סגור
מל"ט של אלביט מסוג Watchkeeper X
מל"ט של אלביט מסוג Watchkeeper X (צילום: אלביט מערכות)

אלביט תמכור לרומניה מל"טים בשווי של עד 410 מיליון דולר

החברה זכתה בחוזה לאספקת עד 7 מערכות מל"ט טקטי מסוג "Watchkeeper X" למטרות איסוף מודיעין, ריגול וזיהוי מטרות. רומניה שחברה בנאט"ו מתכוונת להגדיל את הוצאות הבטחון שלה בשנה הקרובה

חברת אלביט מערכות הודיעה הבוקר כי זכתה בחוזה מסגרת עם סכום גג מקסימלי של כ-410 מיליון דולר לספק עד שבע מערכות מל"ט טקטי מסוג "Watchkeeper X" עבור משרד ההגנה הרומני, עם תוקף של חמש שנים. עם זאת, החברה ציינה כי טרם התקבלה הזמנה ספציפית תחת ההסכם.
הדיווח של אלביט הגיע לאחר שהעסקה נחשפה בתקשורת הבינלאומית. לפי דיווחים זרים, העסקה היא חלק ממהלך כולל של משרד ההגנה הרומני לחזק את התעשייה הביטחונית המקומית, וזאת בין השאר כתוצאה ממלחמת רוסיה-אוקראינה. רומניה חברה בנאטו מאז שנת 2004, ובכוונתה להגדיל את הוצאות הבטחון שלה בשנה הקרובה מ-2% מהתמ"ג ב-2022 ל-2.5% מהתמ"ג ב-2023.
המל"ט Watchkeeper X נועד למטרות איסוף מודיעין, ריגול וזיהוי מטרות. לפי אלביט, "מערכת מל"ט Watchkeeper X הנה גרסת הייצוא של צבא ההגנה הבריטי, תוצרת UAV Tactical Systems Limited ("U-TacS"), החברה הבת של אלביט מערכות בבריטניה, והנה נגזרת של משפחת מערכות המל"ט Hermes. תאימות ה- Watchkeeper X עם הסטנדרטים של נאט"ו מאפשרת פעילות משותפת חיונית עם נאט"ו ובעלי ברית אחרים".
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "הסכם זה מדגים את הביקוש הקיים למערכות המל"ט של אלביט מערכות. אנו מצפים להמשיך ולחזק את מערכת היחסים של אלביט מערכות עם ממשלת רומניה. כחלק מביצוע ההסכם, בכוונת אלביט מערכות להקים תשתית ושיתוף פעולה תעשייתי עם U-TacS, Aerostar והחברות הבנות של אלביט מערכות ברומניה, לייצור מערכת המל"ט ברומניה. אנו גם מעריכים את התמיכה ושיתוף הפעולה המתמשכים עם ממשלת ישראל וממשלת בריטניה ושותפינו העסקיים בתכנית ה- Watchkeeper".