סגור
רה"מ בנימין נתניהו בהצהרה עם גלנט וגנץ, הערב
רה"מ בנימין נתניהו בהצהרה עם גלנט וגנץ, הערב (צילום: לע"מ)

נתניהו: "נחסל את חמאס - כפי שריסקו את דאעש"; גנץ: "כולנו יחד שכם אל שכם"

רה"מ אמר בהצהרה משותפת עם יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון יואב גלנט: "עם ישראל מאוחד, גורל המדינה על הכף". גלנט התייחס לזוועות בעוטף: "מעשים ברברים שהעם היהודי לא חווה מאז 1945"; גנץ: "צריך להכחיד את האויב בכל האמצעים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ההצהרה המשותפת עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ושר הביטחון יואב גלנט כי "הערב הקמנו ממשלת חירום לאומית. עם ישראל מאוחד. שמנו בצד כל שיקול אחר כי גורל המדינה על הכף". לדבריו, "ראינו את חיות הטרף הברברים שאיתם אנו מתמודדים. אויב אכזר שגרוע יותר מדאעש. ראינו ילדים כפותים שנורו בראשם, אנשים ונשים שנשרפו בעודם בחיים, צעירות שנאנסו ונטבחו, לוחמים שראשיהם נכרתו". בקול שבור הוסיף נתניהו "מה גדולה הזוועה, מה גדול הכאב".
שר הביטחון יואב גלנט אמר כי מתקפת חמאס היא "התקפה רצחנית שחמורה יותר מכל התקפת טרור אחרת שהייתה אי-פעם בעולם. אלפי מחבלים הסתערו מתוך מטרה להרוס לרצוח לבזוז ולשחוט. אירוע קשה כזה לא ראיתי". הוא הוסיף: "מדובר במעשים ברברים שהעם היהודי לא חווה מאז 1945. הדברים נבלמו בגלל גבורת הלוחמים שהסתערו ראשונים, נפלו, וחבריהם הלכו אחריהם עד שחיסלו המחבלים".
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הביע את הערכתו כלפי תושבי עוטף עזה, ואמר בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שבה השתתף כי "הם עברו חוויות אישיות בלתי נתפסות וגילו גבורה גדולה מאוד". לדבריו, "מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות ביותר, אלו ימים גורליים. החברים והמשפחות שלנו נרצחו ונחטפו בידי אויב אכזר שצריך להכחיד אותו בכל האמצעים וללא עקבות". הוא הוסיף: "העמידה שלנו כאן שכם אל שכם היא מסר ברור לאויבנו, וחשוב מכך מסר לכל אזרחי ישראל - כולנו יחד כולנו מתגייסים, כולנו מגויסים".