סגור
מסוק בלק הוק של חיל האוויר
מסוק בלק הוק של חיל האוויר. בחודש האחרון אלביט מערכות דיווחה על עסקאות ביותר מ-600 מיליון דולר (אפי שריר)

אלביט תמכור מערכת הגנה למסוקים למדינה באסיה ב-200 מיליון דולר

במסגרת ההסכם ב-4 שנים הבאות תספק אלביט מערכות התראה אוויריות ואת מערכת ה-MUSIC DIRCM, שמזהה טילים המשוגרים לעבר המסוק בו היא מותקנת ומסיטה אותם מהמסלול

אלביט מערכות ממשיכה לרכוב על גל הביקושים העולמי למערכות הגנה אוויריות והבוקר (ה') היא מדווחת על עסקה חדשה, בהיקף של כ-200 מיליון לאספקת מערכות הגנה למסוקים צבאיים המשמשים חיל אוויר של מדינה באסיה פסיפיק.
במסגרת העסקה סוכם כי אלביט תספק ללקוח האסיאתי במהלך 4 השנים הקרובות מערכות התראה אוויריות ואת מערכת ההגנה שמבוססת על לייזר אינפרה-אדום Mini-MUSIC DIRCM.
מערכות אלה יותקנו על מסוקי קרב ומסוקי משימה המשמשים את הכוחות הצבאיים של אותה מדינה, באופן שאמור לשפר את שרידותם באזורי פעילות שמאוימים בטילי כתף מונחי חום.
מערכת ההגנה MUSIC DIRCM מאפשרת לזהות איום של טילים המופנים לעבר כלי הטייס שנושא אותה, וקרן לייזר שהיא משגרת לעברם משבשת את מסלול מעופם באופן שמוציא אותם ממסלול הפגיעה בכלי שעליו היא מגנה.
1 צפייה בגלריה
מערכת הגנה למסוקים MUSIC DIRCM אלביט
מערכת הגנה למסוקים MUSIC DIRCM אלביט
מערכת הגנה למסוקים MUSIC DIRCM אלביט
(אלביט)

מערכות מסוג זה נמכרו במהלך העשור האחרון לשורה של צבאות וגופים ביטחוניים בעולם. היא מותקנת, בין השאר, גם במטוסים המשמשים מנהיגי מדינות ואף במטוסיהם של מספר אנשי עסקים, שביקשו לשפר את ביטחונם במהלך טיסותיהם ברחבי העולם.
מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס התייחס הבוקר לעסקה החדשה ואמר כי "קיים גידול בביקוש העולמי לפתרונות הגנה אוויריים, זמן שכלי טייס ובייחוד מסוקים מתמודדים עם איום גובר של טילים נגד כלי טייס". מכליס הוסיף כי חבילות ההגנה שאלביט פיתחה בנושא מיצבו אותה ככתובת רלוונטית לקבלת מענה לאיומים הגוברים בתחום זה.
במהלך החודש האחרון אלביט מערכות דיווחה על רצף של עסקאות בעולם, המסתכם ביותר מ-600 מיליון דולר. לפני כ-3 שבועות היא דיווחה על חוזה בהיקף של 215 מיליון דולר ובמסגרתו היא תספק אמצעים לאיסוף מודיעין אווירי למדינה באסיה.
בנוסף, היא דיווחה כי חברת הבת שלה בארה"ב ספרטון נבחרה בידי חיל הים האמריקאי להיות אחת מ- 3 הספקיות שלו בתחום הסונארים הצפים וזאת לקראת שורה של התקשרויות שצפויות בתחום בשנים הקרובות והיקפן הכולל יהיה מעל 5 מיליארד דולר.