשק לתפקוד נרשמה עלייה חדה במחירי חומרי הגלם וההובלות, מה שהפך את אותם פרויקטים לבלתי רווחים.
נטען כי כדי להתאושש ולהתפתח, פתחה החברה מחלקה חדשה אשר עסקה בבינוי, ולמעשה התמחתה בבניית החנויות עצמן, להבדיל מעיצובן ומיתוגן כפי שעשתה עד לאותו מועד. המחלקה החדשה עסקה בביצוע עבודות גבס, חשמל, קונסטרוקציה, ריצוף, מיזוג אוויר וכדומה. כך בשנת 2021 לקחה על עצמה החברה עשרה פרויקטים בתחום הבינוי, במטרה להגדיל את פעילותה ורווחיותה.
"למרבה הצער, אותם פרויקטים התגלו כהפסדיים, שעה שהתמחור שניתן להם היה נמוך, דבר אשר הוביל ליצירת בור תזרימי עמו התקשתה החברה להתמודד. בלית ברירה, וכדי להתמודד עם אותו בור תזרימי, נטלה החברה הלוואות ומימון ממקורות בנקאיים וחוץ-בנקאיים בריביות מהגבוהות במשק. כמו כן קיבלה על עצמה החברה עבודות ברווחיות נמוכה מאוד במטרה להמשיך את פעילותה. בעל המניות אף הזרים מהונו הפרטי כספים רבים לצורך המשך תפעולה וייצובה, ואף גייס כספים רבים מבני משפחה וחברים. שילוב הנסיבות שפורטו, יחד עם עלייה בעלויות המימון להן התחייבה החברה, גרמו להעמקת חובותיה של החברה ולשחיקת הרווח התפעולי שלה", נטען.